کد خبر: ۷۵۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
تعداد بازدید: ۲۹۲
ادبیات تند آیت‌الله شب‌زنده‌دار علیه رئیس‌جمهور
آیت‌الله شب‌زنده‌دار در واکنش به سخنان اخیر روحانی درباره انتقاد از پیامبر گفت: معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید و آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند. به‌خاطر عقاید شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید. و الا شما چه جایگاهی داشتید که حالا هر روز درباره عقاید شیعه مناقشه می‌کنید
انتقاد عجیب و شدیداللحن عضو جامعه مدرسین از اظهارات رئیس‌جمهور درباره نقد مسئولان: این چه حرفی است که می‌زنید؟ اگر تکرار شود حوزه برخواهد خواست/روحانی چه گفته بود؟
آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار استاد دروس عالی حوزه علمیه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور درباره نقد و انتقاد گفت: آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند.

به گزارش خبرداغ ، اخیرا رئیس‌جمهور در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی و درخصوص اعتراض‌های اخیر در کشور با بیان اینکه نمی‌توان سبک زندگی خود را به نسل‌های آینده تحمیل کرد، تاکید کرد: اشکال این است که ما می‌خواهیم دو نسل بعد از ما، آنطور که ما می‌پسندیم زندگی کنند، در حالی که نمی‌توان برای آنها تعیین تکلیف کرده و یک نوع سبک زندگی برایشان مشخص کرده و گفت که مسیر همین است که ما می‌گوییم. نسل جوان ما یک حرف بیشتر ندارد و آن که می‌گوید من هم می‌فهمم و حرف دارم و باید به حرف من گوش کنید. مردم هم صراحتاً اعلام می‌کنند که حرف دارند و باید به حرف مردم گوش داده و بالاتر از آن به آن عمل کنیم و اگر اکثریت کشور با نسل جوان است به معنای آن است که باید به نظر اکثریت عمل کنیم.

روحانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه دولت از انتقاد استقبال می‌کند و معتقد است که همه باید نقد بشوند، گفت: هیچ استثنایی در کشور برای انتقاد کردن وجود ندارد و در کشور ما معصوم نداریم، ضمن اینکه پیامبر اسلام (ص)هم به مردم اجازه انتقاد می‌دادند و بالاتر از مقام پیامبر در تاریخ وجود ندارد. اگر نقد توأم با امید، اراده و راه‌حل درست باشد، بسیار مفید و سازنده است.

روحانی با بیان اینکه فرهنگ انتظار به معنی اعتراض به بی‌عدالتی ها و امید به گشایش امور است، خاطر نشان کرد: مذهب شیعه همانطور که مرحوم شریعتی نیز به آن اشاره کرده است، مذهب نقد و اعتراض است. مردم باید بتوانند از تمام مسئولین کشور انتقاد کنند. انتقاد حق مردم است، چرا که صاحب کشور هستند و تمام افتخار ما مسئولین این است که نماینده مردم هستیم و امانتدار امور کشور از سوی مردم می‌باشیم لذا مردم حق دارند که در کارهای ما نظارت کرده و انتقاد کنند.

حالا عضو جامعه مدرسین در واکنش به این اظهارات رئیس‌جمهور می‌گوید: گاهی در کلمات بعضی از بزرگان حکومت ما کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه و حوزه علمیه نیست. ما نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودرباستی نداریم و انقلاب ما برای این است که این ارزش‌ها گسترش و قوام پیدا کند. این که گفته می‌شود معصوم و امام هم قابل نقد هستند، اگر مقصود گوینده این باشد که افرادی نقد می‌‌کرند و معصومین به آن‌ها اجازه می‌دادند، این بلااشکال است. اما نقد امروز به معنای این است که کسی اشتباه دارد و اگر کسی اشتباهش را به او گفت او باید بپذیرد.

وی افزود: نقد ائمه از ناحیه کسانی است که به مقامات ائمه آشنا نبودند و یا ریگی به کفش داشتند. ائمه که نقد ندارند. آنها معصومند. پیامبر معصوم بود. این معنا ندارد که ما عقاید شیعه را مورد هجمه قرار بدهیم. ما نسبت به عقاید شیعه با احدی رودربایستی نداریم و اگر بنا باشد این مطالب تکرار بشود همان‌طور که قبلا هم شبیه این مطلب نسبت به مولا امیرالمومنین بیان شده بود، بدانند که حوزه در مقابل آن‌ها برخواهد خواست. 

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، عضو ارشد جامعه مدرسین با تأکید برا اینکه شما باید خدا را شکرگذار باشید که این فرصت به شما داده شده است که خدمت‌گذار باشید، اظهار داشت: به خاطر عقاید شیعه و ولایت فقیه به اینجا رسیدید. و الا شما چه جایگاهی داشتید که حالا هر روز درباره عقاید شیعه مناقشه می‌کنید. معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید. اینکه ما می‌گوییم درست درس بخوانید و فقه و اصول خود را درست کنید برای همین است. آدم بی سواد این حرف‌ها را می‌زند. این چه حرفی است که می‌زنید؟ ما جانمان را برای ائمه کف دست گذاشتیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: