کد خبر: ۷۵۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۶
د‌استان شکایت از پرسپولیس به فیفا و محکومیت این باشگاه توسط مرجع عالی فوتبال، قصه نخ‌نمایی است که دل هواداران پرسپولیس و فوتبال‌دوستان ایرانی را ریش می‌کند
پای ژوزه و گابریل روی گلوی پرسپولیس!به گزارش خبرداغ،د‌استان شکایت از پرسپولیس به فیفا و محکومیت این باشگاه توسط مرجع عالی فوتبال، قصه نخ‌نمایی است که دل هواداران پرسپولیس و فوتبال‌دوستان ایرانی را ریش می‌کند و جالب این‌جاست که ظاهرا برای مسئولان ورزش این مسئله اهمیتی ندارد که اگر داشت، تدبیری می‌اندیشیدند تا حداقل شکایت و شکایت بازی حدیث مکرر نشود! در‌‌حالی که پرسپولیسی‌ها با خون دل خوردن توانستند طلب چند میلیاردی مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی و سابق‌شان را تهیه کنند و با پرداخت قسطی آن از خطر کسر امتیاز رها شوند اما ظاهرا ناآگاهی به مسائل حقوقی و به سخره گرفتن قوانین بین المللی باعث شده ژوزه کماکان سرخ‌ها را تهدید کند‌. چندی پیش بود که رسانه‌ها از شکایت جدید ژوزه بابت تاخیر در پرداخت قسطی دیگر از پولش نوشتند‌. ظاهرا پیرمرد پرتغالی به‌ خاطر دیرکرد 3 روزه در پرداخت طلبش دوباره شکایت و حکم محکومیت پرسپولیس به پرداخت ‌39‌ ‌هزار دلار غرامت دیرکرد را گرفته بود‌.

 

پرسپولیسی‌ها که از کار ژوزه مبهوت بودند، چاره‌‌ای به جز فراهم کردن طلب جدیدش نداشتند غافل از این‌که شکایت دیگری هم در راه است‌. در‌حالی که از سوی باشگاه پرسپولیس پول به حساب بانکی این مربی واریز شده بود اما او در تماسی که با مسئولان باشگاه داشته عنوان کرده که باید‌۶۰۰ یوروی دیگر به او بپردازند! طبق پیگیری‌های انجام شده مشخص شد‌ بانک خارجی که حساب بانکی ژوزه در آن‌جا فعال بوده،‌۶۰۰ یورو به عنوان کارمزد از روی پول واریز شده از سوی پرسپولیسی‌ها برداشته و این مسئله باعث این شده تا این مربی پرتغالی خواهان‌۶۰۰ یوروی کسر شده از پولش باشد‌.

 


البته این تنها چالش سرخ‌ها نیست و هم‌زمان با داستان ژوزه، یکی دیگر از خارجی‌های پرسپولیس حسابی موی دماغشان شده و بعید نیست کار پرسپولیس به کسر امتیاز بکشد‌. فرناندو گابریل بازیکن سابق و برزیلی پرسپولیس مدعی شد‌ 102‌هزار دلار از این باشگاه طلب دارد و فیفا هم حکم به محکومیت باشگاه ایرانی داد‌. باشگاه هم مستنداتی در دست دارد که نشان می‌دهد پول او را به حساب مدیربرنامه ایرانی‌اش که وکالت داشته، ریخته است‌. اما گابریل زیر بار این مسئله نرفته و دوباره از پرسپولیس بابت تاخیر در پرداخت شکایت و دوباره این باشگاه را محکوم کرده‌ و حالا باشگاه فقط 5 روز فرصت دارد که طلب او را بپردازد‌. در‌حالی که فیفا ۲۶ دی‌ماه را به عنوان آخرین مهلت پرسپولیس برای پرداخت طلب فرناندو گابریل، هافبک برزیلی سابق این تیم اعلام کرده بود، ‌‌سرخ‌پوشان همچنان به دنبال راهی برای اعتراض به این رای هستند‌.

 

مسئولان باشگاه پرسپولیس قصد دارند طی مکاتبه‌‌ای که با فیفا داشتند، این پرونده را به دادگاه کاس ببرند تا بار دیگر بررسی شود و گویا موافقت شفاهی این سازمان را برای اعتراض به پرونده جاری گرفته‌اند‌. این در‌حالی است که برخی کارشناسان حقوقی اساسا ارجاع پرونده گابریل به کاس را امکان‌پذیر نمی‌دانند و معتقدند رایی که قطعی است قابلیت رسیدگی در کاس یا مرجع دیگری را ندارد‌. به نظر یکی از کارشناسان حقوقی که نمی‌خواست نامش فاش شود، اگر پرسپولیس در مهلت اندک باقی‌مانده پول گابریل را واریز نکند احتمال کسر امتیاز زیاد است، مگر آن‌که مستندات پرسپولیسی‌ها فیفا را مجاب کند، نه این‌که پرونده به کاس برود‌.

خراسان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: