کد خبر: ۷۵۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
تعداد بازدید: ۲۴۱
در دیدار سفیر ایران و وزیر دولت در پیگیری برنامه توسعه سنگال صورت گرفت؛
عین الله قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در داکار دیروز با شیخ کانته وزیر دولت در پیگیری برنامه توسعه سنگال دیدار و گفت‌وگو کرد.
بررسی راه‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه های مختلف بین تهران و داکاربه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، دو طرف در این جلسه درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به تبادل نظر پرداختند.

شیخ کانته که پیش‌تر به عنوان مدیرکل بندر خودمختار داکار به ایران سفر کرده بود، با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های علمی، صنعتی و فرهنگی، آن را فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌ها عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به فرهنگ و تاریخ غنی ایران و با توجه به مشترکات فرهنگی در حوزه دینی به ویژه الهام‌گیری فرقه‌‌‌های طریقت سنگال از شیخ عبدالقادر گیلانی از بزرگان اهل طریقت در ایران، خواستار همکاری‌‌های فرهنگی در قالب برنامه سنگال در حال ظهور شد.

وزیر دولت در پیگیری برنامه توسعه سنگال اعلام کرد که در آینده نزدیک در راستای بهره‌مندی از توان علمی، صنعتی و فناوری ایران و توسعه روابط در رأس هیأتی تجاری به ایران سفر خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: