کد خبر: ۷۵۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
تعداد بازدید: ۲۹۴
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس نخجوان:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: روابط میان دو کشور ایران و آذربایجان به سال های دور برمی گردد و این دو کشور همیشه دوست و پشتیبان یکدیگر خواهند بود.
ایران و آذربایجان همیشه دوست یکدیگر خواهند ماند/ خزر بستر صلح و آرامش و همکاری ها خواهد شد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی لاریجانی امروز (یکشنبه) در دیدار با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در دوستی خود با آذربایجان ثابت قدم است و همیشه هم در کنار دوستان خود خواهند ماند.

وی افزود: قرابت فرهنگی میان دو کشور بسیار زیاد است و این دلیل محکمی است که لزوم گسترش روابط اقتصادی و سیاسی را می طلبد.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: شرایط فعلی منطقه و ناامنی های موجود در آن باعث شده است که روابط سیاسی و امنیتی خود را گسترش دهیم تا بتوانیم به برقراری صلح و آرامش در منطقه کمک نماییم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم همکاری های بیشتر در حوزه نفتی دریای خزر، تاکید کرد: گفتگوهای مناسبی میان روسای جمهور دو کشور در این باره صورت گرفته و ما امیدواریم که خزر بستر صلح و آرامش و همکاری های گسترده باشد.

همچنین در این دیدار واصف طالب اف گفت: جمهوری خودمختار نخجوان دولتی در چارچوب تمامیت ارضی آذربایجان است و مجلس خودش را دارد و ۷ نماینده از جمهوری خودمختار برای مجلس ملی انتخاب می شوند.

وی اظهار داشت: به جرأت می توان گفت که رابطه میان ایران و آذربایجان، رابطه ای مبتنی بر دوستی و برادری است و این دوستی میان دو کشور همیشگی خواهد بود.

رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان، تصریح کرد: سفر توریست های بی شمار از دو طرف بیانگر قرابت و نزدیکی میان دو ملت است که امیدواریم این تعداد بتواند در آینده افزایش پیدا کند.

وی افزود: گروه دوستی پارلمانی دو کشور می توانند نقش ارزنده ای در ارتقاء سطح روابط داشته باشند و تاکنون نیز این گروه فعالیت های زیادی داشته است.

واصف طالب اف در پایان بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: