کد خبر: ۷۵۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
تعداد بازدید: ۳۸۶
سیدحسین موسویان:
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت اصلاحات تاکید کرد: جبهه متحد نئوکان‌های آمریکا، لابی صهیونیست و اعراب تکفیری به دنبال شکست برجام هستند.
سیاست‌های ترامپ آمریکا را با اروپا وارد چالش کرده است/ شکست برجام به معنی شکست دیپلماسی برای حل بحران‌هاست/ نئوکان‌های آمریکا، لابی صهیونیست و اعراب تکفیری به دنبال شکست برجام هستند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدحسین موسویان، سخنگوی پیشین هیات هسته‌ای ایران و سید محمدمهدی موسویان فارغ‌‌التحصیل مطالعات خاورمیانه دانشگاه پرینستون آمریکا در یادداشتی با عنوان «برجام بنایی برای صلح و امنیت بین‌الملل» در مجله «صلح و خلع سلاح» ژاپن نوشت: 

*بعد از ۲۰ ماه مذاکرات فشرده ایران و قدرت‌های جهانی در مورد بحران هسته‌ای ایران، توافقی حاصل شد که متضمن بالاترین استاندارهای شفافیت و بازرسی و عدم ساخت بمب هسته‌‌ای، رفع تحریم‌های هسته‌‌‌ای و پذیرش حقوق هسته‌‌ای ایران است. جامعه جهانی یکپارچه از این توافق حمایت کرد به جز اسراییل و عربستان.

*عوامل کلیدی مهمی موجب حصول توافق مذکور بودند از جمله: اراده سیاسی دو طرف برای نقد کردن امتیازهای قابل چانه‌‌‌زنی، تغییرات در سطوح مدیریتی ایران و آمریکا، تحولات ژئوپلوتیک در منطقه و تصمیم آمریکا برای تغییر خط قرمز از «غنی‌سازی صفر» به «بمب هسته‌ای صفر» در ایران.

*برجام در شرایطی بر روابط ایران و آمریکا، امنیت منطقه، سیاست‌های داخلی آمریکا تاثیرگذار شده که بحران‌های خاورمیانه، صلح و امنیت جهانی را به خطر انداخته است.

*قبل از برجام آمریکا همه راه‌های فشار و تحریم علیه ایران را در سطح حداکثری طی کرد و نهایتا در تسلیم نمودن ایران شکست خورد. هرچه آمریکا فشار را بیشتر کرد، ایران هم دامنه برنامه هسته‌‌ای خود را بیشتر توسعه داد تا اینکه با نقطه گریز از برنامه صلح‌‌آمیز هسته‌‌ای سه ماه بیشتر فاصله نداشت. این تجربه موجب شد آمریکا به‌جای فشار و تحریم، به میز مذاکره آمد و نهایتا برجام حاصل شد.

*سقوط صدام در سال ۲۰۰۳، شکست آمریکا در عراق و افغانستان، شورش‌ها در جهان عرب، جنگ سوریه، سقوط برخی از متحدین منطقه‌ای آمریکا در منطقه، ابتر ماندن حمله نظامی ناتو و کشورهای عربی به لیبی، اشغال بخشی از خاک سوریه و عراق توسط داعش، از جمله عوامل بحران‌های جاری در خاورمیانه گردید ولی در این میان و علیرغم تحمل بیشترین فشارها بعد از انقلاب ۱۹۷۹، ایران به عنوان کشوری قدرتمند، با ثبات، با نفوذ در منطقه سربلند کرد. این واقعیت باعث شد که اروپا و سایر قدرت‌های جهانی در مورد سیاست‌های خصمانه علیه ایران تجدیدنظر کنند.

*با این وجود بعد از اوباما، ترامپ بعد برجام را بدترین توافق تاریخ خواند و با تمام ظرفیت برای نابودی آن وارد عمل شده است. با وجودی که آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی مکرر انجام کامل تعهدات ایران را مورد تایید قرار داده، اما ترامپ مسیر نابودی برجام و مقابله با نفوذ و نقش ایران در منطقه را گسترش داده تا جایی که با اعلام استراتژی جدید آمریکا در مورد ایران در اکتبر ۲۰۱۷، سیاست تقابل تمام عیار آمریکا با ایران در سطح خاورمیانه را معرفی کرد.

*سیاست‌های ترامپ در مسیری است که ایران را وادار به خروج از برجام نموده، آمریکا را با متحدین سنتی اروپایی خود وارد چالش نموده و موجب تشدید بحران در منطقه شده و خواهد شد. در واکنش به سیاست‌های ترامپ، ایران با تقویت اتحاد و انسجام داخلی، توان بازدارندگی خود از جمله توان موشکی را افزایش داده است.

*اسراییل، برنده اصلی شکست برجام و سیاست‌های خصمانه ترامپ علیه ایران است. در عین حال، شکست برجام به معنی شکست دیپلماسی برای حل بحران‌هاست و موجب خواهد شد ایران به توسعه برنامه هسته‌‌ای ماقبل برجام برگردد. اسراییل با دامن زدن به این بحران، می‌خواهد جهان را از موضوع اصلی خاورمیانه که اشغال فلسطین است، غافل کرده و ایران را تبدیل به موضوع اصلی در صحنه جهانی کند.

*دومین کشوری که از شکست برجام خرسند خواهد شد، عربستان است. ریاض در یمن، عراق، سوریه، بحرین و قطر شکست خورده، ضمن اینکه برجام موجب شد که ایران مجدد به عنوان رقیب نفتی سعودی ظهور کند. 

*علاوه‌بر تلاش برای شکست برجام، جبهه متحد اسراییل - عربستان سعی دارد با سیاست‌های خصمانه ترامپ، ایران را در سطح منطقه و جهان منزوی کند. جبهه متحد نئوکان‌های آمریکا، لابی صهیونیست و اعراب تکفیری به دنبال شکست برجام هستند.

*تمام اتهامات در مورد هژمونی ایران در منطقه بی‌اساس است و واقعیت این است که اسراییل تنها دارنده بمب هسته‌‌ای در خاورمیانه است و متحدین آمریکا نیز بیشترین هزینه‌‌های نظامی را دارند در حالی که ایران بمب هسته‌‌ای ندارد و کمترین هزینه نظامی در منطقه را دارد. 

*ترامپ با سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران، نه تنها صلح و امنیت منطقه را بیش از گذشته به خطر می‌اندازد، بلکه شانس همکاری‌های دو کشور در مورد منافع مشترک در منطقه را به طور کلی نابود می‌کند. علیرغم همه خصومت‌ها، آمریکا و ایران از دولت‌های فعلی عراق و افغانستان حمایت می‌کنند و در مبارزه با تروریسم داعشی دارای مصالح و منافعی خواهند بود. در صورتی ایران، آمریکا و قدرت‌های جهانی قادر خواهند بود در مورد صلح و امنیت منطقه و جهان همکاری کنند که برجام کامل و بدون نقص اجرا شود.

*مذاکرات هسته‌‌ای در ۱۰ سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ به این دلیل به نتیجه نرسید که آمریکا خصومت‌‌ورزی می‌کرد. همچنین مذاکرات در فاصله ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به این دلیل به نتیجه رسید که آمریکا مسیر تعامل با ایران را در پیش گرفت. این درسی برای ترامپ است که از تکرار اشتباهات گذشته آمریکا در مورد ایران پرهیز کند. ترامپ باید درک کند که سیاست‌های ۴۰ ساله آمریکا در مورد فشار و تحریم و انزوای ایران شکست خورد و برجام هم ثابت کرد که دیپلماسی و تعامل مسیر صحیح با ایران است.

واضح است که بدون همکاری با ایران، تامین ثبات و امنیت در منطقه ممکن نخواهد بود. برجام ذخیره‌‌ای برای صلح و ثبات منطقه است که تنها اجرای کامل آن، زمینه را برای همکاری‌‌های مشترک قدرت‌های جهانی با ایران برای مدیریت بحران‌های منطقه باز خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
خبرگزاری فرانسه:
سازمان ملل ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد

جمعه 22 دی 1396 - 22:20
سازمان ملل در گزارشی که شامگاه جمعه منتشر کرد، ایران را به ارسال سلاح به یمن متهم کرد و مدعی شد که تهران قوانین بینالمللی را نقض کرده است.
العالم _ یمن
سازمان ملل در گزارشی مدعی شد که ایران با ارسال سلاح به یمن، قوانین بینالمللی را زیر پا گذاشته است.
در این گزارش که شامگاه جمعه منتشر شده، کمیته سازمان ملل متحد مدعی شده است که عدم همکاری ایران در جلوگیری از شلیک موشکهای بالستیک به عربستان از سوی نیروهای انصار الله، نقض قطعنامه سازمان ملل است.
این کمیته همچنین مدعی شده که اجزا و بخشهای باقیمانده موشکها، تجهیزات نظامی مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین نشان میدهد که این تجهیزات منشأ ایرانی دارد.
در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است، تهران بعد از تصویب قطعنامه سازمان ملل در خصوص ممنوعیت ارسال سلاح به یمن، اقدام به ارسال سلاح به این کشور کرده است.
پیشتر ائتلاف عربستان و «نیکی هیکلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در نمایشی تبلیغاتی مدعی شده بودند که ایران اقدام به ارسال و قاچاق سلاح به یمن کرده است.
این ادعای تکراری و بیاساس در حالی مطرح میشود که از ابتدای سال 94 یمن از دریا، خشکی و آسمان در محاصره ائتلاف عربستان بوده و ورود هر جنبندهای به یمن تحت نظر عربستان است.

درپاسخ به کمیته سازمان ملل متحد
که کمیته سازمان ملل یا اصل مسئله را درک نمی کند دروغ می گوید یا ازاین موضوع بی اطلاع است.
نگران ما ازجنایات وحشیانه بی حساب و کتاب آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی درمنطقه است.
و این درحالی که مدعیان حقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات نمی کنند.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضدی بشری جهان دست دارند.
ما به مظلومان، مسلمانان و دولت های کمک می کنیم آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هم ازتروریست ها حمایت می کنند.
این درحالی است که مردم سوریه، لبنان، عراق، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط آمریکا وهم پیمانانش قتل عام می شوند و مجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند، کاری نمی کنند و سکوت اختیارکرده اند؟
عربستان سعودی عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی دریمن ومنطقه است.
عربستان سعودی عامل اصلی جنگ درمنطقه است.
عربستان سعودی عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه است.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2003 تاکنون درعراق، افغانستان، لیبی ومنطقه خاورمیانه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون درسوریه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 1394 تاکنون دریم قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

عربستان سعودی ازسال 2011 تاکنون درسوریه، لبنان، عراق ومنطقه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

رژیم جعلی صهیونیستی بیش از 66 سال است درفلسطین، لبنان، نوارغزه و منطقه قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.
سازمان ملل شریک جنایات آمریکا است.
سازمان ملل شریک جنایات رژیم صهیونیستی است.
سازمان ملل شریک جنایات عربستان سعودی است.
افزایش فروش تسلیحات بریتانیا به عربستان درجنگ یمن.
فروش بمب وموشک های بریتانیایی به عربستان ازآغاز جنگ یمن 500 درصد افزایش یافته است.
عربستان سعودی با کمک و حمایت همه جانبه چند کشورجنایتکارشماره یک ششم فروردین ماه 1394 تاکنون درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک با بمباران وحشیانه، قتل عام، نسل کشی دریمن بزرگ ترین جنایات وحشیانه را انجام می دهند و همچنان نیزادامه دارد.
عربستان سعودی باید به حقوق دیگران احترام بگذارد.
عربستان سعودی تاکنون قوانین بیم الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را رعایت نکرده است.
دلار نجس سعودی ها دهان سازمان های بین المللی را دوخته است.
عربستان سعودی درمدت سه سال است درسایه سکوت سازمان های به اصطلاح بین المللی ازبمب های خوشه ای ساخت انگلیسی درجنک یمن علیه غیرنظامیان استفاده کرده است.
عربستان سعودی درمدت سه سال است درسایه سکوت سازمان های به اصطلاح بین المللی ازبمب های خوشه ای ساخت آمریکایی درجنک یمن علیه غیرنظامیان استفاده کرده است.
استفاده عربستان سعودی ازبمب های خوشه ای آمریکایی و انگلیسی دریمن علیه غیرنظامیان جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می شود ولی مدعیان حقوق بشر و سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
0
0
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد.
درپاسخ به دبیرکل سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد.
درپاسخ به نماینده وحشی رژیم جعلی صهیونیستی درسازمان ملل متحد
درپاسخ به رسانه های آمریکایی، اسرائیلی، انگلیسی، فرانسوی
درپاسخ به آمریکا جنایتکاراگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید.

درپاسخ به انگلیس جنایتکاراگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید.

درپاسخ به فرانسه جنایتکاراگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید.

درپاسخ به رژیم جعلی صهیونیستی جنایتکاراگر واقعا سلاح هسته ای بد است، شما نیز آن را کنار گذارید


اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، آمریکا ومحتدان نیز آن را کنار گذارید

اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا آمریکا وهم پیمانانش آن را کنار نمی گذارد.

اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا که مدعیان حقوق بشر هیچ اعتراضی به سلاح های هسته ای آمریکا، غرب و رژیم جعلی صهیونیستی نمی کنند و مجامع حقوق بشری خغه خون گرفتند وهیچ کاری نمی کنند.
اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا رئیس بی فرهنگ و بی شخصیت شورای امنیت سازمان ملل متحد خیانتکار تاکنون درمورد سلاح های هسته ای آمریکا، رژیم صهیونیستی وغرب خفه خون گرفتن وقطعنامه های علیه سلاح های هسته ای آمریکا و هم پیمانانش صدورنمی کند.
اگر واقعا سلاح هسته ای بد است، پس چرا تاکنون نهاد های به اصطلاح بین المللی تاکنون درمورد سلاح های هسته ای آمریکا وهم پیمانانش خفه خون گرفتند و هیچ کاری تاکنون نمی کنند.
آمریکا پای خود را از گلیمش درازترکرد.
غرب پای خود را از گلیمش درازترکرد.
رژیم صهیونیستی پای خود را از گلیمش درازترکرد.
مقابله با سلاح های کشتار جمعی باید ازآمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی آغاز شود.
کسانی که بزرگترین سلاحهای کشتار جمعی را در اختیار دارند، به ما میگویند که سلاح کشتار جمعی تولید نکنید. بسیار خوب! اما سلاحهای کشتار جمعی که در دست شماست چه خواهد شد؟ شما راه تولید این سلاح را هموار کردید. بنابراین مقابله با تولید اینگونه سلاحها ابتدا باید از شما آغاز شود.


آمریکایی ها جناینکاردهان سگ هارشان را دراسرائیل ببندند.
ازآمریکایی ها جنایتکارمی خواهیم دهان سگ هارشان را دراسرائیل ببندند.
سگ وحشی کره شمالی با شرفترازاین سران نجس وحشی، بی فرهنگ و بی شخصیت اسرائیل هستن.
ایران باید به اسرائیل حمله کند.
به تروریست ها وحامیانشان پاسخ جدی می دهیم.
اسرائیل باید نابود شود.
ایران باید پاسخ دندان شکنی به رژیم صهیونیستی بدهد.
مقابله با رژیم صهیونیستی تا نابودی کامل ادامه دارد.
برنامه ای کاهش نیرو یا خروج ازسوریه نداریم.
اولویت ما درسوریه، مبارزه با رژیم صهیونیستی است.
هدف ما ضربه زدن به رژیم جعلی صهیونیستی است.
رژیم جعلی صهیونیستی همیشه اولویت ماست.
نتانیاهو سلاحهای شیمیایی داعش را تامین می کند.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی انتقال گازسارین به سوریه است.
نتانیاهو مسئول مرگ تمامی غیرنظامیان حمله شیمیایی سوریه است.
تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی، نشانه پیروزی سوریه است.
که ظلم پایدارنمی ماند وحق همیشه پیروزی است.
تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه عبور ازخطرط قرمزاست.
حمله رژیم جعلی صهیونیستی به سوریه کمک تروریست ها بود.
باردیکرتاکید می کنم، آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی وترکیه ازتروریسم درمنطقه خاورمیانه وجهان کمک وحمایت همه می کنند.
تروریست های مورد حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی وترکیه حمله شیمیایی به خان شیخون دراستان ادلب انجام داده است.
به حمله جدید اسرائیل علیه سوریه پاسخ داده می شود.
رژیم صهیونیستی بداد درصورت تکرار حمله به سوریه اقدامات آنان بی پاسخ نخواهد ماند.
نتانیاهو تامین کننده سلاحهای شیمیایی مورد استفاده داعش و دیگرگروه های تروریستی درسوریه بوده است.
تا رژیم صهیونیستی هست صلح با منطقه خاورمیانه ممکن نیست آمریکا واسرائیل مسئول حمله شیمیایی هستند.
رژیم صهیونیستی هنوز به طور مستقیم از تروریست های سوریه حمایت می کند.
رد پای عربستان واسرائیل درحمله شیمیایی خان شیخون.
عربستان و رژیم صهیونیستی پشت پرده حمله شیمیایی به خان شیخون درسوریه هستند.
اسرائیل مستقیما به تروریست ها درسوریه سلاح شیمیایی رسانده است.
رژیم صهیونیستی با هدف حمایت ازتروریسم درسوریه دخالت می کند.

حوادث قتل عام ونسل کشی مسلمانان درمیانمار برگ دیگری درکارنامه سیاه وننگین رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی دشمن تاریخی مردم ایران است.
ملت ایران همچنان رژیم صهیونیستی را دشمن درجه یک خود می داند.
رژیم صهیونیستی دشمن درجه یک ایران است.
کاری می کنیم سران وحشی رژیم صهیونیستی اقداماتش پشیمان شود.
رژیم صهیونیستی سیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد.
رژیم صهیونیستی بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد.
نباید دربرابر جنایت های صهیونیست ها سکوت کرد.
باید اسرائیل فعالیت های شهرک سازی خود را فوری متوقف کند.
رژیم صهیونیستی درمدت 7 سال است به همراه آمریکا و با کمک مالی کشورهای عربی ازتامین کنند گان اصلی تسلیحات و نیازهای مالی داعش و دیگر گروه های تروریستی درسوریه بوده است.
امروز خطر رژیم صهیونیستی همه کشورها را تهدید می کند.
رژیم جنایتکارآل سعود ابزاردست آمریکا واسرائیل است.
آمریکا و رژیم صهیونیستی درتاسیس وحمایت ازتروریست ها درمنطقه نقش دارند.
اسرائیل به تروریست ها درسوریه ولبنان سلاح می دهد.
تروریست ها روزانه از رژیم صهیونیستی سلاح دریافت می کنند.
نظامیان رژیم صهیونیستی ازفلسطین خارج شوند.
رژیم صهیونیستی به صورت غیرقانونی فلسطین را اشغال کرده است.
سلاح های داعش درعراق ساخت صهیونیست ها است.
داعش ونتانیاهو یک هدف را دنبال می کنند.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
آمریکا درجنایت های صهیونیست ها شریک است.
ئولت آمریکا شریک ریخته شدن خون فلسطینی هاست.
سخنان نتانیاهو نجس وحشی، بی فرهنگ و بی شخصیت شرم آوربود.
نتانیاهو تاکنون حتی یک حرف درست نزده است.
نتانیاهو یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
دست نتانیاهو وداعش دریک کاسه است.
رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را زیر گذاشت.
دست نتانیاهو به خون مردم دنیا آغشته است.
رژیم صهیونیستی پای خود را از گلیمش درازترکرد.
اسرائیل با داعش مهرمان است.
نتانیاهو به ملت جنایات جنگی درمنطقه باید محاکمه شود.
رژیم صهیونیستی اصلی ترین تامین کنند سلاح داعش است.
نتانیاهو تسلیحات داعش را تامین می کند.
مبارزه با رژیم صهیونیستی، دفاع ازدین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت است.
رژیم صهیونیستی با کمک مالی کشورهای عربی به سرکردگی آمریکا تمام تروریست های منطقه خاورمیانه وجهان را مدیریت می کند.
رژیم صهیونیستی درحال کمک به تروریسم است.
اسرائیل حامی تروریسم است.
رژیم صهیونیستی تروریست پروراست!
اسرائیل نیروی هوایی القاعده و داعش شده است.
اسرائیل نیروی هوایی القاعده وداعش درسوریه ویمن است.
رژیم صهیونیستی عامل اصلی رنج کودکان فلسطینی است.
رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی دخالت خود در امور کشورها باشد.
آنچه امروز درمنطقه خاورمیانه وجهان دیده می شود منعکس کننده جنایات رژیم صهیونیستی است.
سیاست های نادرست وغلط رژیم صهیونیستی درمنطقه وجهان خسارت زیادی به مظلومان ومسلمانان زده است وهمچنان نیزادامه می دهد.
رژیم صهیونیستی جنایتکارجنگی است وباید محاکمه شود.
قطع حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی تنها راه نابودی داعش.
ارتباط رژیم صهیونیستی با داعش آشکاراست.
رژیم صهیونیستی درباره کمک به داعش باید توضیح دهد.
حمایت رژیم صهیونیستی ازداعش ادامه دارد.
آمریکا ازتجاوز نتانیاهو حمایت می کند.
دخالت نظامی رژیم صهیونیستی درسوریه را محکوک می کند/ ما از دولت قانونی اسد حمایت می کنیم.
اسرائیل فرقی با داعش ندارد.
حملات رژیم صهیونیستی درسوریه تاکنون نتیجه ای نداشته است.
رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی درنوارغزه، لبنان، فلسطین، سوریه ویمن شده است.
رژیم صهیونیستی مقصر ومتهم اصلی طولانی شدن جنگ درمنطقه است.
جنگ نوارغزه اشتباه وحشتناک رژیم صهیونیستی بود.
آمریکا واسرائیل حامی داعش هستند.
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم نکرد؟
پشتیبانی نظامی اسرائیل ازعربستان دریمن
پل هوایی اسرائیل ازعربستان دریمن
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی به یمن را محکوم نکرد؟
رژیم صهیونیستی بهتر است از جولان خارج شود درغیر این صورت برخورد میکنیم.
نیروهای ما با آنها مثل اشغالگران برخورد خواهد کرد.
دربرابراشغالگری رژیم صهیونیستی سکوت نمی کنیم.
مردم ایران جنایات رژیم صهیونیستی را فراموش نمی کنند..
رژیم صهیونیستی از تکفیری ها بدتراست.
اسرائیل بسیارخطرناک ترازداعش است.
دوستان رژیم صهیونیستی حامی داعش هستند.
داعش و اسرائیل یکی هستند.
حمله جنگنده های اسرائیلی به سوریه کمک به تروریست هاست. واین درحالی است که مدعیان حقوق بشرتاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات نجس وحشی نمی کند و مجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و هیچ کاری نمی کنند.


درپاسخ نتانیاهو نجس وحشی، بی فرهنگ وبی شخصبت نخست وزیر رژیم جعلی صهیونیستی سگ هارآمریکا جنایتکاردرمنطقه!
کسانی باید خاک سوریه را ترکیه کنند که بدون اجازه دولت این کشور، وارد شده اند.
اگرکشورهای اروپایی می خواهند به مردم سوریه کمک کنند ازحمایت رژیم جعلی صهیونیستی، رژیم جنایتکارآل سعود وتروریست ها دست بردارند.
امروزخطر رژیم صهیونیستی همه کشورها را تهدید می کند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: