کد خبر: ۷۵۱۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
تعداد بازدید: ۳۴۰
صابر که از همسرش جدا شده بود در شب حادثه با همه فقر و فلاکتی که داشت به زنش مقداری پول داد اما همسر وی در پاسخ این محبت ...
قتل همسر مطلقه بخاطر تصمیم برای ازدواج مجددبه گزارش خبرداغ ،اخبار حوادث همیشه و در تمامی برهه‌های تاریخ مخاطبان «پَروپاقرصی» داشته و از دهه‌های گذشته تا به امروز همچنان در زُمره پربازدیدترین اخبار قرار داشته است، از سالیان دور نیز تعداد زیادی از خوانندگان، روزنامه را می‌خریدند تا صفحه حوادث آن را بخوانند.

اکنون نیز با حضور خبرگزاریها و سایتهای خبری، هرروزه بخش قابل توجهی از پربازدیدترین اخبار هر رسانه‌ای به اخبار حوادث تعلق می‌گیرد و صفحه حوادث روزنامه‌ها همچنان پربازدید و پابرجاست.

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به‌سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه 50 رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

در ادامه به بازخوانی حوادث و وقایع جنایی بیست و پنجم مهر 1355 می‌پردازیم.

حبس دائم برای مردی که زن سابقش را کشته است


مردی به اتهام قتل همسر سابقش دیروز در شعبه پنج دادگاه عالی جنایی محاکمه و به حبس ابد محکوم شد.

این مرد که صابر نام دارد در آذر ماه سال گذشته بعد از اینکه با خبر شد زن سابقش قصد ازدواج دارد به خانه پدرزن خود رفت و با پس از مشاجره، با ضربه چاقو همسر مطلقه‌اش را گشت.

متهم در دادگاه گفت: همسرم بیوک از من طلاق گرفته بود، یک روز پسرم مرد جوانی را به من نشان داد و گفت قرار است مادرم با این مرد عروسی کند، پس از شنیدن این حرف به قهوه‌خانه رفتم و از روی ناراحتی مقداری تریاک خوردم، ساعت هفت، هشت شب بود که به منزل زن سابقم رفتم و در آنجا ماجرا اتفاق افتاد.

وکیل مدافع متهم در دفاع از موکل گفت: متهم مردی است که چهار بار به زندان محکوم شده اما اقامت در زندان در رفتار او تغییری نداده است، درست است که او همسر خود را کشته اما با اندک توجه معلوم می‌شود که او به زن و فرزند و خانواده خود علاقه زیادی داشته است.

صابر که از همسرش جدا شده بود در شب حادثه با همه فقر و فلاکتی که داشت به او مقداری پول داد اما بیوک در پاسخ این محبت گفت: من به پول تو احتیاجی ندارم و می‌خواهم با یک مرد دیگر ازدواج کنم، در این لحظه مرد متعصب چون توان شنیدن این حرف را نداشت که همسرش با یک مرد دیگر به حجله برود، با اولین جسم برنده‌ای که به دستش می‌رسد، ضربه‌ای به او می‌زند که منجر به مرگش می‌شود.

دادگاه پس از استماع آخرین دفاع متهم، وارد شور شد و در پایان وقت اداری رای خود را مبنی برمحکومیت صابر به حبس ابد اعلام کرد.

قاتل کم شعور به 7 سال زندان محکوم شد


مردی که مرداد ماه سال گذشته خواهرش را با پیچیدن زنجیری به دور گردنش خفه کرده بود دیروز در شعبه دو دادگاه جنایی به هفت سال حبس جنایی درجه یک محکوم شد.

در گزارش کلانتری 21 تهران آمده است که روز پنجم مردادماه سال گذشته غلامرضا به کلانتری مراجعه کرد و اطلاع داد که خواهرش فردوس را در منزل مسکونی خود خفه کرده است.

مأموران جنازه فردوس را در حالی که قطعه زنجیری محکم به گردنش بسته شده بود، پیدا کردند، غلامرضا در بازرسی گفت: مدتی بود از دوستان و آشنایانم می‌شنیدم اعمال و رفتار خواهرم بد شده است، چند بار به او تذکر دادم از این اعمال ناشایست دست بردارد اما قبول نکرد، او در یک آرایشگاه کار می‌کند، آن شب ساعت 10 به خانه برگشت، پرسیدم کجا بودی؟ گفت در آرایشگاه کار می‌کرد اما من از متصدی آرایشگاه پرسیده بودم و می‌دانستم او آن روز سرکار نرفته است ضمناً هم به مادر گفته بود به خانه دوستش اعظم رفته که او نیز از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی افزود: فردوس شب با همان لباس خوابید و حدود ساعت 11 شب بود که متوجه شدم که باز می‌خواهد از خانه خارج شود، او را گرفتم و با مشت ضربه‌ای به صورتش زدم و بعد هم با زنجیر خفه‌اش کردم.

متهم در دادگاه ضمن دفاع از خود گفت: نمی‌خواستم خواهرم را بکشم فقط قصد تنبیه او را داشتم.

دادگاه پس از استماع دفاعیه متهم و وکیل مدافع او وارد شور شد و با توجه به اینکه متهم در ارتکاب بزه به اختلال نسبی شعور مبتلا بوده با تطبیق بزه ارتکابی با ماده 170 قانون مجازات عمومی و رعایت بند ب ماده 36 همان قانون و ماده 46 قانون، به لحاظ اختلال نسبی شعور، در حالت ارتکاب بزه و اعمال تخفیف در مجازات او به لحاظ همین موضوع و گذشت والدین مقتول و... متهم را به هفت سال حبس جنایی درجه یک محکوم کرد.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: