کد خبر: ۷۵۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
تعداد بازدید: ۲۷۹
حسین حسینی، دروازه‌بان جوان استقلال، حالا به نامی ماندگار در تاریخ فوتبال ایران تبدیل شده است.
رمز جاودانه‌شدن بازیکن جوان استقلالی‌هابه گزارش خبرداغ، حسین حسینی، دروازه‌بان جوان استقلال، حالا به نامی ماندگار در تاریخ فوتبال ایران تبدیل شده است. در ابتدای فصل کسی تصور نمی‌کرد بازیکنی که قرار است ذخیره مهدی رحمتی در استقلال باشد، این‌گونه خوش بدرخشد. حسین حسینی از هفته ششم وارد دروازه استقلال شد و با انجام بازی‌های خوب، جایگاه خود را محکم کرد.

 

این دروازه‌بان در هفته قبل موفق شد رکورد گل‌نخوردن در تاریخ لیگ برتر را بشکند.


دروازه‌بان استقلال در بازی با تراکتورسازی، دروازه خود را بسته نگه داشت تا با شکستن رکورد علیرضا بیرانوند، رکورد جدیدی در تاریخ لیگ برتر ایران ثبت کند. حسینی اگر ٢٣ دقیقه گل نمی‌خورد، رکورد بسته‌نگه‌داشتن دروازه در تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت می‌کرد.


استقلال و حسینی در بازی هفته گذشته یک‌بار دیگر دروازه خود را بسته نگه داشتند تا حسینی به رکورد ٧٨٧ دقیقه گل‌نخوردن برسد؛ رکورد گل‌نخوردن متوالی در لیگ برتر. این رکورد تا قبل از این فصل در اختیار آرمناک پطروسیان، دروازه‌بان پیشین سپاهان، با ٧٠٤ دقیقه گل‌نخوردن بود. علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس، در بازی با فولاد خوزستان موفق شد از رکورد پطروسیان عبور کند. او در دقیقه ٨٩ آن بازی گل خورد تا زمان بسته‌نگه‌داشتن دروازه‌اش به ٧١٩ دقیقه برسد. رکورد گل‌نخوردن در تاریخ لیگ برتر تنها دو هفته در دست بیرانوند باقی ماند و حسینی هفته پیش از آن عبور کرد.


این البته پایان کار حسین حسینی جوان نیست. دروازه‌بان آبی‌ها این فرصت را دارد تا جمعه در بازی با سایپا رکورد گل‌نخوردن در تاریخ فوتبال ایران را هم بشکند. در تاریخ فوتبال ایران، بهرام مودت، دروازه‌بان پیشین تیم ملی، در مقطعی در پرسپولیس ٨٤٤ دقیقه متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشت. بعد از او ناصر حجازی در استقلال، رکورد ٨٣٧ دقیقه‌ را ثبت کرد. سومین نفر احمدرضا عابدزاده است که در لیگ آزادگان با پیراهن پرسپولیس، ٨٠٢ دقیقه به صورت سریالی اجازه بازشدن دروازه‌اش را نداد.


حسینی در این جدول فعلا نفر چهارم است، اما در بازی فردا با سایپا این فرصت را دارد تا به نفر اول تبدیل شود. او ١٦ دقیقه گل نخورد، رکورد عابدزاده را می‌شکند و با ٥١ دقیقه از ناصر حجازی عبور می‌کند. حسین حسینی برای اینکه به رکورددار گل‌نخوردن در تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود، به ٥٨ دقیقه گل‌نخوردن نیاز دارد. او اگر از دقیقه ٥٨ سالم عبور کند، با ٨٤٥ دقیقه، رکورد جدیدی در تاریخ فوتبال ایران ثبت و نام خود را در فوتبال ایران جاودانه می‌کند.


پرواز به عرش
حسینی که فصل را به‌عنوان ذخیره مهدی رحمتی آغاز کرد، حالا به یکی از بهترین دروازه‌بانان فوتبال ایران تبدیل شده است. او مدتی است که به تیم ملی دعوت می‌شود و می‌تواند یکی از مسافران جام جهانی هم باشد. در این فصل همه‌چیز برای این دروازه‌بان جوان رؤیایی بوده است؛ از نیمکت‌نشینی محض تا حضور در جام جهانی. حسینی در مدت یک ماه موفق شد خود را به عرش برساند. او در ١٠ بازی اخیر خود در لیگ ایران تنها یک گل خورده که یک پنالتی در داربی بوده است. این عملکرد تحسین‌برانگیز که پس از آمدن وینفرد شفر رقم خورد، او را به روسیه نزدیک و نزدیک‌تر کرده است.


دایی مقابل استقلال
حسینی اگر در بازی با سایپا ٥٨ دقیقه مقاومت کند، به بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران از این حیث تبدیل خواهد شد. سرنوشت حسینی در دست علی دایی است. علی دایی، سرمربی سایپا، در بازی رفت موفق شد استقلال را با یک گل شکست دهد و مطمئنا برای بازی فردا انگیزه زیادی دارد. سرمربی پیشین پرسپولیس می‌تواند فردا کاری کند که رکورد گل‌نخوردن در تاریخ فوتبال ایران در دست پرسپولیسی‌ها باقی بماند. تقابل دایی و استقلال همیشه جذابیت‌های خاص خودش را داشته است. دایی در این سال‌ها بارها با تیم‌های مختلف؛ سایپا، پرسپولیس، راه‌آهن، صبا و نفت تهران مقابل استقلال قرار گرفته است. دایی در شروع مربیگری‌اش در سایپا، چهاربار مقابل استقلال قرار گرفت که سه برد و یک تساوی کسب کرد. او در پنجمین تقابلش با استقلال هم با پرسپولیس، استقلال را برد تا در پنج بازی اول خود در ملاقات با استقلال در قواره سرمربی به چهار برد برسد. ناکامی‌های دایی مقابل استقلال از آن به‌بعد شروع شد. دایی حدود هشت فصل بود که در لیگ موفق نشده بود استقلال را شکست دهد تا اینکه در بازی رفت این طلسم را شکست. هرچند فصل قبل در جام حذفی موفق شد به‌همراه نفت تهران، استقلال را حذف کند. دایی در لیگ برتر ١٨بار مقابل استقلال قرار گرفته که حاصلش پنج برد، هفت تساوی و شش باخت شده است. 

شرق

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: