کد خبر: ۷۵۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
تعداد بازدید: ۲۴۴
آلمان از روز اول ژانویه قانونی برای برخورد سختگیرانه در مورد محتوای نفرت پراکنانه و اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی تصویب کرده است.
قانون جدید در آلمان: جریمه 60 میلیون دلاری اینستاگرام و فیس بوک در صورت عدم حذف «اخبار جعلی» و پست های «نژادپرستانه» و «ضداسلام» / براساس قانون NetzDG، شبکه های اجتماعی باید ظرف 24 ساعت این پست ها را پاک کنند

نیوزویک نوشت: آلمان از روز اول ژانویه قانونی برای برخورد سختگیرانه در مورد محتوای نفرت پراکنانه و اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی تصویب کرده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  «انتخاب»، سایت هایی نظیر فیس بوک، اینستاگرام و توییتر و حتی پیام رسان اسنپ چت، در صورت عدم حذف این پست ها، با بیش از 60 میلیون دلار جریمه مواجه می شوند.

این قانون که در آلمان به عنوان NetzDG شناخته می شود از شبکه های اجتماعی می خواهد که ساختاری برای شکایت تعریف کنند که محتواها و پست های مشکوک به سرعت به کارکنان منتقل شود.

این قانون پس از آن تصویب شد که پست هایی با محتوای جعلی، نژادپرستانه و ضداسلام در شبکه های اجتماعی در سال های 2016 و 2017 به صورت گسترده در آلمان منتشر شد.

براساس این گزارش، شبکه های اجتماعی پس از دریافت شکایات، باید در عرض 24 ساعت و در موارد پیچیده تر در ظریف یک هفته پست ها را حذف کنند.

فیس بوک پس از این مصوبه آلمان، صدها نفر را در این کشور به کار گرفته تا گزارش ها و پست ها را مانیتور کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: