کد خبر: ۷۵۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
تعداد بازدید: ۱۷۴
سفیر سابق ایران در عربستان:
سفیر سابق ایران در عربستان تاکید کرد: سیاستمداری که عاشق خدمت است و سیاست‌بازی که عاشق مطرح شدن مشخص است. سیاستمدار حاضر نیست، منافع ملی را قوای منافع شخصی کند. هاشمی مصداق یک سیاستمدار انقلابی بود.
هاشمی مصداق یک سیاستمدار انقلابی بود/ هاشمی با عادی‌سازی مناسبات با همسایگان به سازندگی شتاب داد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسین صادقی عصر امروز نشست تخصصی سیاست‌ورزی و مدیریت که در نخستین کنگره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد،‌ گفت: می‌توان از آیت‌الله هاشمی به عنوان برجسته‌ترین سیاستمدار ایران نام برد. امروز جای خالی این بزرگمرد تاریخ ایران حس می‌شود. 

وی با بیان اینکه امروز هیچ کشوری نمی‌تواند آرزوی پیشرفت کند و در عین حال دور خود حصار بکشد، اظهار  داشت: دیدگاه‌های متفاوتی وجود وجود دارد؛ تقابل و رقابت مخرب، واقع‌گرایی، تعامل سازنده بر اساس منافع مشترک و... ما در یک قرن پیش نمونه‌های زیادی از این سه‌گانه کیس‌ها گفته داریم. 

این دیپلمات کشورمان افزود: در چین رقابت درون حزبی منجر به غلبه تفکری شد که امروز شاهد آن هستیم. در چین با رعایت خط قرمز درهای کشور را گشودند. چینی‌ها معتقدند بجای ترس از نفود از طریق تولید ثروت باید قدرت گرفت. 

صادقی یادآور شد: بعد از  این اتفاق، چین بعد از چهار دهه از رکود خارج شد و تبدیل به یک قدرت شد و در یک دهه ۳۰۰ میلیون از زیر خط فقر خارج کرده است. 

وی با بیان اینکه از زندگی هاشمی می‌شود پی برد او هم به فکر ساختن جامعه آرمانی مبتنی بر اسلام بود که در آن نشان فقط جعل فساد نباشد و همه در آن احساس امنیت کنند، اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی معتقد بود می‌توانیم الگویی برای دیگر جوامع باشیم. 

سفیر سابق ایران در عربستان با اشاره به سیاست تنش‌زدایی در دولت سازندگی تصریح کرد: برای ساختن جامعه الگو باید با همسایه‌ها و عربستان تنش‌‌زدایی می‌‌‌‌کردیم هاشمی با واقع‌بینی به این باور رسید با عادی‌سازی مناسبات می‌توان به سازندگی شتاب داد. 

عربستان اضافه کرد: سیاستمداری که عاشق خدمت است و سیاست‌بازی که عاشق مطرح شدن مشخص است. سیاستمدار حاضر نیست، منافع ملی را قوای منافع شخصی کند. هاشمی مصداق یک سیاستمدار انقلابی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: