کد خبر: ۷۵۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
تعداد بازدید: ۶۵۵
حفظ سلامت گوارشی،‌ یکی از مهم‌ترین اصولی است که می‌تواند به حفظ سلامت عمومی ما انسان‌ها در طول زمستان کمک کند
نوشیدنی زمستانی جهت معده تکانی و تقویت دستگاه گوارشکنار هم قرار گرفتن گیاهان دارویی گرم مانند دارچین، زنجبیل و فلفل سیاه، چای گرم و تُندی را به شما می‌دهد که برای زمستان واقعا مفید است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین،حفظ سلامت گوارشی،‌ یکی از مهم‌ترین اصولی است که می‌تواند به حفظ سلامت عمومی ما انسان‌ها در طول زمستان کمک کند.

شاید برای شما هم عجیب باشد، اما بخش قابل توجهی از سیستم ایمنی(Safety system) بدن ما در روده‌های‌مان قرار گرفته است. خوش‌بختانه گیاهان دارویی خاصی در دسترس هستند که طبع گرمی دارند،‌ گرمازا هستند و فواید زیادی به دستگاه گوارش می‌رسانند. تهیه و مصرف چای‌های گرم و تُند زمستانی با استفاده از همین گیاهان، یکی از بهترین ترفندها برای تقویت دستگاه گوارش و سیستم گردش خون در زمستان است.

چای زنجبیل و نعناع
ترکیبات لازم برای ۴ فنجان:

- ۲ تا ۳ عدد ریشه زنجبیل تقریبا خردشده

- یک قاشق غذاخوری از نعناع خردشده یا برگ نعناع

- یک قاشق غذاخوری از گل بابونه

- ۴.۵ فنجان آب

دستور تهیه:

- آب و زنجبیل را درون قوری بریزید.

- قوری را روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید.

- بعد از جوش آمدن نسبی آب، حرارت را کم کنید و درپوش قوری را بگذارید. حال اجازه بدهید که دم‌نوش شما حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشد.

- حالا قوری را از روی حرارت بردارید و نعناع را اضافه کنید. دوباره درپوش را بگذارید و اجازه بدهید که دم‌نوش شما ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر بجوشد.

- در ادامه بابونه را اضافه کنید و ۴ تا ۸ دیگر برای جوشیدن دم‌نوش صبر کنید. هرچه بابونه بیشتر بجوشد، طعم تلخ‌تری به دم‌نوش می‌دهد. با این‌که خواص بابونه نیز با جوشیدن، بیشتر به درون دم‌نوش رسوخ می‌کند، اما بعضی از افراد نمی‌توانند طعم تلخ آن را تحمل کنند. بنابرین، اگر طعم تلخ را دوست ندارید، بیشتر از ۴ دقیقه منتظر نمانید.

- حالا دم‌ نوش را سرو کنید و از عسل به‌عنوان شیرین‌کننده کمک بگیرید.

جایگزین‌ها:
- کنار هم قرار گرفتن گیاهان دارویی گرم مانند دارچین، زنجبیل و فلفل سیاه، چای گرم و تُندی را به شما می‌دهد که برای زمستان واقعا مفید است.

استفاده از گیاه آنتی‌اکسیدانی رویبوس (rooibos) در کنار ترکیبات ذکرشده می‌تواند گزینه بعدی باشد.

- ترکیب کردن گیاه آستراگالوس (گون)، پوست پرتقال و چای سیاه، چای زمستانی دیگری است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و برای زمستان فوق‌العاده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: