کد خبر: ۷۵۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۵۲۳
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: فیلترینگ تلگرام همه رشته‌های دولت را در زمینه کسب و کارهای مجازی پنبه خواهد کرد و متاسفانه نقشه راه دولت را در این زمینه مخدوش می‌کند.
عواقب فیلترینگ تلگرام
به گزارش خبرداغ ، ناهید تاج الدین در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بودجه وزارت ارتباطات در لایحه بودجه ۹۷ چیزی حدود ۳۹ هزار میلیارد ریال یعنی تقریباً سه برابر بودجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است و این نشان می‌دهد دولت بر روی ظرفیت‌های فضای مجازی برای ایجاد اشتغال و کسب و کارهای اینترنتی حساب ویژه ای باز کرده، اما متاسفانه فیلترینگ تلگرام یک نقض غرض بزرگ در این زمینه محسوب می‌شود.

وی افزود: فیلترینگ تلگرام همه رشته‌های دولت را در زمینه کسب و کارهای مجازی پنبه خواهد کرد و متاسفانه نقشه راه دولت را در این زمینه مخدوش می‌کند.

وی تاکید کرد: برابر برخی آمار امروز بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی مشغول فعالیت هستند که بیش از ۴۰ درصد آن‌ها فروشگاه‌های مجازی‌اند. برخی دیگر آمار حکایت از وجود ۳۰ هزار کسب و کار اینترنتی در ایران است که ۱۵ هزار کسب و کار در این میان همگی مجازی هستند و بخش بزرگی از این کسب و کارها بر اساس استفاده از شبکه‌های مجازی طرح ریزی شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر هدفگذاری دولت بر روی ایجاد اشتغال مجازی می‌باشد که هست باید از سرپا بودن تلگرام و دیگر شبکه‌های مجازی دفاع کند. علاوه بر مزیت‌های اشتغال، حضور مجازی در تلگرام و اینستاگرام به بخشی از سبک زندگی جامعه تبدیل شده و باید برای این سبک زندگی احترام قائل بود.

تاج الدین خاطرنشان کرد: من متوجه همه تبعات امنیتی این شبکه‌های مجازی در شرایط حاضر هستم اما به نظرم فیلترینگ تلگرام پاک کردن صورت مسئله است در حالیکه می‌توان حتی از ظرفیت‌های تلگرام و شبکه‌های مجازی برای گفت‌وگوی ملی استفاده کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: