کد خبر: ۷۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
تعداد بازدید: ۴۰۰
پس از اجرایی شدن برجام تاکنون بانک رفاه دارای حدود ۱۵۰ بانک کارگزار و ۵۶ حساب کارگزاری فعال در سراسر جهان (منطقه یورو، کشورهای آسیایی و ...) است.
اقدامات بانک رفاه در حوزه ارز و امور بین الملل در پسابرجام

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا؛ متعاقب اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ و اتصال مجدد این بانک به سامانه جهانی سوئیفت پس از وقفه ای چندین ساله، از سر گیری روابط بین المللی و ورود به بازارهای نقل و انتقالات ارزی در دستور کار قرار گرفت و با لحاظ متن صریح برجام درخصوص بلامانع بودن برقراری روابط کارگزاری و افتتاح حساب نزد کارگزاران، اقدامات لازم در راستای تحقق موضوع فوق و اتصال مجدد به بانک‌های دنیا با هدف انجام بانکداری بین الملل انجام پذیرفت و به تبع اقدامات صورت گرفته از تاریخ یادشده تاکنون این بانک دارای حدود ۱۵۰ بانک کارگزار و ۵۶ حساب کارگزاری فعال در سراسر جهان (منطقه یورو، کشورهای آسیایی و ...) است.

متعاقب برقراری روابط کارگزاری به عنوان زیربنای بانکداری بین المللی؛ امکان ارجاع معاملات به کارگزاران با بهره برداری از کانال‌های تخصیص بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و استفاده از ابزارهای متداول بانکی فراهم شد و با تلاش سخت کوشانه کارکنان حوزه ارز در صف و ستاد، این بانک توانست کارنامه مطلوبی کسب کند. به ترتیبی که در حال حاضر و بر اساس آمارها در هشت ماهه نخست سال‌جاری، بانک رفاه نسبت به سایر بانک ها در زمینه اعتبارات اسنادی رتبه ۴ و کل عملیات ارزی در حوزه بین الملل، رتبه ۷ را با اختصاص ۱۶/۶ درصد از سهم بازار ارزی کشور دارا است.

با توجه به گشایش های حاصله در پسابرجام و افزایش کانال های پرداخت و تسویه بین المللی و فراهم آمدن بسترهای لازم و مناسب برای تعاملات بین المللی و نقل و انتقالات ارزی و به دنبال آن افزایش حجم عملکرد بانک در زمینه امور ارزی و بانکداری بین الملل، درآمدهای ارزی بانک نیز با روندی صعودی از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار شد، به ترتیبی که درآمدهای مرتبط در حوزه ارز در نه ماهه سال ۱۳۹۶ نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته ۸۴ درصد رشد نشان داده است.

همچنین در راستای استفاده از فرصت های ایجاد شده در پسابرجام و به منظور ارائه خدمات روزآمد به مشتریان بانک و ارتقاء پورتفوی ارزی بانک، بانک رفاه به عنوان بانک متعلق به مجموعه عظیم سازمان تأمین اجتماعی در راستای ایفای نقش تأثیرگذار در بخش سرمایه های خارجی در جریان مذاکرات کارشناسی با بانک های خارجی در زمینه پذیرش عاملیت استفاده از منابع تأمین مالی خارجی با هدف کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور و مشارکت در اجرای پروژه های عمرانی و تولیدی حضور موثری داشته و تلاش های صورت پذیرفته در این ارتباط منتج به امضای قراردادهای تأمین مالی به مبلغ حدود۲۰ میلیارد یورو با تعدادی از بانک های تراز اول منجمله بانک تجارت پاریس، پرشیای لندن، ایران اروپا، اگزیم بانک کره، اوبر بانک اتریش و .... شده است که ظرفیت مناسبی برای استفاده از منابع ارزان قیمت و بلند مدت خارجی برای اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی، تولیدی و زیرساختی به شمار می رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: