کد خبر: ۷۵۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۶۲۵
نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است و به اعتقاد برخی به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش می‌تواند در درمان "سفلیس" نیز موثر باشد
افراد چاق نارنگی نخورند!یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی نارنگی را میوه‌ای اشتها آور دانست و اظهار کرد: این میوه برای افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، توصیه می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفاآنلاین، هانیه ناصری، با بیان اینکه طبیعت نارنگی سرد است، گفت: نارنگی منبع غنی ویتامین "ث" و بتاکاروتن است.

وی افزود: نارنگی برای کاهش تب و رفع تراکم خون در کبد مفید است و به اعتقاد برخی به خاطر خاصیت ضدعفونی کننده‌اش می‌تواند در درمان "سفلیس" نیز موثر باشد.

ناصری به وجود مقادیر فراوانی ویتامین "آ" در نارنگی اشاره کرد و افزود: وجود این ویتامین برای پیشگیری(prevention) از سرطان مفید است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی، نارنگی را مسکن خوبی برای سلسله اعصاب بدن دانست و افزود: این میوه خون را تصفیه و زیاد می‌کند.

ناصری توصیه کرد: افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند و شب‌ها نمی‌توانند خواب آرام و راحتی داشته باشید، بهتر است یک تا دو ساعت قبل از خواب چند عدد نارنگی میل کنند.

وی نارنگی را میوه‌ای اشتهاآور دانست و افزود: نارنگی علاوه بر خاصیت اشتهاآوری از جمله میوه‌هایی است که برای قلب و معده مقوی بوده و به‌عنوان یک اشتهاآور طبیعی برای بیماران کم‌اشتها و افرادی که تمایل به افزایش وزن دارند، تجویز می‌شود.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با بیان اینکه نارنگی به دلیل داشتن ویتامین‌های "ث"، "آ" و "ب" مفرح قلب است و می‌تواند اعمال قلب را تنظیم کند، گفت: این میوه همچنین ادرار آور خوبی است و از این رو می‌تواند سموم بدن را دفع کند.

ناصری با بیان اینکه نارنگی چسبندگی خون را معالجه می‌کند، اظهار کرد: در نتیجه مصرف نارنگی می تواند تصلب شرایین، ورم جدار ورید و سیاه شدن شریان، فلج ناقص و آنژین را بهبود بخشد.

وی با اشاره به وجود مقادیر فراوان منیزیم در نارنگی، گفت: وجود منیزیم بالا در نارنگی موجب فعالیت بهتر عضلات، دستگاه گوارش و سیستم عصبی می شود. همچنین نارنگی به خاطر داشتن میزان فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است. همچنین نارنگی به خاطر داشتن فسفر زیاد و ویتامین‌های فراوان، باعث تقویت (Reinforcement)حافظه و هوش می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: