کد خبر: ۷۵۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
تعداد بازدید: ۵۱۲
سرانجام پرونده جباروف با محرومیت یک جلسه‌ای هافبک ازبک بسته شد و او در بازی استقلال با سایپا اجازه بازی ندارد.
استقلال بدون این ستاره‌اش نمی‌بردبه گزارش خبرداغ ، سرانجام پرونده جباروف با محرومیت یک جلسه‌ای هافبک ازبک بسته شد و او در بازی استقلال با سایپا اجازه بازی ندارد.


بعد از محرومیت جباروف در بازی هفته گذشته با تراکتور، این دومین بازی است که او اجازه بازی ندارد و شفر مجبور است از بازیکن دیگری استفاده کند. هافبک ازبک از زمانی که شفر ترکیب اصلی‌اش را شناخت به یکی از بازیکنان مهم تیم تبدیل شده و نمایش تحسین‌برانگیزی داشته، ولی نقش او در استقلال از آنچه در ظاهر می‌بینیم کلیدی‌تر است و آمار هم از تاثیرش در نتایج استقلال حکایت دارد.


جباروف چه در دوره منصوریان، چه در دوره شفر از بازیکنان اصلی بوده و در بازی‌هایی که در ترکیب نبوده استقلال نتوانسته نتایج خوبی بگیرد. جباروف قبل از بازی با تراکتور که محروم بود در تمام بازی‌های لیگ حداقل برای دقایقی بازی کرده، ولی نتایج استقلال بسته به حضور او در ترکیب یا روی نیمکت تفاوت آشکاری دارد.


در 13 بازی که جباروف در ترکیب اصلی بوده استقلال توانسته 25 امتیاز بگیرد (متوسط 92/1 امتیاز در هر بازی)، ولی در 5 بازی که او بازیکن تعویضی یا غایب بوده (بازی با تراکتورسازی)، این تیم تنها 2 امتیاز گرفته (متوسط 4/0 امتیاز در هر بازی). به روایت دیگر در 5 مسابقه‌ای که جباروف در ترکیب اصلی نبوده، استقلال نتوانسته برنده شود و این آمار دلیلی است تا هواداران برای بازی جمعه مقابل سایپا هم نگران غیبت این بازیساز باشند.


اختلاف محسوس
متوسط امتیازات استقلال با جباروف در ترکیب اصلی یا بدون او به قدری محسوس است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت و اتفاقی دانست. استقلال در ترکیبش هافبک‌های خوبی دارد که با آمدن شفر پیشرفت کرده‌اند و تعدادی از آنها در تیم ملی یا نزدیکی آن هستند، ولی بازیگردان اصلی تیم این روزها جباروف است که نظم و آهنگ تیم را تنظیم می‌کند و رابط بازیکنان تهاجمی تیم است. این مشابه نقشی است که در سال‌های گذشته جباری به عهده داشت و مغز متفکر درون زمین بود.


جباروف در شروع فصل با اما و اگر زیادی به استقلال پیوست. او نیم‌فصل دوم سال گذشته برای سپاهان بازی کرده بود و ترجیح می‌داد در آن تیم که فضایش را می‌شناسد بماند و به همکاری با کرانچار ادامه دهد. از طرف دیگر جباری هم ناگهان به استقلال برگشت و باشگاه برای جذب جباروف تردید داشت. در نهایت هافبک ازبک پیراهن استقلال را پوشید، ولی واکنش منصوریان به ترافیک خط میانی استقلال تغییرات دائمی ترکیب بود و هافبک‌ها نتوانستند به هماهنگی برسند.


شفر مدتی طول کشید تا بازیکنان را بشناسد و بازی دلخواهش را در تیم پیاده کند، ولی مربی آلمانی خیلی زود متوجه شد که باید طراحی حملات تیم را به جباروف بسپارد و او به بازیکن کلیدی استقلال تبدیل شد.
هافبک ازبک از بازی مقابل نفت در هفته یازدهم در ترکیب اصلی قرار گرفت تا اینکه محرومیت باعث شد بازی با تراکتور را از دست بدهد. استقلال در این هفت هفته متوالی با جباروف پنج برد و دو تساوی داشت.
استقلال قبل از بازی با تراکتور سه برد پرگل را مقابل سپاهان، صنعت نفت و استقلال خوزستان تجربه کرد که جباروف مشارکت زیادی در گل‌ها داشت.
بهترین بازی او مقابل تیم سابقش سپاهان بود که توانست دو گل از سه گل استقلال را بزند و ستاره زمین بود.
تحول جباروف نسبت به هفته‌های اول را باید در نقش پررنگترش در گل‌های استقلال دانست و به نظر می‌رسد با هماهنگی و شناخت بیشتر از بازیکنان کناری توانسته روی نتایج تیم تاثیر مستقیم بگذارد.


حسرت هواداران
شهرآورد یکی از پنج مسابقه‌ای است که جباروف در ترکیب اصلی نبود. او در دقیقه 87 به زمین رفت، ولی در آن زمان کوتاه نتوانست برای نجات تیم از شکست کاری کند. این دومین بازی استقلال با هدایت شفر بود و مربی آلمانی مقابل صدرنشین ترجیح داد ترکیب دفاعی‌تری به زمین بفرستد. بعد از این شکست بود که جباروف به ترکیب اصلی برگشت و ثابت کرد انتخابش در شروع فصل اشتباه نبوده.


با بازی‌های خوب جباروف در این هفته‌ها هواداران حسرت می‌خورند که چرا این بازیکن در شهرآورد بازی نکرد و پیش‌بینی می‌کنند شاید حضورش می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد.
استقلال در نیم‌فصل اول آنقدر امتیاز از دست داده که قهرمانی لیگ برایش دست‌نیافتنی به نظر می‌رسد، ولی جباروف و استقلال هنوز می‌توانند فصل را با کارنامه خوبی تمام کنند. جام حذفی، لیگ قهرمانان و البته بازی برگشت شهرآورد سه رویداد مهمی است که آنها در پیش دارند.

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: