کد خبر: ۷۵۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۲۸۳
در نشست بروکسل مطرح شد؛
وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت تعهد همه طرف‌ها، به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بر اجرای برجام در شرائط کنونی تاکید کرد.
تاکید ظریف بر اجرای تمامی تعهدات از سوی شرکای برجام

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، صبح امروز نشست برجامی محمدجواد ظریف با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا، ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه و گابریل زیگمار در سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد که به خبرنگاران ایرانی حاضر در بروکسل اجازه حضور داده نشد.

دظریف پیش از این دیدار با همتای فرانسوی خود به صورت دوجانبه رایزنی کرد و دو طرف بر ضرورت حفظ برجام تاکید کردند.

پس از این دیدار، نشست وزرای امور خارجه سه وزیر اروپایی و ظریف با فدریکا موگرینی آغاز شد.

در این نشست، طرفین در خصوص اقدامات لازم در شرایط کنونی به منظور تداوم اجرا و پایبندی همه طرفهای  برجام گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست بر اهمیت تعهد همه طرف‌ها، به ویژه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بر اجرای برجام در شرایط کنونی تاکید کرد.

فدریکا موگرینی، هماهنگ‌کننده کمیسیون برجام و وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان در این جلسه به صورت مشترک، بر تعهد اروپا و دولت‌های خود بر اجرای برجام به عنوان یک دستاورد منحصر به فرد دیپلماسی چند جانبه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به طور جداگانه با وزرای امور خارجه کشورهای بریتانیا، آلمان و فدریکا موگرینی ملاقات و در خصوص مسائل مورد علاقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

‌گفتنی است پس از این نشست، موگرینی به همراه سه وزرای امور خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان در نشست رسانه‌ای حاضر شد و بار دیگر بر پایبندی ایران به تهداتش تاکید کرد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست با تاکید بر اینکه اروپا مصمم به حفظ برجام است، گفت: تصمیمی که مورد انتقاد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفته است، نتیجه‌بخش بوده و در حال کار کردن است.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این‌باره گفته است که برجام باید حفظ شود. 

وی همچنمین گفت که باید دو مساله را از هم جدا کنیم: باید توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کنیم و نقش دشواری که ایران در منطقه بازی می‌کند.

بوریس جانسون نیز پیش از آغاز این نشست، از توافق هسته‌ای با ایران، به عنوان «توافقی کلیدی که جهان‌ را امن‌تر کرده است» نام برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: