کد خبر: ۷۵۳۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۲۱۵
معاون سیاسی وزیر کشور:
معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: مردم در فرصت مناسب جواب توهین‌های ترامپ را می‌دهند
مردم در فرصت مناسب جواب توهین‌های ترامپ را می‌دهند/ پیشنهاد تشکیل شورای گفت‌وگو بین دولت و احزاب

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزارت کشور در جلسه ظهر امروز با محوریت حوادث اخیر در کشور بیان کرد: به عنوان یک ایرانی موضع‌گیری‌های ترامپ دل هر کسی که به کشور علاقمند است را به درد آورد. همه ایرانی‌ها معتقدند دشمنان ما از احمق‌ها هستند و آن‌ها تصور می‌کنند حافظه مردم ضعیف است و آنچه نسبت به ایرانیان گفته را فراموش می‌کنند.

وی تاکید کرد: فراموش نکردیم که در بحث انتخابات، ترامپ می‌گفت درباره ایران صحبت نمی‌کنم بلکه عمل خواهم کرد و در زمینه برجام آن را به عنوان یک قرارداد نام می‌برد و اضافه می‌کرد فرصت بهره‌مندی از آن را نخواهم داد و بحث گفت‌وگوی تلفنی دو رئیس‌جمهور را به سخره می‌گرفت.

معاون سیاسی وزارت کشور بیان کرد: فراموش نکردیم که در سال‌های گذشته وقتی از توافق هسته‌ای یاد می‌کند می‌گوید به اشاعه سلاح‌های هسته‌ای منجر می‌شود و تعبیرش از ملت ایران تروریست بود و هنوز مردم فراموش نکردند که ترامپ به ایرانی‌ها گفت که خلیج فارس را با تعبیر عربی ناامن کرده است.

وی با اشاره به ناآرامی‌های چند روز اخیر گفت: اینکه ترامپ بیان کرده مردم سال‌های زیادی سرکوب شده و آنها گرسنه غذا و تشنه آزادی هستند و این صفت گرسنه شایسته بخشی از رنگین پوستان آمریکاست که با سیاستی که بر اثر سیاست‌های نژادپرستانه حاکمیت آمریکا در بدترین شرایط ممکن زندگی می‌کنند و همه امروز اذعان دارند که بخشی از علم دنیا برای ایران و ایرانی است و مردم ایران به شجاعت و مردانگی و تمدن شهرت دارند.

وی افزود: اینکه مردم ایران تشنه آزادی هستند استثنائا تعبیر درستی است اما مقامات آمریکا ۴۰ سال دیر متوجه شدند چراکه در ۴۰ سال پیش عطش خود را در مبارزه با رژیم شاهشناهی برای آزادی را نشان دادند و این عطش و آزادی مردم است که به کینه ۴۰ ساله توسط آ‌مریکایی‌ها تبدیل شده است.

جبارزاده تاکید کرد: مردم ایران حاضر نیستند تحقیر شوند و قطعا در فرصت مناسب جواب توهین‌های ایشان را خواهند داد.

وی در ادامه در رابطه با قانون تجمعات و راهپیمایی گفت: عملکرد دولت یازدهم نشان داده که بیشترین تلاش دولت حمایت از تشکل‌ها و احزاب بوده که در طول ۴ سال گذشته ۵۵ پروانه تاسیس صادر شد و تعبیر وزیر کشور این است امروز هیچ حزب و تشکلی در صف مجوز و پروانه نیست و ۳۹۵ پروانه تاسیس صدور و تمدید داشته‌ایم.

جبارزاده بیان کرد: در جهت توسعه متوازن فعالیت‌های حزبی و سیاسی در طول چهار سال گذشته ۳۴۲ مورد دفاتر استانی احزاب و تشکل‌های سیاسی موافقت شد و دفاتر و شعب فرعی در این مدت بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت احزاب و گروه‌ها ۱۳۲ مورد مجوز برگزاری مجامع و کنگره از وزارت کشور دریافت کرده‌اند، گفت: دولت علاوه بر حمایت از احزاب و تشکل‌های سیاسی بنا داشت شیوه‌نامه‌ای تدوین شود تا فعالیت جبهه‌ها هم تسهیل شود و سه جبهه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، جبهه مردمی نیروهای انقلاب و جبهه رفاه عدالت و پیشرفت مجوز گرفتند که شاهد فعالیت آنها در انتخابات اردیبهشت بودیم.

وی افزود: بازگشایی خانه احزاب با تلفیق سه فراکسیون اعتدالگرایان، اصولگرایان، اصلاح‌طلبان آغاز به کار کرد و در ۱۰ استان اجازه فعالیت دفاتر خانه احزاب صادر شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به ایجاد نشاط انتخابات گفت:‌ مجوز همایش، مناظره، جلسات احزاب، فعالان دانشجویی و اساتید بیش از ۳۰ هزار مجوز بود که ۱۰۴۰ مورد آن برای روز دانشجو صادر شده است.

وی ادامه داد: در ۱۶ آذر سال جاری ۴۷۵ مورد مجوز سخنرانی در دانشگاه‌ها داده شد که ۳۸ مورد مناظره، ۵۶ مورد تریبون آزاد، ۱۱۰ مورد همایش مجوز اخذ کردند و ۲۶۳ مورد سایر برنامه‌ها بود.

جبارزاده بیان کرد: در طول فعالیت دولت یازدهم تشکل‌ اقلیت‌های دینی برای قانون احزاب تشکل و اقلیت‌های دینی بر اساس قانون احزاب بنا شد که به روز شود که ۵۸ تشکل اقلیت مجوز صادر شده که از این تعداد ۲۸ مورد زرتشتی ، ۱۶ مورد ارامنه ، ۱۰ مورد آشوریان، ۳ مورد جامعه کلیمیان بود که بر اساس اصل ۱۳ و ۲۶ قانون مجوز دریافت کردند که عموم فعالیت‌های آنها مربوط به فعالیت‌ها جشن ها و مباحث دینی می‌شود.

وی با اشاره به مجوز تشکیل اجتماعات قانونی بر اساس اصل ۲۷ قانون منعی ندارد و کمیسیون ماده احزاب که متشکل از دو نماینده در قوه قضائیه، دو نماینده از قوه مقننه و دو نماینده از سوی احزاب و تشکل و معاون وزارت کشور تشکیل می‌شود وظیفه‌اش دریافت درخواست اجتماعات سیاسی است و هر جمع و اجتماعی که علاقه داشته باشد درخواست خود را ارائه می‌کند و این درخواست‌ها بررسی می‌شود و در محلی که تمایل به برگزاری دارند امنیت در آنجا برقرار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت تامین امنیت این تجمعات به عهده نیروی انتظامی است، گفت: علاوه بر قانون احزاب که به بحث تجمعات ورود دارد در منشور حقوق شهروندی هم ابلاغ شده که در این منشور در ماده ۴۳ به این حق تاکید شده است و هیچ کسی را نمی‌توان از شرکت در تجمعات منع کرد و در ماده ۴۵ حقوق شهروندی اشاره می‌کنند که فعالیت مدنی در حوزه حقوق شهروندی حق هر شهروندی است و سازمان‌های مردم نهاد باید همکاری‌هایی در این راستا داشته باشند.

وی در پاسخ به اینکه تحلیل شما از حوادث اخیر و پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی مجلس برای در نظر گرفتن مکانی برای تجمعات چیست، گفت: آنچه در طول این چند روز اتفاق افتاد از دیشب بخش عمده‌ای از آشوب‌ها توسط نیروی انتظامی و مردم در تهران جمع شده و در اغلب شهرستان‌ها که شاهد ناآرامی‌هایی بودیم کنترل شده است و از مردم عزیز که همیشه حامی نظام و مملکت و میهن بوده‌اند تشکر ویژه داریم چراکه پاسداران اصلی این مملکت مردم هستند.

وی در زمینه در نظر گرفتن مکانی برا ی تجمعات قانونی گفت: نمایندگان مجلس مجاز هستند پیشنهادی را ارائه دهند و طبیعی است اگر این پیشنهاد در قالب طرح مطرح شود و در مجلس به تصویب برسد همه دستگاه‌ها موظف به تبعیت از آن هستند.

جبارزاده گفت: برای تجمعات از لحاظ جا و مکان مشکلی نیست. در ابتدای صحبت اشاره کردم که برای چند هزار تجمع مجوز صادر شده است بنابراین آنچه که مجلس شورای اسلامی در قانون تصویب کند طبیعی است که وزارت کشور تبعیت می‌کند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به اینکه تشکل‌های صنفی هم در این مجموعه قرار دارند، گفت: هر تشکلی که تقاضای تجمعات قانونی داشته باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد و رسما درباره درخواست، تقاضاکننده با هر شر‌ایطی که درخواست کند هماهنگی صورت گرفته و این تجمعات برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تجمعات مردمی که در محکومیت اعتراض‌ها برگزار می‌شود مجوز دارد، گفت:‌ درباره تجمعات مردمی طبیعی است که مردم تصمیم می‌گیرند که به چه شکلی باشد و در کجا برگزار شود بنابراین باید به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها درخواست داده تا برای هماهنگی مورد بررسی قرار گیرد چراکه باید مکان تردد راهپیمایی مورد بررسی و تامین امنیت قرار گیرد.

جبارزاده تاکید کرد: از وزارت کشور کسی از ما مجوز نخواسته و اما در استان‌ها طی این دو روز اخیر تجمعاتی را با هماهنگی فرمانداری و استانداری‌ها برگزار کردند.

جبارزاده درباره اینکه آیا معاونت سیاسی وزارت کشور تنها برای احزاب تشکیل پروانه و مجوز می‌دهد یا در زمینه آموزش هم فعالیت داشته است، گفت: هدف از تشکیل خانه احزاب در راستای گردهمایی احزاب و تشکل‌هاست و می‌تواند در پربارتر کردن فعالیت حزبی نقش داشته باشد و وزارت کشور در طول فعالیت ناظر به فعالیت احزاب است.

وی تاکید کرد: آموزش حزب بر عهده احزاب قرار دارد و بخش‌های مختلف وظیفه دارند وقت آموزش هم داشته باشند تا نیروهایی را که وارد می‌شوند مورد آموزش قرار دهند و این یک وظیفه صنفی است.

جبارزاده در رابطه با اینکه آیا بودجه احزاب در سال جاری پرداخت شده است، گفت: در این موضوع دو دیدگاه وجود دارد که عده‌ای معتقد به کمک دولتی نیستند و برخی می‌گویند اگر احزاب وارد فعالیت اقتصادی شود از هدف اصلی خود خارج خواهند شد که کمک حداقلی تامین هزینه اولیه فعالیت احزاب ضرورت دارد که دولت یازدهم این روش را قبول کرده است اما هنوز بودجه احزاب در سال جاری تخصیص داده نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در زمینه تشکیل جلسه با احزاب در چند روز گذشته گفت: نشستی با احزاب و تشکل‌های سیاسی برگزار کردیم که خوشبختانه همه مدعوین حاضر شدند و در مورد حوادث اخیر مباحثی مطرح شد که همه متفق القول بودند که حفظ نظام و انقلاب و حمایت از دولت قانونی جزء دغدغه احزاب و تشکل‌های سیاسی است و همه اذعان داشتند که در شرایط فعلی صف تخریب‌کنندگان از کسانی که مطالبه مالی دارند جداست.

وی ادامه داد: در این جلسه پیشنهاد شد که علاقه‌مند هستیم همانطور که بین دولت و بخش خصوصی جلسات شورای گفت‌وگو انجام می‌گیرد یک شورای گفت‌وگو بین دولت و احزاب هم در کل کشور داشته باشیم.

جبارزداه با اشاره به نشستی که با مدیران رسانه‌ها برگزار شد، گفت: هدف از این نشست این بود که با همه حوزه‌های مختلف که مربوط به حوزه سیاسی در کشور است ارتباط داشته باشیم لذا از جمله افراد موثر در بحث‌های سیاسی، فرهنگی، مدیران رسانه‌ها هستند که در نظر داریم نشست مستمر با آنها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما به این نتیجه رسیده‌ایم که همه باید با هم وحدت داشته باشیم و طبیعی است که باید برای حفظ انقلاب و ایران اسلامی و حفظ خون شهدا بکوشیم تا کسی جرات نکند به ما تروریست بگوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: