کد خبر: ۷۵۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۳۸۲
هفته نوزدهم لیگ برتر امروز از ساعت 15 با برگزاری 3 بازی به طور هم‌زمان آغاز می‌شود.
از رکورد آبی ها تا گربه سیاه سرخ هابه گزارش خبرداغ،هفته نوزدهم لیگ برتر امروز از ساعت 15 با برگزاری 3 بازی به طور هم‌زمان آغاز می‌شود. در یکی از این بازی‌ها پیکان میزبان سپیدرود است. پیکان که در نیم‌فصل اول یکی از مدعیان و رقبای اصلی پرسپولیس در صدر جدول بود، حالا 7 هفته است که طعم برد را نچشیده و مسلما با ادامه این روند مجید جلالی نمی‌تواند مثل هفته گذشته منکر بحران در تیمش شود. در سوی مقابل سپیدرودی قرار دارد که هفته به هفته خود را به منطقه سقوط نزدیک‌تر می‌بیند. پسران شهر باران هفته گذشته در اولین حضور علی کریمی باختند و حالا مربی جوان محبوب لیگ از بازی با پیکان امتیاز می‌خواهد. اولین برد سپیدرود در تاریخ لیگ برتر مقابل همین پیکان در بازی رفت به دست آمد و حالا کریمی امیدوار است دبل نماینده رشت را رقم بزند.

 

در دیگر بازی امروز نفت تهران بعد از متوقف کردن پرسپولیس میزبان تراکتورسازی است. تراکتور در‌حالی به نفت رسیده که یحیی گل‌محمدی برای بقا در این تیم به یک برد خارج از خانه نیاز دارد. گل‌محمدی به خوبی می‌داند دیگر فرصت از دست دادن امتیاز‌ را ندارد.امروز پدیده هم میهمان استقلال خوزستان است. آبی‌های‌ خوزستان اصلا شرایط خوبی ندارند و با باخت در 4 بازی قبلی به ایستگاه نوزدهم لیگ رسیده‌اند. عبدا... ویسی می‌داند که برای نجات تیمش باید در بازی خانگی مقابل پدیده برنده شود. ماموریتی که چندان آسان نیست و پدیده بعد از برد نفت آبادان در هفته هجدهم، حالا می‌خواهد یک تیم خوزستانی دیگر را ببرد و خود را در جدول بالا بکشد.


 
هفته نوزدهم لیگ برتر فردا با برگزاری 5 بازی دیگر به اتمام می‌رسد. پرسپولیس باید در مشهد به مصاف مشکی‌پوشان برود. این بازی ساعت‌14:30 برگزار خواهد شد. با نگاهی به نفرات و جایگاه 2 تیم در جدول می‌توان رای به برتری پرسپولیس داد اما همین شرایط قبل از بازی مقابل نفت تهران هم حاکم بود و در‌نهایت پرسپولیس مقابل پرحاشیه‌‌ترین و بلاتکلیف‌ترین تیم لیگ متوقف شد. حالا مشکی‌پوشان با هدایت عنایتی امیدوارند تا در خانه خود کار بزرگ نفت تهران را تکرار کنند. برانکو مثل بازی قبلی با غیبت چند بازیکن تاثیرگذار خود مواجه شده و نمی‌تواند از رسن، مسلمان و خلیل‌زاده استفاده کند.

 

مشکی‌پوشان‌ قعرنشین فعلی لیگ،‌ تنها تیم لیگ برتری است که 2 بازی آخرش با پرسپولیس را نباخته است. مشکی‌پوشان، فصل پیش در‌ آخرین بازی لیگ‌ برتر پرسپولیس را شکست داد و این فصل هم در بازی رفت، توانست در لحظات پایانی این تیم را متوقف کند. یک برد و یک مساوی ‌‌که کارنامه موفقی برای آن‌ها در 2 رویارویی آخرشان با تیم برانکو محسوب می‌شود. مشکی‌پوشان در صورت نباختن در بازی فردا، صاحب یک سه‌گانه ارزشمند خواهد شد. 3 بازی بدون باخت مقابل تیم برانکو، که آن‌ها را تبدیل به گربه سیاه صدرنشین لیگ برتر خواهد کرد.

 

در بازی دیگر امروز گسترش در خانه میزبان فولاد خواهد بود. جمعه ساعت 15‌‌‌ در یکی از حساس‌‌ترین بازی‌ها سپاهان و ‌ذوب‌آهن به مصاف هم می‌روند. هر ‌2 تیم اصفهانی نسبت به نیم فصل اول پیشرفت خوبی داشته‌اند و در این‌بین شرایط برای قلعه‌نویی و تیمش بهتر پیش رفته است. حالا قلعه‌نویی بعد از‌ 3 برد و یک تساوی در 4 بازی اخیر به دنبال پاک کردن شکست نیم‌فصل اول در داربی اصفهان و انتقام از تیم سابقش است.
   
در حساس‌‌ترین بازی فردا از ساعت 16:35 استقلال و سایپا به مصاف هم می‌روند. 2 تیم در‌حالی به این بازی رسیده‌اند که با 27 امتیاز جزو مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان برای فصل آینده هستند و با توجه به شرایط جدول می‌توان این بازی را تنها بازی 6 امتیازی هفته نوزدهم دانست. علی دایی روز جمعه برای بیستمین مرتبه برابر استقلال قرار می‌گیرد. دایی تا به‌‌‌‌ حال با تیم‌های سایپا، راه‌آهن، پرسپولیس و صبای قم برابر آبی‌پوشان قرار گرفته که در 19 دیدار قبلی، 6 بار برنده بوده، 6 بار باخته و 7 بار هم مساوی کرده است. صرف‌نظر از نتیجه و امتیازات، احتمال ثبت یک رکورد جدید حساسیت‌های بازی فردا را دوچندان کرده است.

 

حسین حسینی دروازه‌بان استقلال در بازی با تراکتورسازی، از رکورد گل نخوردن بیرانوند عبور کرد و حالا، صاحب طولانی‌ترین زمان گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر است. حسینی رکورد بیرانوند را شکسته اما با کلین‌شیت و ادامه این روند، فرصت ثبت رکوردهای بزرگ‌تری را هم دارد. رکورددار گل نخوردن در تاریخ فوتبال ایران، بهرام مودت دروازه‌بان سابق پرسپولیس است که ۸۴۴ دقیقه، توانسته دروازه‌اش را بسته نگه دارد. حالا حسینی، فقط ۵۷ دقیقه دیگر لازم دارد تا از رکورد مودت هم عبور کند و به گل نخورترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شود.

خراسان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: