کد خبر: ۷۵۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید: ۶۷۱
این نمایشگاه تنها چند ماه پس از صدور مجوز رانندگی برای زنان، راه‌اندازی شده است. پیش‌تر زنان عربستان نه تنها از حق رانندگی محروم بودند، بلکه برخی از آنان به خاطر رانندگی جریمه یا زندانی شده بودند.
به گزارش خبرداغ ، عربستان چند ماه پس از صدور اجازه رانندگی برای زنان، اولین نمایشگاه اختصاصی خودرو برای زنان را افتتاح کرد.

زنان عربستان در اولین نمایشگاه خودرو اختصاصی زنان واقع در بازار المال جده شرکت کردند.

این نمایشگاه تنها چند ماه پس از صدور مجوز رانندگی برای زنان، راه‌اندازی شده است. پیش‌تر زنان عربستان نه تنها از حق رانندگی محروم بودند، بلکه برخی از آنان به خاطر رانندگی جریمه یا زندانی شده بودند.

فرمان اجازه رانندگی خودرو، موتورسیکلت و کامیون که از سوی ملک سلمان، پادشاه سعودی در تابستان سال ۲۰۱۷ صادر و امضاء شده تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی اجرایی خواهد شد.

عربستان تنها کشور جهان است که زنان تا به امروز در آن از حق رانندگی محروم بوده‌اند. گروه‌های حقوق بشری سال‌ها برای این که زنان عربستانی حق رانندگی داشته باشند فعالیت کردند.

محمد بن سلمان ولیعهد ۳۲ ساله عربستان، چهره این تغییرات اساسی است. بسیاری از جوانان عربستان بر این باورند که با به قدرت رسیدن وی چهره سنتی کشور تغییر کرده و به سمت پیشرفته و مدرن شدن خواهد رفت.

هزینه زندگی در عربستان پس از افزایش قیمت گاز و افزایش مالیات بر ارزش افزوده در ماه ژانویه، افزایش یافته است.
به همین علت این نمایشگاه بر خودروهایی با کارایی بالا متمرکز است و فروشندگان برای انتخاب خودروی مناسب به کمک مشتریان می‌آیند. این نمایشگاه با شعار بران و بخر درصدد جلب نظر زنان شرکت کننده است.

شریفه محمد مدیر فروش این نمایشگاه می‌گوید: از آنجایی که بخش بزرگی از مشتریان این بازار زنان هستند کل این بازار توسط زنان اداره می‌شود. صندوقداران و کارکنان رستوران در این بازار همگی زن هستند.



منبع: انتخاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: