کد خبر: ۷۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۳۵۲
​رییس هیات مدیره بانک صادرات ایران عنوان کرد:
رییس هیات مدیره بانک صادرات ایران بکار گیری اصول حاکمیت شرکتی در این بانک را ابزاری موثر برای پاسخگویی به ذینفعان متعدد عنوان و بر رعایت ضوابط و مقررات کنترل های داخلی موثر تاکید کرد.
تقویت حاکمیت شرکتی در بانک صادرات ایران اجتناب ناپذیر استبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی بانک صادرات ایران، غلام سوری با اشاره به نیاز مستمر به ارزیابی و کنترل اثربخش فعالیت ها در بانک، تقویت مکانیزم حاکمیت شرکتی (CORPORATE GOVERNANCE) در بانک را خواستار شد و با بیان اینکه بخش مهمی از کارکردهای حاکمیت شرکتی متوجه کنترل های داخلی است، گفت: رعایت اصول این مکانیزم در صنعت بانكداري با توجه به حساسيت و پيچيدگي‌هاي اين حرفه از اهميت بالايي برخوردار بوده و در نتيجه بانك‌هاي مركزي در كشورهاي مختلف، كميته بال و ... مطالعات مختلفي را در مورد كنترل هاي داخلي انجام داده و اصولي را مطرح و بانك ها را ملزم به رعايت آن كرده اند.
رئیس هیأت مدیره بانک صادرات ایران در خصوص حاكميت شركتي افزود: حاکمیت شرکتی در برگیرنده و تبیین کننده روابط و مسئوليت‌ها در ميان ذينفعان مختلف شامل سهامداران، هيات مديره و مديران است و براي ترويج عملكرد مطلوب و رقابتي، دستيابي به اهداف موسسه، استفاده مطلوب و كارآمد از منابع و تامين منافع گروه‌هاي مختلف اجرا می گردد. بعلاوه به‌سادگي قابل درك است كه حاكميت شركتي با كنترل داخلي و مديريت ريسك ارتباطي نزديك دارد. وجود مديريت ريسك، تطبيق و كنترل داخلي در یک موسسه، مويد کارکرد حاكميت شركتي در آن است.
وی افزود: پايه و اساس بانكداري ايمن و سالم، ‌كنترل هاي داخلي موثر است که بدون وجود آن نمي توان به ارائه خدمات بانکی پرداخت. وجود يك سيستم كنترل داخلي اعم از مالي و عملياتي كه به طور بايسته طراحي شده و با ثبات اجرا شود به هيات مديره كمك مي كند كه منابع بانك را حفظ نمايد، گزارشهاي مالي قابل اعتماد ارائه كند، فعالیتش مطابق قوانين و مقررات باشد، امكان خطاها و دور زدن مقررات را كاهش دهد و خطاها و فقدان مقررات را تشخيص دهد.
سوری با اشاره به اینکه بانک مرکزی يكي از نهادهاي پیگیر رعايت كنترل هاي داخلي موثر می باشد، گفت: این تأکید بانک مرکزی باعث هدایت بانكها به سمت فعاليت امن و سالم و تهيه گزارش های مالي صحيح و مطابق با قوانين و مقررات می شود. عمدتا الزامات بانك مركزي به بانكها در خصوص كنترل هاي داخلي شامل تطبيق، ريسك و حسابرسي داخلي و ارائه به موقع و صحيح گزارش های مالي و رعايت مقررات و قوانين پولي و بانكي است. همچنین بانك ها را ملزم به ارائه گزارشات مالي حسابرسي شده مي نمايد.
وی پیشنهاد کرد: با تقویت فرهنگ كنترل داخلي شامل خودكنترلي و پيشگيري، می توان ضمن دقت در بررسي ها، گزارش هایی بر اساس انصاف و بدور از موضع گيري جانبدارانه ارائه کرد که به هيچ وجه قابل تغيير و تبديل نبوده و در هنگام انتشار نیز خللي بر آن وارد نگردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: