کد خبر: ۷۵۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۳۴۲
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت نیروهای فوریتهای پزشکی در مرزها گفت: از برکات راهپیمایی اربعین حسینی امسال بود که توانستیم خدمت رسانی وسیعی در زلزله کرمانشاه ارائه دهیم و تقریبا هفت رکورد جدید را در منطقه و شاید حتی در وزارت بهداشت ثبت کنیم.
ثبت 7 رکورد جدید اورژانس در زلزله کرمانشاهبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به فعالیت نیروهای فوریتهای پزشکی در مرزها گفت: از برکات راهپیمایی اربعین حسینی امسال بود که توانستیم خدمت رسانی وسیعی در زلزله کرمانشاه ارائه دهیم و تقریبا هفت رکورد جدید را در منطقه و شاید حتی در وزارت بهداشت ثبت کنیم.

کتر پیر حسین کولیوند در جلسه تقدیر از خادمین بهداشت و درمان راهیان نور که امروز (21 دی ماه) در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در ایام سالروز انجام عملیات کربلای 5 هستیم و یاد و خاطره شهدای اسلام مخصوصا شهدای کربلای 5 را گرامی می داریم.  

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص راهیان نور افزود: در دیدار سال گذشته مقام معظم رهبری، ایشان فرمودند، ما ثروت‌های زیادی داریم که یکی از اینها ثروت‌های فرهنگی ما هشت سال دفاع مقدس است که این ثروت ملی باید همیشه زنده نگه داشته شود.

 رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند اگر می‌خواهیم از این ثروت‌ها خوب استفاده کنیم، باید فناوری آن را برای حفظ ارزش‌های یاد بگیریم و از آن مواظبت کنیم تا کارها پیش برود و منحرف نشوند و اعتلاء داشته باشند.

 کولیوند با بیان اینکه باید زیارت میدان‌های نبرد ترویج داده شود، تصریح کرد: ماه گذشته مراسم ختم دکتر ابوترابی، پدر شهید و یکی از بسیجیان عرصه سلامت برگزار شد. ایشان از جراحان موفق جنگ بود و همیشه در بنیادهای جنگ حضور داشت و هیچوقت تلاش نمی کرد به مرخصی برود. ایشان زمانی که فرزند شهیدش را دید، پیکر وی بدون سر بود. بسیاری از جوانهای مرکز فوریتهای پزشکی را همراه خود به این مراسم بردم تا بدانند چه پیشکسوتهایی داشته اند.

وی بیان کرد: این فرهنگ می تواند در بین جوانان امروزی گسترش یابد و خوشبختانه جوانان امروز هم ثابت کردند مانند رزمندگان گذشته ادای دین می کنند و جانشان را در راه نظام می گذارند. در حوادث اخیر و در دفاع از حرم دیدیم که بسیاری از جوانان امروز قویتر و پایبندتر از دیروز به میدان آمدند.
 
رئیس سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: یکی از دستگاه هایی که باید در این راستا خدمت رسانی کرده و در زمینه مطالبات مقام معظم رهبری گام بردارد، دستگاه بهداشت و درمان است.
 
کولیوند خاطرنشان کرد: حضور ما به عنوان متولی امر بهداشت و درمان در حوزه راهیان نور برای اطمینان بخشیدن به زائرین این یادمانها است. همانطور که در دوران دفاع مقدس حضور نیروهای عرصه سلامت در جبهه ها این اطمینان را به رزمندگان داد که ما هستیم، در حال حاضر نیز ما در کنار زائران یادمانهای دفاع مقدس حضور داریم.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اهواز و دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این منطقه در خصوص راهیان نور به خوبی عمل کرده اند و حضور پرستاران، فوریت های پزشکی و ... در زمان حوادث به خوبی مشاهده شده است و مردم نیز این خدمات رسانی را به خوبی می بینند.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه وزارت بهداشت در زمینه خدمت رسانی به راهپیمایی اربعین حسینی نیز عملکرد خوبی داشته است، ادامه داد: بحث راهپیمایی اربعین حسینی به خوبی شکل گرفته ، از برکات راهپیمایی اربعین حسینی امسال بود که توانستیم خدمت رسانی وسیعی در حادثه اخیر کرمانشاه ارائه دهیم و تقریبا هفت رکورد جدید را در منطقه و شاید حتی در وزارت بهداشت ثبت کنیم.

وی عنوان کرد: قرار بود مرز خسروی در کرمانشاه برای تردد زائرین حسینی بازگشایی شود، ولی بازگشایی نشد و مردم کرمانشاه به شدت ناراحت شدند. ولی زمانی که زلزله اتفاق افتاد، همه متوجه شدند که باید خدا را شکر کنند که مرز بسته بود زیرا در این شرایط ممکن بود هزاران نفر از راهپیمایان حسینی زیر آوار می ماندند. همچنین اگر امکانات ما در مرزها نبود، شاید خدمت رسانی به این دقت و سرعت انجام نمی شد.
 
رئیس سازمان اورژانس کشور خطاب به خادمین بهداشت و درمان راهیان نور اظهار کرد: خداوند می فرماید اگر جان یک نفر را نجات دهید، مثل این است که همه بشر را نجات داده اید، و قطعا شما بسیاری را از مرگ حتمی نجات داده اید که همه این خدمات ارزشمند است و باید این خدمات با روحیه جهادی انجام شود.
 
کولیوند با اشاره به لزوم تامین زیرساختهای لازم در حوزه اورژانس برای خدمت رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی و بازدیدکنندگان راهیان نور گفت: قطعا پیگیر ایجاد زیرساختهای لازم هستیم و وضعیت زیرساختها سال به سال در حال پیشرفت است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وزیر بهداشت توصیه اکید دارند که کمبودی در این زمینه نداشته باشیم، بنابراین حمایت وزیر را داریم و انشاءالله زیرساختها را سر و سامان خواهیم داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: