کد خبر: ۷۵۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
تعداد بازدید: ۷۱۰
جعبه سیاه نفتکش ایران و جسد دو نفر دیگر پیدا شد
مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی:جعبه سیاه کشتی نفت‌کش ایرانی پیدا شدخبرگزاری فارس: جعبه سیاه کشتی نفت‌کش ایرانی پیدا شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محض ورود به شانگهای مستقیم به جلسه کمیته ویژه اتاق بحران رفت تا از نزدیک پیگیر وضعیت امدادرسانی به نفت‌کش آسیب‌دیده ایرانی باشد.

به گزارش خبرداغ ، در این جلسه فرماندهان عملیات نجات و امداد چین، سفیر ایران در چین، سرکنسول ایران در شانگهای ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، مدیرعامل شرکت نفتکش و رئیس سازمان بنادر کشور حضور داشتند.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

ربیعی سپس به اتاق مانیتورینگ ساختمان بحران رفت و مستقیما از آخرین تحولات مرتبط با عملیات نجات و امداد نفتکش مطلع شد. فرمانده چینی  عملیات نجات و امداد و نماینده نیروی دریایی چین گزارشی از آخرین تحولات مرتبط را ارائه دادند.

وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: بنده به اینجا آمدم که با سرعت بیشتری کارها را دنبال کنم و از نزدیک نظارت داشته و پیگیری کنم.

وی افزود: اکنون تحول رخ داده و کارها با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه امروز سفیر ایران و فرمانده کل دریانوردی تفاهمنامه همکاری برای رفتن به کشتی سانچی امضا کرده‌اند، تصریح کرد: چینی‌ها چند ساعت قبل به کشتی رفتند و پیکر دو تن از خدمه را در نزدیک موتورخانه پیدا کرده و آنها را به کشتی چینی منتقل کردند.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

وی افزود: قرار است نیروهای ایرانی هم با چینی‌ها به سمت کشتی اعزام شوند و من فکر می‌کنم که به عرشه برسند.

وزیر کار خاطرنشان کرد: باید حرارت کنترل شود تا به نتیجه نهایی برسیم.

وی با اعلام اینکه جعبه سیاه کشتی پیدا شده است، اظهار داشت: ما درخواست فوری کرده‌ایم که اطلاعات جعبه سیاه در اختیار ما نیز قرار گیرد تا کمیته مشترک آن را بررسی کند.

ربیعی همچنین گفت:‌ ما در خواست کرده‌ایم که با خدمه و کاپیتان کشتی چینی تصادف کرده هم ملاقات داشته باشیم تا از همین حالا ابعاد قضیه روشن شود.

وی یادآور شد بنده تصور می‌کنم به نتیجه نهایی نزدیک می‌شویم و تا ساعاتی دیگر کار نهایی شده و  شرایط برای رفتن به نفتکش فراهم می‌شود.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

وی فزود: آنچه ما را نگران کرد تعطیلی کار اطفای حریق در شبها بود ما با کوچکترین احتمال زنده ماندن دریانوردان وظیفه می دانستیم تمام تلاش خود را بکار گیریم.

ربیعی با بیان اینکه به دلیل ضرورت موضوع بدون هماهنگی با دولت چین به شانگهای آمدم، تصریح کرد: سختی کار را درک می کنم و می دانم زحمت کشیدید اما انتظار مردم ایران این بود که هرچه در توان بود برای این کشتی بکار گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای خرید فوم جهت اطفای حریق هیچ مشکل نداریم و از هر سازمان و شرکتی که دارد درخواست خرید می‌کنیم، اظهار داشت: امیدوارم تیم نجات ایرانی صبح فردا روی کشتی باشند و هر نتیجه‌ای برای روشن شدن موضوع برای ما مهم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: از بین رفتن و غرق شدن کشتی مصادف با از بین رفتن امید مطلق است بنابرابن خواسته ما جدیت در اجرای عملیات امداد و نجات است.

وی تاکید کرد: خاطره ملت ایران نسبت به این موضوع تاریخی خواهد بود و در اذهان ملت ایران خواهد ماند لذا ما می‌خواهیم هر چه از دستمان بر می‌آید را انجام دهیم.

ربیعی تصریح کرد: همکاران ما از مجلس و دولت در کنار مردم نگران این موضوع هستند و با جدیت آن را دنبال می‌کنند.

رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی با بیان اینکه من احساسات خودم و انتظاری که مردم دارند را یادآور می‌شوم ، گفت: به دلیل ضرورت موضوع بدون هماهنگی با دولت چین به شانگهای آمدم.

آخرین جزییات عملیات تجسس خدمه نفت‌کش سانچی+تصاویر

وی اظهار داشت: ما خواهان آن هستیم که همکاران من از کشتی کریستال بازدید و با خدمه آن مصاحبه کنند تا با مصاحبه با آنها اطمینان بخشی به مردم بدهیم.

ربیعی اظهار داشت: هدف ما از این کار این نیست که دنبال مقصر باشیم بلکه هدف این است که موضوع روشن شود.

علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده ایرانی سانچی امروز شنبه به منظور پیگیری آخرین وضعیت این نفتکش وارد شانگهای شد.

نفتکش ایرانی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات گازی صادراتی ایران به کره جنوبی عصر شانزدهم دی ماه پس از برخورد یک کشتی باری با آن، طعمه حریق شد.

کشتی فله بر هنگ کنگی به نام «کریستال» با مالکیت یک شرکت لجستیکی در استان «جه جیانگ» چین حاوی ۶۴ هزار تن غله بود که از آمریکا به مقصد استان «گوانگ دونگ» در جنوب چین می رفت و در بین راه به کشتی نفتکش «سانچی» با مالکیت شرکت «برایت» از جمهوری اسلامی ایران برخورد کرد.

این حادثه سبب انفجار و آتش سوزی در کشتی نفتکش شد و از ۳۲ سرنشین آن شامل ۳۰ نفر ایرانی و ۲ تن بنگلادشی خبری نیست.

فیلم زیر مربوط به انتقال پیکر دو تن از خدمه نفتکش سانچی است که صبح امروز توسط نیروهای چینی نزدیک موتورخانه پیدا شده است.

طبق آخرین اخبار به دست آمده، چینی‌ها پس از کشف جعبه سیاسی کشتی، عرشه نفتکش سانچی را ترک کرده‌اند.

علی ربیعی با حضور در اسکله «یانگ شن» شانگهای وارد کشتی سازمان ایمنی دریایی چین که گروه نجات و امداد ایرانی را به محل حادثه اعزام می‌کند، شد و با تیم گروه امداد و نجات دقایقی پیش از عزیمت به محل حادثه دیدار و گفت‌وگو کرد .


منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: