کد خبر: ۷۵۴۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
تعداد بازدید: ۳۱۹
جهانگیری:
جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با معاون اول رییس‌جمهور عصر امروز برگزار شد.
دولت محدودیتی برای حل و فصل مسائل دریاچه ارومیه قائل نیست

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه استان آذربایجان شرقی را استانی مهم و پر ظرفیت توصیف کرد و گفت: این استان و مرکز آن تبریز از جهات گوناگون تمدنی، آثار تاریخی و موقعیت جغرافیایی برای ایران دارای اهمیت است و هیچ مقطع سرنوشت‌سازی در کشور وجود ندارد که تبریز لنگرگاه آن نبوده باشد.

وی استان آذربایجان شرقی را استان صنعتی دانست و اظهار داشت: آذربایجان شرقی از ظرفیت گسترده‌ای در بخش‌های مختلف و از جمله بخش صنعت برخوردار است و بخش خصوصی نیز در این استان در بخش صنعت فعالیت خوبی دارد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگزاری مراسم تبریز 2018 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، این رویداد را رویدادی بسیار مهم ارزیابی و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی کشور تمام توان خود را بکار گیرند تا این مراسم به خصوص به دلیل رقابت میان کشورهای اسلامی، به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

جهانگیری با اشاره به مطالبه نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی مبنی بر آموزش زبان آذری در مدارس این استان و تبدیل بنیاد فرهنگ و ادب آذری به فرهنگستان زبان ترکی آذری، لازمه این اتفاق را طرح موضوع در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: البته موضوع آموزش زبان ترکی آذری در مدارس این استان باید از طریق مذاکره با وزیر آموزش و پرورش و برنامه‌ریزی برای این مطالبه پیگیری گردد که امیدواریم بتوانیم این درخواست را عملی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه معدن مس سونگون در شهرستان ورزقان که می‌تواند به توسعه این منطقه و محرومیت‌زدایی کمک کند باید تا مرحله کاتد نهایی شود، از توجه ویژه دولت برای توسعه معادن و بخصوص معدن سونگون خبر داد و بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این معدن و راه‌اندازی صنایع پایین دستی آن تاکید کرد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت دریاچه ارومیه و حساسیت کل کشور نسبت به احیاء و حفظ این دریاچه، ابراز داشت: اگر مسائل این دریاچه جدی شود، آثار مخرب آن می‌تواند گریبانگیر همه مناطق شمال غرب کشور و حتی مناطق مرکزی شود از این رو باید با همه توان به دنبال حل و فصل مسائل دریاچه ارومیه باشیم و دولت نیز محدودیتی برای تامین اعتبار در این زمینه قائل نیست.

جهانگیری از تسهیلات اشتغال روستایی به عنوان فرصتی برای اشتغال‌زایی و توسعه مناطق روستایی استان آذربایجان شرقی و سایر استان‌های کشور یاد کرد و یادآور شد: البته باید سازوکاری برای نظارت بر اجرای این برنامه وجود داشته باشد تا این اعتبارات حتما در روستاها هزینه شود.

در این جلسه استاندار آذربایجان شرقی نیز گزارشی از وضعیت استان در بخش‌های مختلف ارائه کرد و ضمن تشریح مهمترین مسائل و اصلی‌ترین چالش‌های استان، خواستار کمک دولت برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام و به خصوص پروژه راه‌آهن میانه - تبریز شد.

نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست هرکدام در سخنانی دغدغه‌های کلان استان و مسائل حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند و پیشنهاداتی برای توسعه و پیشرفت استان ارائه دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: