کد خبر: ۷۵۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۱۵
وزیر پیشین انرژی آمریکا گفت: در حالی که ایران به برجام پایبند است، اروپایی ها بازگرداندن تحریم ها علیه این کشور را نخواهند پذیرفت.
وزیر پیشین انرژی آمریکا گفت: اروپایی ها بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را تائید نمی‌کنند

به گزارش خبرداغ،وزیر پیشین انرژی آمریکا گفت: در حالی که ایران به برجام پایبند است، اروپایی ها بازگرداندن تحریم ها علیه این کشور را نخواهند پذیرفت.

به گزارش ایرنا، به دنبال تهدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خروج از برجام در صورت عدم همراهی اروپا با سیاست های او، «ارنست مونیز» وزیر پیشین انرژی این کشور تاکید کرد که این اتفاق نخواهد افتاد.

مونیز گفت: به نظر می رسد دولت ترامپ از متحدان اروپایی ما می خواهد که حتی در صورت پایبندی ایران (به برجام)، بازگرداندن تحریم ها را تائید کنند. فکر نمی کنم این اتفاق بیافتد.

مونیز افزود: اگر به کنگره گوش کنید، آنها معتقدند که ما باید با متحدان اروپایی همراه باشیم. ما روش های راستی آزمایی فوق العاده ای داریم.

ترامپ جمعه شب به رغم تمدید تعلیق تحریم های هسته ای، 4 شرط برای کنگره تعیین کرد تا قانونی را که آن ها پیرامون توافق هسته ای با ایران تدوین خواهند کرد، امضا کند.

ترامپ همچنین گفت که این آخرین بار است که او چنین اقدامی می کند و در صورتی که کنگره و متحدان اروپایی تا ضرب الاجل بعدی خواسته های او را برآورده نکنند، از برجام خارج خواهد شد.

این در حالی است که طرف های دیگر برجام همواره بر غیرممکن بودن مذاکره دوباره و تغییر برجام تاکید کرده اند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز جمعه شب در پیامی توئیتری تاکید کرد که برجام قابل مذاکره مجدد نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: