کد خبر: ۷۵۳۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
تعداد بازدید: ۱۹۰۷
مدیرعامل سابق بانک تجارت معتقد است که بسته ماندن نماد بانک ها در بورس ظلمی است در حق سهامداران آن ها.

محمدرضا رنجبر فلاح: بسته ماندن نماد بانک ها ظلم به سهامدار استمحمدرضا رنجبر فلاح، مدیر عامل اسبق بانک تجارت با اعلام مطلب بالا افزود: می توان گفت یکی از ظلم هایی که در حق سهامداران شده این است که امکان خرید و فروش سهام از آن ها گرفته شده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از پولی مالی؛ وی با تاکید بر این نکته که مزیت سهام نسبت به دارایی های دیگر در قابلیت نقد شوندگی آن است، افزود: وقتی این قابلیت را از آن می گیرند، انگار تمام دارایی ها فریز می شوند، معاملات انجام نمی شود و نقدینگی در جریان نیست و در واقع وقتی قابلیت نقل و انتقال و قابلیت فروش دارایی ها کاهش پیدا می کند، این از علایم رکود اقتصادی محسوب می شود.

رنجبر همچنین خاطر نشان کرد: وقتی سیال ترین دارایی که سهام است، تبدیل به دارایی ای می شود که قابلیت خرید و فروش نداشته باشد، در حق کسانی که این دارایی را دارند، اجحاف می شود. در واقع سهامداری که این سهام را دارد اگر نیاز جدی به پول خود داشته باشد، نمی تواند به دارایی خود دسترسی داشته باشد و امکان فروش سهام خود را ندارد.

مدیر عامل  اسبق  بانک تجارت به این نکته نیز اشاره کرد که از سوی دیگر شاید بسته بودن نماد بانک ها در شرایط کنونی به نفع سهامدار هم باشد چرا که با توجه به مسائلی که وجود دارد این امکان هست که قیمت سهام بانکی به شدت کاهش یابد و اگر نماد باز باشد و سهامدار با قیمت پایین سهام خودرا بفروشد دچار ضرر و زیان می شود.

به گفته رنجبرحتی ممکن است بانک هایی داشته باشیم که شاخص کفایت سرمایه شان منفی شده باشد. وقتی این شاخص منفی شده باشد قیمت آن سهم خیلی پایین می آید وبازگشایی نماد بانک ها در این شرایط هم به ضرر سهامدار و هم به ضرر بانک هاست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: