کد خبر: ۷۵۳۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
تعداد بازدید: ۲۶۵
جبارزاده:
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: آگاه کردن مردم نسبت به مسائل و مشکلات وظیفه شماست و تقاضای من از رسانه‌ها این است که رسالت خود را به خوبی انجام دهید.
دولت بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد/ از مهرماه زمزمه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی علیه دولت شکل گرفت/ اعتراض‌های اخیر جعبه سیاهی دارد که باید باز شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسماعیل جبارزاده با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: همان‌طور که همه دوستان می دانند اتفاقاتی در میهن عزیزمان افتاده که علاقمند هستم باهم مروری داشته باشیم. آگاه کردن مردیم نسبت به مسائل و مشکلات وظیفه شماست و تقاضای من از رسانه‌ها این است که رسالت خود را به خوبی انجام دهید.

وی با بیان اینکه برای حل امور شرط اول آرامش است و در محیط آرام می‌شود مشکلات را حل کنیم، گفت: از همه دوستان فرقی هم نمی‌کند از هر جناح سیاسی و گرایشی می‌خواهم آرامش کشور را حفظ کنند و می‌خواهم با حساسیت موضوع را جلو ببریم ما در تمامی طول تاریخ این کشور را حفظ کردیم.

معاون سیاسی وزارت کشور یادآور شد: من به دوران بسیار دور اشاره نمی‌کنم. در همین اردیبهشت امسال یک شور و شوق بسیاری در مردم ایجاد شد و علی‌رغم تبلیغات و تلاش دشمن برای اینکه مردم پای صندوق نروند و در انتخاب شرکت نکنند، شاهد بودیم که ۲۹ اردیبهشت در تاریخ ایران ثبت شد و ۴۰ میلیون نفر پای صندوق‌ها رفتند.

وی ادامه داد: من آن روز با خانمی صحبت کردم که می‌گفت حاضرم ۴ ساعت در صف بمانم اما ۴ سال کسی رئیس‌جمهور شود که بتواند کشور را اداره کند. شکر خدا انتخابات بدون این که یک صندوق رای باطل شود برگزار شد و بعد از انتخابات به بحث کابینه رسیدیم.

جبارزاده گفت: در دنیا هستند کشورهایی که اسم نخست وزیر خود را نمی‌دانند اما شاهد هستیم در همین کشور در روستاهای دور افتاده در دارای تحلیل هستند و با همین تحلیل‌ها وظیفه انقلابی خود را انجام دهند. الان زمان آن است که همان مردمی که پای صندوق‌ها آمدند مرور کنند چه شده که در برخی شهرها تجمعاتی شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از مهرماه زمزمه‌هایی علیه دولت شکل گرفت، هنوز بودجه تقدیم مجلس نشده بود چنین برنامه‌ریزی صورت گرفت که بر دستاوردهای دولت برای تخریب دست گذاشتند. بزرگترین دستاورد دولت امنیت بود و دنیا ایران را جزیره امن نامید، روزی که در اروپا و منطقه ترویست‌ها اقداماتی انجام می‌دادند کشور ما امن بود. این دستاورد برای بعضی‌ها آزاردهنده است و طبیعی است که بخواهند این امنیت را خدشه‌دار کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور  گفت: علاوه بر تامین امنیت دولت تلاش کرد شرایط را بهتر کند. دستاورد دیگر در بخش بهداشت بود. به خاطر دارید جنازه مردم را در بیمارستان‌ها گرو نگه می‌داشتند و امروز به جرأت می‌توانیم بگوییم همه تحت بیمه هستند مگر این که خودشان نخواسته باشند. مردم فراموش نکردند که در یک دوره‌ای اجناس صبح یک قیمت بود و شب یک قیمت بود و  در اواخر دولت دهم رشد اشتغال صفر بود.

وی با اشاره به اینکه همه اذعان دارند که رشد اقتصادی در دولت یازدهم صورت گرفت، گفت:  بحث برجام و آمدن شرکت‌های خارجی و ایجاد امید از دستاوردهای دولت بود. اگر احساس امنیت نباشد هیچ سرمایه‌گذاری جرأت سرمایه‌گذاری نمی‌کند، می‌گویند سرمایه غزال تیزپایی است که از محل سرمایه‌گذاری فرار می‌کند.

جبارزاده تاکید کرد:‌ امروز تورم و ایجاد شغل همه در گرو سرمایه‌گذاری است و سالانه باید اعداد بالایی در این زمینه سرمایه‌گذاری شود و برای اینکه این اتفاق نیفتد باید امنیت را از بین ببریم. باید تورم را مهار کرد، وقتی که اوضاع مبهم است طبیعی است که افراد برخی اقلام و سرمایه خود را انبار کنند.

وی یادآور شد: آقای رئیس‌جمهور به نقش جوانان بسیار اهمیت می‌دهند همین حقوق شهروندی برای احقاق حقوق مردم است. جلسه‌ای نداریم که در آن آقای روحانی سفارش جوانان و زنان را نکرده باشند.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه اتکای دولت امروز به جوانان است، گفت: امید جزء شعارهای دولت است و کسانی که درپی تخریب دولت هستند، مردم را ناامید می‌کنند. امروز دولت قدرتمندتر از گذشته کار می‌کنند. می‌بینیم که تجمع‌کنندگان ابتدا با عنوان نه به گرانی به میدان می‌آیند، مگر گرانی سه بار در روز را تجربه نکردیم؟ امروز به عنوان گرانی به خیابان‌ها می‌آیند اما بعد از یک ساعت می‌فهمیم موضوع چیز دیگری است.

وی ادامه داد: روزنامه‌ها می‌گویند ای کاش دولت اجازه می‌داد مردم بیرون بیایند، به جرات می‌گویم در دولت یازدهم بیشترین تجمعات مردمی را داشتیم. در همین تهران تجمعات مالباختگان را داشتیم و دولت در برابر این‌ها ناراحتی نمی‌کرد و ۹۸ درصد پول آنان را بازگرداند.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: از روزی که دولت بودجه را تقدیم مجلس کرد، تجمعاتی شکل گرفت اما وقتی که تجمع به تعرض کشیده می‌شود وظیفه ما حفظ جان و مال مردم است. می‌گویند تجمعات نبوده، خیر بوده است و خواهد بود منتها تجمعاتی که مردم خواسته‌های خود را بیان کنند. مردم ما در سال‌های گذشته خودشان داورهای خوبی بودند . هر اتفاقی می‌افتد یک جعبه سیاهی دارد که باید باز شود و تحلیل شود.

وی افزود: اتفاق امروز جعبه سیاهی دارد، اگر با به خیابان آمدن می‌توان با تورم مقابله کرد ایرادی ندارد از فردا می‌گویم همه بیایند، اگر با به خیابان آمدن شغل ایجاد می‌شود ما هم سامان‌دهی را انجام می دهیم. این اتفاقات حامیانی در داخل و خارج از کشور دارند ، اما آنان شناختی از مردم ندارند.

جبارزاده با تاکید بر اینکه امروز مردم حامی دولت و در کنار آقای روحانی هستند، گفت: بیشترین دغدغه امروز رهبری ناهنجاری‌های اجتماعی و اقتصاد مقاومتی است که باید برطرف شود. این دولت خود را آسمانی و بسته به غیب نمی‌داند خود را زمینی می‌داند و از نقد استقبال می‌کند. امروز برای کسانی که از اتفاقات اخیر ابراز خوشحالی می‌کنند متاسفم، ما با مردم دست به دست هم می‌دهیم و دوباره ایران را می‌خوانیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایلنا مبنی بر اینکه برخی معتقدند بعضی فعالان سیاسی در تحریک به این اعتراضات نقش داشتند آیا با این افراد صحبت و اخطار داده شده است، گفت: وقتی که گفتم اتفاقات  جعبه سیاه دارد به خاطر همین است ما در حال بررسی موضوع هستیم و هنوز هم بررسی‌ها تمام نشده است

 معاون سیاسی وزارت کشور درباره تعداد بازداشتی‌ها گفت: طبیعی است وقتی کسی به اموال عمومی آسیب می‌زند و به مردم تعرض کند، بازداشت می‌شود. درباره آمار بازداشتی‌ها باید بگویم ما آمار دقیقی نداریم و این آمار را استانداری‌ها اعلام خواهند کرد.

وی درباره اختلال در شبکه‌های تلگرام و اینستاگرام هم تاکید کرد: دولت بنای تعطیلی شبکه‌های مجازی را ندارد، اما وقتی جایی اختلالی ایجاد شود طبیعی است برای کنترل اوضاع تصمیمات مقطعی بگیرند.

جبارزاده درباره وظیفه قوای سه‌گانه در این اتفاقات گفت: همه قوا و مردم باید با هم همکاری داشته باشند. در این اتفاقات باید عزت و آرامش مردم ما حفظ شود.

وی در پاسخ به این سوال که منشا خارجی ناآرامی‌ها چیست، گفت: هرکسی از این قضیه ابزار خوشحالی کند می‌تواند پشت این قضیه باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره شرایط دریافت مجوز برگزاری راهیپمایی‌ها گفت: احزاب و تشکل‌ها و واحدهای صنفی تقاضای برگزاری راهپیمایی را به اداره سیاسی وزارت کشور و در استان‌ها به استانداری‌ها ارائه می‌کنند. این درخواست بررسی می‌شود و در صورت صلاحدید مجوز صادر می‌شود. اما اینکه عده‌ای اراده کنند تجمعی برگزار کنند و باعث سد معبر شود طبیعی است تجمع قانونی نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بسیج دانشجویی برای برگزاری راهپیمایی امروز مجوز دریافت کرده است، گفت: خبر ندارم و باید بپرسم.

جبارزاده درباره خبر کشته شدن دو نفر در لرستان عنوان کرد: بررسی‌ها در حال انجام است و بعد از قطعی شدن اعلام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در اداکه درباره ضرورت برقراری راهپیمایی مسالمت‌آمیز اظهار داشت: هیچ اصلی در قانون اساسی عنوان نمی‌کند که هر کسی هر وقت بخواهد راهپیمایی کند. مرکز صادرکننده مجوز این را تشخیص می‌دهد که مخل امنیت نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: