کد خبر: ۷۵۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۲۵۳
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش به برجام پایبند بوده و در برابر هر اقدامی برای نابود کردن آن می‌ایستد.
سرگئی ریابکف: مسکو در برابر هر اقدامی برای نابود کردن برجام، می‌ایستد

به گزارش خبرداغ به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ریابکف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به تصمیم جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران و در عین حال اعمال محدودیت علیه ۱۴ شخصیت حقیقی و حقوقی گفت که به‌رغم اعمال این تحریم‌ها، مسکو نیز مانند اتحادیه اروپا بر تعهد خود به برجام تاکید می‌کند.

وی افزود که روسیه با هر اقدامی برای تضعیف توافق جاری میان ایران و گروه ۱+۵ مقابله می‌کند.

با فرا رسیدن مهلت سه ماهه تصمیم‌گیری واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران، رئیس‌جمهور آمریکا لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد.

توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ امضا شد و بر اساس قوانین داخلی آمریکا رئیس‌جمهوری این کشور باید هر سه ماه یک بار پایبندی ایران به برجام را تایید و لغو تحریم‌ها علیه ایران را تمدید کند.

ترامپ همزمان با تایید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، اعلام کرد که این آخرین بار است که تمدید تعلیق تحریم‌ها را انجام می‌دهد مگر این‌که مذاکرات درباره برنامه‌ای موشکی ایران آغاز شده و محدودیت‌های هسته‌ای ایران دائمی شود.

این محدودیت‌ها در چارچوب برجام، ۱۰ ساله بود.

ضرب‌الاجل بعدی در ارتباط با تمدید تحریم‌ها علیه ایران ۱۲ ماه می‌خواهد بود.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: