کد خبر: ۷۵۴۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
تعداد بازدید: ۲۲۸
رییس شورای شهر تهران گفت: موضوع مطرح در روزهاي اخير نا آرامي هاي رخ داده در تهران و برخي از شهرهای كشور است.
محسن هاشمی: نسبت دادن مشکلات به دولت فعلی، همان اندازه اشتباه است كه برخي بخواهند مشكلات را به سوي نظام فرافكني كنند/ عبور از شرايط فعلی جز با وحدت ملي میسر نیست

محسن هاشمی با اشاره به «نا آرامي هاي رخ داده در تهران و برخي از شهرهای كشور» ، گفت:  ما در مورد منشا و سازماندهي معترضان اطلاعات موثقي نداريم ونمي توانيم قضاوت دقيقي داشته باشيم.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ، او گفت: به نظر مي رسد با توجه به وضعيت حاكم بر اقتصاد و سياست كشور ، اقداماتي فراتر از رويه فعلي براي تسهيل تحمل اقشار متوسط به پايين جامعه لازم است.

هاشمی ادامه داد: اينكه برخي بدون آنكه بررسي جامعي نسبت به دهه گذشته، مصرف بي رويه صدها ميليارد دلار منابع ارزي ، رشد اقتصادي منفي و كاهش اشتغال در دولت گذشته داشته باشند و مسئوليت مشكلات را به دوش دولت فعلي بگذارند به همان اندازه اشتباه است كه برخي بخواهند مشكلات را به سوي نظام فرافكني كنند.

او گفت: واقعيت اين است كه عبور از شرايط دشوار داخلي و خارجي كشور، جز با وحدت ملي و مسئوليت پذيري يكپارچه و هم افزايي همه دستگاهها و قوا ممكن نمي باشد.

رییس شورای شهر تهران گفت: در اين شرايط راهكارهايي براي تسهيل شرايط اقتصادي جامعه وجود دارد كه به برخي از آنها اشاره مي شود.

هاشمی گفت: نخست استفاده از ظرفيت صندوق توسعه ملي براي ايجاد رونق اقتصادي، حفظ ارزش پول ملي و جمع آوري نقدينگي سرگردان از جامعه با توجه به آنكه حدود يكسوم از درامد نفتي به اين صندوق واريز مي شود و پروژه هاي عمراني بدليل كمبود منابع در حالت ركورد قرار دارند.

او ادامه داد: دوم كاهش محسوس بودجه هاي غيرضروري، تشريفاتي، همايش ها، سفرها و امكانات لوكس دستگاههاي عمومي و نهادي سوم حذف رديف هاي ترجيحي و رانت آميز در بودجه و شفاف سازي آن چهارم كاهش بدهي هاي دولت و سيستم بانكي به بخش خصوصي از طريق آزاد سازي منابع و تهاتر دارايي ها طبيعي است مجموعه اين اقدامات اگرچه باعث حل تمامي مشكلات نمي شود اما با ايجاد گشايش اقتصادي و كاهش بار رواني ناشي از احساس تبعيض شرايط را براي جامعه قابل تحمل مي كند.

هاشمی در پایان گفت: شوراي شهر تهران نيز آمادگي دارد در روند بررسي وتصويب بودجه سال آينده ملاحظات فوق را مد نظر قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: