کد خبر: ۷۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
تعداد بازدید: ۴۹۲
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد دوستان می‌توانند مانع بزرگی برای ابتلا به بیماری دیابت نوع دو باشند.
عجیب ترین راه درمان دیابتبه گزارش خبرداغ ، در این مطالعه که روی نزدیک به ۳۰۰۰ فرد میانسال در هلند انجام گرفت مشخص شد افرادی که با ۱۰ تا ۱۲ نفر رابطه اجتماعی دارند، نسبت به افرادی که تنها ۷ تا ۸ دوست صمیمی دارند کمتر احتمال دارد دچار دیابت نوع دو شوند.

 

در این بررسی آمده است هر کاهشی که در تعداد اعضای یک شبکه و رابطه اجتماعی رخ می‌دهد خطر ابتلا به دیابت نوع دو، ۵ تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

 

متخصصان هلندی همچنین دریافتند مردانی که به تنهایی زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد دچار بیماری دیابت نوع دو شوند در حالی که تنهایی زندگی کردن در زنان تاثیری روی بیماری قند خون آنان ندارد.

 

کارشناس ارشد این مطالعه گفت: وسیع‌تر بودن شبکه‌ها و روابط اجتماعی تاثیر حائز اهمیتی بر سبک زندگی فرد دارد. در واقع بزرگتر بودن این شبکه‌ها و پیوندها به معنی دسترسی بیشتر به حمایت‌های اجتماعی در زمان مورد نیاز است. همچنین افراد روابط بیشتری در بیرون از منزل دارند و در نتیجه به لحاظ اجتماعی فعال‌تر هستند. علاوه بر این، این شرایط باعث می‌شود سبک زندگی فرد بهبود پیدا کند، غذای سالم‌تری مصرف کند و از نظر جسمی فعال‌تر باشد.

 

این فاکتورها گام‌های مهمی در پیشگیری از دیابت نوع دو است که با افزایش وزن و زندگی کم تحرک مرتبط است.

 

الف

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: