کد خبر: ۷۵۴۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
تعداد بازدید: ۲۹۱
معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور از پیدا شدن جعبه سیاه نفتکش ایرانی خبر داد و گفت: دو پیکر جدید نیز در پل فرماندهی (بالاترین نقطه کشتی) پیدا شدند.
جعبه سیاه نفتکش ایرانی پیدا شد / کشف دو پیکر جدید / آغاز فرآیند اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین

معاون سازمان بنادر و دریانوردی کشور از پیدا شدن جعبه سیاه نفتکش ایرانی خبر داد و گفت: دو پیکر جدید نیز در پل فرماندهی (بالاترین نقطه کشتی) پیدا شدند.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، هادی حق‌شناس با اشاره به ادامه عملیات اطفاء حریق نفتکش سانچی، اظهار کرد: تیم چینی ساعتی قبل برای تجسس وارد نفتکش شد و جعبه سیاه نفتکش را همراه دو پیکر پیدا کرد.

وی با بیان این‌که تیم ایرانی هنوز به محل حادثه نرسیده‌اند، افزود: به علت زیاد بودن گازهای سمی و نبود اکسیژن کافی نیروهای چینی فقط نیم ساعت در نفتکش حضور یافتند و خارج شدند.

روز شنبه ۱۶ دی‌ماه یک نفتکش ایرانی با کشتی چینی در آبهای نزدیک به این کشور برخورد کرد که باعث حریق نفتکش و مفقود شدن ۳۲ پرسنل آن شد. تاکنون پیکر سه پرسنل پیدا شده است.

 
آغاز فرآیند اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین نفتکش ایرانی

پیش از این نیز، سخنگوی شرکت ملی نفتکش با اشاره به حادثه برخورد نفتکش ایرانی با کشتی چینی و مفقود شدن ۳۲ پرسنل نفتکش گفته بود: فرآیند اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین نفتکش به صورت رسمی آغاز می‌شود.

محسن بهرامی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست هویت جسد پیدا شده ایرانی است یا بنگلادشی، افزود: هویت پیکر پیدا شده همچنان مجهول است. متاسفانه روند بروکراسی در چین برای تشخصی هویت بسیار طولانی است اما این موضوع با جدیت پیگیری می شود.

وی از آغاز فرآیند اخذ DNA از خانواده‌های مفقودین نفتکش خبر داد و گفت: از خانواده‌ها دعوت شده برای اخذ نمونه ‌DNA بیایند و هنگامی که اینکار به صورت رسمی آغاز شود، فرآیند به صورت رسمی انجام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: