کد خبر: ۷۵۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۲۰۹
رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به آزادی بخش زیادی از بازداشت شدگان حوادث اخیر در فارس گفت: تمام بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در استان فارس، تعیین تکلیف شده‌اند.
دادگستری فارس: همه بازداشت‌شدگان تعیین تکلیف شده‌اند / برخی از آنها ماموران را ضرب و شتم کرده و به بیت‌المال خسارت زده‌اند

رییس کل دادگستری استان فارس با اشاره به آزادی بخش زیادی از بازداشت شدگان حوادث اخیر در فارس گفت: تمام بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر در استان فارس، تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، علی‌القاصی‌مهر در جمع خبرنگاران بدون ذکر آمار دقیق دستگیر شدگان در حوادث اخیر در استان فارس، گفت: در استان فارس به دنبال تجمعات از روز اول موضوع در جلسات متعدد مطرح شد؛ رویکرد دستگاه قضایی همانگونه که مقام معظم رهبری هم اشاره داشتند، تفاوت قائل شدن بین افراد بازداشت شده بوده است.

وی با تصریح اینکه افراد بازداشت شده از ابتدا به دو گروه تقسیم شدند، گفت: یک دسته افرادی بودند که تحت تاثیر فضای مجازی و بعضا از روی کنجکاوی و سادگی وارد این مباحث شده بودند و به نوعی بعضا اغفال شده و حرفی زده یا اقدامی انجام داده بودند.

القاصی‌مهر گفت: این افراد که بخش زیادی از بازداشت شدگان را شامل می شد، از شب اول به تدریج با گرفتن کفالت و ضمانت جزیی آزاد شدند و بقیه کسانی بودند که به امنیت کشور خدشه وارد کرده و اغتشاشگر و صحنه گردان و به قول مقام معظم رهبری، پادوی سرویس های خارجی یا مدیر کانالی بودند که مردم را به تجمع دعوت می کردند.

وی با بیان اینکه برخی از کسانی که در بازداشت مانده‌اند، ماموران را مورد ضرب و شتم قرار داده و به اموال پلیس و بیت المال خسارت زده اند، گفت: ما این افراد را از جنس مردم نمی دانیم؛ اینها امنیت مردم را مورد خدشه قرار دادند و دستگاه قضایی در راستای تامین امنیت مردم و صیانت از مردم با آنان قانونی برخورد می کند.

وی با اشاره به تعیین قضات ویژه رسیدگی به این موضوع، گفت: تعداد این افراد کم است؛ اما همگی در زندان بسر می برند و از تمام حقوق قانونی یک زندانی برخوردار هستند؛ این افراد از ابتدا با خانواده خود تماس گرفته و بعضا ملاقات داشته اند.

رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در این استان در خصوص اغتشاشات اخیر، هیچ متهم تعیین تکلیف نشده وجود ندارد، گفت: اینکه گفته می شود فلان شخص وضعیت نامشخصی در فارس دارد، صحت ندارد.

وی تاکید کرد که در این خصوص به‌موقع از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: