کد خبر: ۷۵۴۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
تعداد بازدید: ۳۸۷
معاون اجتماعی دادگستری البرز گفت: متأسفانه، برخی از افراد سودجو تحت عنوان وکیل و یا مؤسسه حقوقی، با انتشار تبلیغات غیرواقع و تحریک کننده با عناوینی همچون طلاق در ۲۴ ساعت، طلاق فوری، طلاق بدون نیاز به حضور زوجین و ... سعی در فریب مردم و بدست آوردن سود‌های کلان با استفاده از این ترفند‌ها دارند.
کلاهبرداری برخی موسسات حقوقی با مشاوره طلاق
به گزارش خبرداغ، کلاهبرداری برخی موسسات حقوقی مشاوره طلاق از مردمبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، خانواده اصلی‌ترین نظام اجتماعی است که دوا و بقاء یک جامعه، به ثبات و قوام بنیان خانواده وابسته است. از این رو سال هاست که صیانت از نهاد خانواده و پیشگیری از طلاق از برنامه‌های اولویتی دستگاه‌های مختلف کشور است. با وجود تلاش‌های اثربخش نهاد‌های ذیربط، در عصر کنونی شاهد وقوع و بروز مشکلات و آسیب‌هایی هستیم که بنیان خانواده را تهدید می‌کند و منجر به قطع پیوند زناشویی و طلاق توافقی می‌شود.

مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، در رابطه با اقدامات سودجویانه برخی موسسات حقوقی اظهار کرد: متأسفانه، برخی از افراد سودجو تحت عنوان وکیل و یا مؤسسه حقوقی، با انتشار تبلیغات غیرواقع و تحریک کننده با عناوینی همچون طلاق در ۲۴ ساعت، طلاق فوری، طلاق بدون نیاز به حضور زوجین و ... سعی در فریب مردم و بدست آوردن سود‌های کلان با استفاده از این ترفند‌ها دارند.

وی گفت: این امر ضمن آنکه می‌تواند از مصادیق کلاهبرداری به حساب آید، موجب بی اثر شدن تلاش مشاوران و سایر زحمتکشان صیانت از نهاد خانواده می‌گردد.

این مقام قضایی اظهار کرد: در واقع این افراد سودجو با تبلیغات آن چنانی، زوج‌ها را به گرفتن طلاق تشویق می‌کنند و به زوجین وعده و وعید‌های نشدنی می‌دهند. در برخی از این تبلیغات می‌بینیم که وعده جدایی زوجین بدون مراجعه به دادگاه و حتی مراکز مشاوره و در زمان کوتاه داده می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز خاطر نشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که این مؤسسات توسط افراد فاقد صلاحیت که عمده آنها، اشتغال به دلالی پرونده‌های قضایی دارند ثبت شده است و بعضاً بدون ثبت شرکت و دریافت مجوز‌های لازم فعالیت می‌کنند.

جوهری افزود: زوجین متقاضی طلاق باید با دقت، صحت تبلیغات شرکت‌ها و مؤسسات مختلف را مورد ارزیابی قرار دهند و بدانند که در طلاق‌های توافقی در استان البرز، زوجین باید چندین بار به مشاوره‌های تخصصی مراجعه کنند و سپس اگر مرکز مشاوره اعلام کرد که این زوجین آمادگی زندگی را ندارند، پرونده به مراجع قضایی ارسال می‌شود؛ در نهایت زوجین یا قانع می‌شوند و از طلاق صرف‌نظر می‌کنند یا با نظر مشاور به این نتیجه می‌رسند که طلاق بگیرند.

وی در پایان متذکر شد: وظیفه وکلا نیز بسیار حائز اهمیت است و باید نقش خود را بدون توجه به منفعت اقتصادی و با توجه به آثار زیان بار طلاق برای خانواده‌ها و فرزندان بی پناه آنان؛ همچون سایر نهاد‌ها در فراهم کردن مقدمات ایجاد صلح و سازش و کاهش طلاق به کار گیرند و با بهره گیری از دانش حقوقی، برای صیانت از نهاد خانواده و مشارکت در این عزم ملی سهیم شوند.

میزان 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: