کد خبر: ۷۵۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
تعداد بازدید: ۹۵۱
توضیحات مقصودی در رابطه با روند استیضاح وزیر کار؛
مقصودی با بیان اینکه مشکلات سازمان تامین اجتماعی به کج سلیقگی، ضعف مدیریت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عدم تعامل و نبود چانه زنی قوی آن بر می گردد، گفت: ضعف وزارت عریض و طویل و ثروتمند کار، تعاون و رفاه اجتماعی باعث شده سازمان تامین اجتماعی که یک شاخه از این وزارتخانه است به سمت ورشکستگی برود.
نماینده مردم سبزوار: ای کاش وزیر تعاون با این توان لابی گری مقداری از هنرش را هم برای دریافت طلب وزارت متبوعش از دولت بکار می گرفت/سازمان تأمین اجتماعی در آستانه ورشکستگی قرار داردپیرو اخبار واصله به خبرداغ مبنی بر لابی سنگین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نمایندگان امضاء کننده طرح استیضاح و مجاب نمودن تعدادی از ایشان برای بازپس گیری امضاء های طرح فوق، طی تماس خبرنگار پارلمانی خبرداغ با حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و داورزن در رابطه با موضوع استیضاح علی ربیعی وزیر کار رفاه و تأمین اجتماعی ایشان با جدیدت پای حقوق مردم ایستاده و تا برزگاری استیضاح وزیر تعاون کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرداغ؛ نماینده سبزوار، جغتای، جوین و داورزن در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در رابطه با لابی های انجام شده از سوی وزارت تعاون با نمایندگان گفت: بله متأسفانه این لابی ها بشدت در حال جریان است و وزارت تعاون علاوت بر لابی با نمایندگان امضاء کننده طرح با نمایندگان تأثیر گذار در صحن هم در حال مذاکره هستند تا به هر شکل ممکن ایشان را برای همراهی و یا حداقل عدم رآی به استیضاح مجاب نمایند! 

مقصودی در ادامه افزود: آقای ربیعی و وزارت متبوعش ای کاش با این توان لابی گری از هنرش برای دریافت طلب های سازمان متبوعش از دولت عمل می نمود تا حقی از مردم شریف ایران ضایع نگشته و به بهانه نبود بودجه طرح های همچون طرح های بیمه روستایی که افراد بالایی 70 سال با پرداخت 10 سال بیمه بزنشتست می شوند را رها نمی نمود. 

عضو کمیسون شوراها و امور داخلی کشور در پاسخ به سئوالی پرامون مهمترین محور استیضاح از نظر ایشان به سه بخش اشاره نمود و گفت: مهمترین محور بحث مصوبه مجلس در رابطه با بیمه افراد بالای 70 سال که 10سال سابقه پرداخت بیمه دارند است که متاسفانه فقط در ماه های فروردین و اردیبهشت و پیش از انتخابات بوده و پس از انتخابات هم با بهانه مختلف از خود را از زیر بار مسئولیت رهانده اند و روستائیان که مظلوم ترین قشر این کشور هستند را به حال خود رها نموده اند.

نماینده مجلس دهم در ادامه گفت: بدهی سازمان تامین اجتماعی از 30 هزار میلیارد تومان به بیش از 100 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، گفت: هر ساله منابع تامین پرداخت مستمری صندوق بازنشستگی از طریق وام با سودهای بالا، فروش سرمایه این صندوق ها و یا از طریق استقراض از دولت تامین شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: هیچ اداره یا سازمانی با استقراض یا پرداخت سود بالا نتوانسته خود را اداره کند پس آینده خوبی در انتظار صندوق ها نیست.

وی با بیان اینکه برای بهبود شرایط صندوق های بازنشستگی باید به سال 54 یعنی زمانی که صندوق بازنشستگی وارد زندگی کارگران شد برگردیم، تصریح کرد: عوامل ایجاد صندوق بازنشستگی در آن زمان برای اداره صندوق موضوعاتی مانند سن، سابقه بازنشستگی و افزایش مزد و جدوال امید به زندگی، مرگ و میر و سقف پرداختی را برای کارگران و کارفرما پیش بینی کرده بودند اما دخالت دولت و مدیریت های دولتی اجازه هدایت مسیر تعریف شده را نداد.

مقصودی ادامه داد: مدیریت های بر وفق دولت ها و جریانات سیاسی و همچنین استفاده نکردن از مدیران تخصصی باعث شد که صندوق ها به سمت بی برنامه گی حرکت کرده و آینده فعلی رقم بخورد.

مقصودی با اشاره به محور دیگر استیضاح وزیر کار، افزود: موضوع شستا و همچنین نحوه اداره آن از موارد مهمی است که به استیضاح ربیعی دامن زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به وضعیت شستا، گفت: شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی مانند شستا که تا حدودی اقتصادی است امروز جز ضرر چیزی ندارند و چوب حراج به سرمایه مردم زده است.

وی ادامه داد: این سازمان به صورت هیات امنایی اداره می شود و اعضای هیأت ٩ نفر هستند که ٢ نفر کارگر یک نفر نماینده کارفرمایان و ۶ نفر دولتی در آن حضور دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه پول تامین اجتماعی از حقوق کارگران تامین می شود اما مدیریت آن خود به خود دولتی شده است، گفت: دو نفر حاضر در هیات مذکور که باید کارگر باشند یکی دبیر خانه کارگر قم و دیگری دبیر خانه کارگر کرمانشاه است که هر دو  سیاسی بوده و از تشکل های صنفی نیستند یعنی در عمل یک نفر هم کارگر نیست.

وی ادامه داد: شستا از حق و حقوق و رنج کارگران منافع کارهای سیاسی خود را تامین می کنند و حیات خلوت دولت های مختلف شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه دولتی که توان اداره خود را ندارد چطور می تواند صندوق های ورشکسته بازنشستگی را احیا کند، گفت: دولت باید اجازه دهد صندوق ها به ماهیت اصلی خود برگرندند از این رو لازم است بدهی خود را در غالب معادن و کارخانه های دولتی به صندوق پرداخت کند و از تجربه کشورهای موفق در این رابطه استفاده کند کشورهای موفق اداره صندوق ها را به جامعه کارگری و بازنشستگی واگذار کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: