کد خبر: ۷۵۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۳۲۹
در دیدار رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با مدیرعامل اسنپ مطرح شد
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری عصر امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶ با مدیرعامل اسنپ دیدار و گفت‌وگو کرد.
کمک به توسعه گردشگری با راه‌اندازی «اسنپ‌توریسم»

به‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در دیدار با محمد رازینی مدیرعامل اسنپ گفت: «در چند سال آینده بدون شک گردشگری و حوزه‌های پیرامون آن نقش مهمی را در اقتصاد کشور ایفا خواهد کرد. گردشگری در حال حاضر به اقتصاد سوم دنیا تبدیل شده است. اکنون که دنیا به‌سمت هوشمندسازی پیش می‌رود حوزه‌هایی نظیر بانک‌ها و بیمه‌ها یا با افول مواجه می‌شوند یا ناگزیر به تغییر پارادایم خواهند شد و یکی از صنایعی که با هوشمند‌سازی توسعه پیدا خواهد کرد گردشگری است.» 

او افزود: «کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است. مشکل اصلی کشور در حوزه گردشگری کمبود زیرساخت‌های گردشگری نیست، بلکه مسئله اصلی بحث معرفی کشور و تبلیغات است.» 

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به لزوم معرفی فرهنگ، تمدن، هنر و ظرفیت‌های ایران افزود: «هر گردشگر خارجی ارز بسیار زیادی را با خود وارد کشور می‌کند. بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، هر گردشگر بین‌المللی ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار ارز را با خود به کشور وارد می‌کند. خوشبختانه پس از برجام گردشگری ورود گردشگران اروپایی به کشور با رشد خوبی مواجه بود البته هنوز با عدد مطلوب در این حوزه بسیار فاصله داریم.» 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در حوزه گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی بحث معرفی و تبلیغات است، گفت: «ما به‌خوبی نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های مختلف کشور را به جهانیان بشناسانیم، متأسفانه در کشور مدیران دولتی حاضر نیستند برای تبلیغات هزینه چندانی بپردازند، در صورتی که با استفاده از تبلیغات و بازاریابی می‌توان ظرفیت‌های کشور را معرفی و وضعیت سه حوزه مربوط به سازمان را بهبود بخشید.» 

او تأکید کرد: «گردشگر خارجی به‌ویژه گردشگران اروپایی در سفر به ایران به‌دنبال اقامت در هتل‌های مجلل نیستند بلکه اکثر این گردشگران، گردشگران فرهنگی‌تاریخی‌ هستند که بیشتر تمایل دارند در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سکونت داشته باشند.» 

مونسان با بیان اینکه متأسفانه کاری جدی در حوزه گردشگری صورت نگرفته است، گفت: «با بازاریابی به شیوه‌های قدیمی نمی‌توان راه به جایی برد و صنعت گردشگری را در کشور توسعه داد، بلکه باید از تجارت الکترونیک و فضای مجازی بهترین استفاده را برای معرفی و توسعه صنعت گردشگری کرد.» 

او تصریح کرد: «رویکرد ما در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استفاده و مشارکت دادن بخش خصوصی است. شرکت‌هایی نظیر شرکت شما به‌واسطه تجارت الکترونیک ارزان، خدمات الکترونیک، گسترده، ایمن، سریع و... می‌توانند تحول بزرگی را در صنعت گردشگری ایجاد کنند.» 

راه‌اندازی پورتال جامع گردشگری کشور برای معرفی ظرفیت‌های استان‌ها

معاون رئیس‌جمهوری بیان کرد: «ما در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حال راه‌اندازی پورتال جامع گردشگری هستیم تا بتوانیم استان‌ها و شهرهای کشور را به‌خوبی معرفی کنیم، همچنین قرار است امکانی فراهم شود تا هر کاربر بتواند عکس جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کشور را بر روی این پورتال بارگذاری کند.» 

او پیشنهاد راه‌اندازی اسنپ توریسم را مطرح کرد و گفت: «شما در کنار اسنپ، اسنپ‌فود و... می‌توانید اپلیکیشن اسنپ‌توریسم را نیز راه‌اندازی کنید تا علاوه بر خدمات حمل‌ونقل، به گردشگران خدمات گردشگری درون‌شهری و برون‌شهری ارائه کنید. برای شروع می‌توان این امکان را برای گردشگران داخلی مهیا کرد.» 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «از آن‌جاکه سازمان میراث‌فرهنگی متولی ستاد خدمات سفر است و همه دستگاه‌ها نیز در این ستاد عضو هستند ما می‌توانیم تمام پشتیبانی لازم را از شما برای راه‌اندازی اسنپ‌توریسم داشته باشیم. با راه‌اندازی این اپلیکیشن می‌توان مسیرهای گردشگری را برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.» 

مشارکت اسنپ در رالی‌تور نوروز ۹۷

او با اشاره به لزوم ایجاد خطوط گردشگری در شهر‌ها به‌ویژه در شهر تهران گفت: «این مسئله اکنون در شهرداری تهران جدی گرفته شده است. می‌توان از طریق یک تفاهم‌نامه مشترک میان سازمان میراث‌فرهنگی، شهرداری تهران و اسنپ این خطوط گردشگری را در تهران ایجاد کرد، این تمایل در شهرداری نیز وجود دارد. تهران دارای ۳۰۰ نقطه گردشگری است که متأسفانه کسی از این ظرفیت ویژه خبر ندارد. همچنین می‌توان با راه‌اندازی اتوبوس‌های گردشگری علاوه بر این‌که گردشگری را در تهران توسعه داد، چهره‌ای مفرح و جذابی به شهر تهران بخشید.» 

مونسان با اشاره به برگزاری رالی‌تور خانوادگی در نوروز ۹۷ گفت: «ما در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌دنبال این هستیم تا با این رالی‌تور خانوادگی مسیرهای گردشگری زمینی داخلی و خارجی را فعال‌ کنیم. اسنپ می‌تواند به ما در برگزاری این رالی‌تور بسیار کمک کند. ما نیز آمادگی داریم که در تمام برنامه‌هایی که منجر به توسعه صنعت گردشگری کشور می‌شود به شما یاری رسانیم.» 

جابه‌جایی ۴۰هزار گردشگر خارجی در روز از طریق اسنپ

محمد رازینی مدیرعامل اسنپ نیز با بیان اینکه شرکت‌های اسنپ، بامیلو (سایت خرید اینترنتی)، پین‌تاپین (رزرو آنلاین هتل)، اسکانو (آگهی املاک) و هیت (پایگاه خبری) زیرمجموعه گروه اینترنتی ایران هستند، گفت: «اسنپ دارای ۷میلیون کاربر و ۲۲۰هزار راننده است و از زمان تأسیس تا کنون ۱۲۰میلیون سفر از طریق این اپلیکیشن در ۱۶ شهر کشور انجام شده است. بر اساس آخرین آمار جالب است که بدانید روزانه ۴۰هزار خارجی با اسنپ در سراسر کشور جابه‌جا می‌شوند. یک گردشگر بدون نیاز به اینکه شهر را بشناسد، پول حمل کند، زبان فارسی بلد باشد و... می‌تواند تمام خدمات حمل‌ونقل را از طریق این اپلیکیشن دریافت کند.» 

او افزود: «این حجم از میزان جابه‌جایی گردشگر خارجی به‌دست اسنپ نشان‌دهنده احساس امنیتی است که گردشگران خارجی در استفاده از این سیستم حمل‌ونقل دارند. اگر اسنپ به گردشگران خارجی به‌خوبی معرفی شود می‌تواند حس امنیت، آرامش، راحتی و... را به این گردشگران منتقل کند. همچنین می‌توان امکانی فراهم کرد که گردشگران خارجی با استفاده از این سیستم حمل‌ونقل با مکان‌ها، جاذبه‌ها و مسیرهای گردشگری کشور بهتر آشنا شوند.» 

مدیرعامل اسنپ ادامه داد: «با توجه به اینکه تقریبا سه ماه به آغاز سفرهای نوروزی مانده است می‌توانیم از طریق هماهنگی با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خدمات ویژه‌ای را به مسافران و گردشگران ارائه دهیم. حتی می‌توان از طریق اعطای کدهای تخفیفی برای سفر به مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی کشور، گردشگری داخلی و خارجی را توسعه داد.» 

او افزود: «حتی می‌توان خدماتی جانبی از طریق سایر اپلیکیشن‌ها نظیر اسنپ‌فود، پین‌تاپین و... به گردشگران ارائه کرد.» 

این دیدار با حضور محمد محب‌خدایی معاون گردشگری و بهمن نامور مطلق معاون صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی برگزار شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: