کد خبر: ۷۵۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۱۸۹
حجت‌الاسلام انصاری:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای به خاطر فضای ناامیدی مبارزه را رها کردند اما مرحوم هاشمی راه مبارزه را ادامه دادند. ایشان سختی‌هایی که بعدها به ویژه در سالهای پایانی عمرشان تحمل کردند، خصوصا از سال ۸۴ و در دوران انتخابات آن زمان و نهایتا در سال ۹۲ که اوج ناملایمات و فشارهای روحی بود.
مرحوم هاشمی در اواخر عمر نگران فرصت‌سوزی‌ها در کشور بود/عده‌ای به خاطر فضای ناامیدی مبارزه را رها کردند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام مجید انصاری صبح امروز در پنجمین کنگره حزب همبستگی گفت: برگزاری کنگره حزب همبستگی مصادف با سالروز ارتحال روحانی بزرگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی است که نقش بزرگی در شکل گیری انقلاب و پیروزی و ادامه و تثبیت آن داشتند.

وی افزود: کارنامه درخشان این شخصیت بزرگ مشحون از خدمات ماندگار در تاریخ معاصر ایران و بنیانگذار بنیان‌های رفیع است.

معاون سابق حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به خدمات رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آیت الله هاشمی در حوزه مردم سالاری و دفاع از حقوق مردم، حرکت در مدار اعتدال، احترام به همه اقوام و اشخاص و مردم، صداقت در گفتار و کردار، تحمل بی نظیر و کم نظیر برای پذیرش مسئولیت و حضور در میدان تا پای جان در قبل و بعد از پیروزی را در کارنامه خود دارد.

انصاری افزود: آیت الله هاشمی از معدود کسانی بود که در مسیر مبارزه از جوانی مانند عاشق بی قرار و مبارزی بسیار با هوش و فداکار بارها تا مرز شهادت پیش رفت و از جمله افراد بیشماری بود که شکنجه‌های طاقت فرسا بر او تا مرز گرفتن جان او پیش رفت.

وی با یادآوری شکنجه‌های ساواک تصریح کرد: زمانی که در سلول مخوف ساواک شکنجه شده بود و گوشت‌های کف پایش بر اساس ضربات کابلها آماس کرده بود و سلامتی اش را به شدت تهدید می‌کرد، ایشان در همان شرایط لبریز از امید به آینده بود.

این عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از ویژگی‌های بزرگ آیت الله هاشمی رفسنجانی روح پر امید او بود، خاطرنشان کرد: امیدی که با روبرویی با موانع هرگز ناامید نمی‌شد و نمی شکست و در میان ویژگی‌های متعدد ایشان این مساله برجسته تر بود.

انصاری با ذکر خاطره ای ابراز داشت: به خاطر دارم در شرایط سخت ترورهای منافقین، یک روز با آقای موسوی لاری در اواخر مجلس اول خدمت ایشان رسیدیم و نگرانی خود را از مسائل جنگ ابراز کردیم. ایشان امیدوارانه صحبت کردند و با لبخند گفت اینها چیزی نیست و جای نگرانی ندارد. به ایشان گفتم آقای هاشمی شما آنقدر خوشبین هستید که اگر روزی نظام از بین برود و شما را دستگیر کنند و به سمت اوین ببرند، در آن سرازیری و پیچ اوین از شما بپرسند شما را کجا می‌برند، می‌گویید احتمالا به  پیک نیک و گردش می‌رویم و آنقدر امیدواری که می‌گویید در این مسیر ممکن است حادثه‌ای رخ دهد و راه از سمت زندان به باغ و بستان کج شود. واقعا ایشان همین‌قدر امیدوار بود و اینگونه ملت را از ناامیدی ها عبور دادند.

وی با ببان اینکه عده‌ای به خاطر فضای ناامیدی مبارزه را رها کردند اما ایشان راه مبارزه را ادامه دادند، عنوان کرد: ایشان سختی هایی که بعدها به ویژه در سالهای پایانی عمرشان تحمل کردند، خصوصا از سال ۸۴ و در دوران انتخابات آن زمان و نهایتا در سال ۹۲ که اوج ناملایمات و فشارهای روحی بود که از رهگذر تخریب و تهمت وارد می‌شد - که نه از سوی منافقان و رسانه‌های بیگانه بلکه از سوی مدعیان ارزش‌ها، انقلابی‌گری و عدالت اجتماعی و آن هم نه در سایت و شبنامه بلکه در رسانه‌های عمومی و رسمی متعلق به ملت و بیت المال و در تیراژهای میلیونی و سی‌دی های زیاد منتشر می‌شد - باز با همان امیدواری حرکت کردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر خاطره ای یادآور شد: در سال ۹۲ مسئول ستاد انتخاباتی شان در تهران بودم که به همراه اعضا ستادها با آقای جهانگیری قرار بود خدمت ایشان برسیم و رهنمود آغاز تبلیغات را بگیریم که متوجه شدیم ایشان را ردصلاحیت کردند .

انصاری ادامه داد: همه امید را از دست داده بودیم. وقتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور یافتیم آقای جهانگیری پشت تریبون قرار گرفت، نتوانست صحبت کند و به گریه افتاد. در آنجا ایشان وقتی پشت تریبون قرار گرفت، گویی اتفاقی نیفتاده و گفتند من همان هاشمی دیروز هستم. شما در صحنه باشید و افراد دیگری هستند و با نقش آفرینی که داشتند، صحنه برای ملت تبدیل به فرصت مجدد کردند.

وی با یادآوری اینکه روز رحلت ایشان در کمیسیون زیربنایی در خدمتشان بودیم، بیان کرد: با یک دنیا امید و مسئولیت به کار می‌پرداختند. البته در این اواخر نگران آینده کشور و فرصت سوزی هایی که انجام می‌گیرد، بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: بحث اختلافات بی توجهی به مسائل اساسی و صحبتهای مهمی داشتند که امیدوارم دبیرخانه مجمع بی کم و کاست  آنها را برای مردم پخش کند.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ هنوز تحزب در کشور  نهادینه نشده اما از افرادی که برای حفظ تحزب تلاش می‌کنند، تشکر می کنم. باید گفت‌وگو‌ها نسبت به احزاب شکل گیرد و جا دارد احزاب مختلف کشور با یکدیگر بنشینند و اتفاقات اخیر را بررسی کنند که چرا چنین اتفاقاتی رخ داده است.

وی ادامه داد: مساله حزب برای اقناع مردم و نمایش دموکراسی در قانون اساسی ایران مورد توجه ویژه قرار گرفت ولی هنوز  تحزب به معنای گسترده و موثر آن در کشور شکل نگرفته است. تحزب به معنای واقعی کلمه در اسلام همزمان با طلوع اسلام شروع شد و پیامبر (ص) در مکه بنیان یک حزب عدالتخواه و اخلاق  مدار را با جوانان مکه گذاشتند که با فسادهای دوران جاهلی مکه مبارزه کنند.

عضو مجمع روحانیون مبارز یادآور شد: نهی از منکر و امر به معروف یکی از ارکان تشریع و فروع دین است که یکی از کارکردهای مهم احزاب این مساله است که آن را در رابطه با عملکرد دولت‌ها می‌توانند انجام دهند.

انصاری در پایان تاکید کرد:‌ چاره‌ا‌ی جز تشکیل احزاب قدرتمند نداریم تا ماهیت امر به معروف و نهی از منکر را بفهمند و توان امر و نهی کردن به گونه‌ای که موثر باشد پیدا کنند و این امر جز با هم افزایی مردم در قالب حزب امکان پذیر نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: