کد خبر: ۷۵۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
تعداد بازدید: ۳۶۱
سنگربان تیم ملی آمریکا در اقدامی جالب توجه کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال آمریکا شده است.
به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،هوپ سولو، دروازه‌بان سابق تيم ملي زنان آمريكا كه فعلاً محروميت چندماهه‌‌اش را سپري مي‌كند در 36 سالگي كانديداي رياست فدراسيون فوتبال آمريكا شده است‌. سولو كه يكي از جنجالي‌ترين بازيكنان تاريخ فوتبال زنان آمريكاست در شرايطي آمادگي‌‌اش را براي شركت در انتخابات رياست فدراسيون فوتبال آمريكا اعلام كرده كه دل خوشي از مسئولان اين رده چه در سطح داخلي و چه در سطح بين‌المللي ندارد. سولو كه با دو قهرماني در بازي‌هاي المپيك و يك قهرماني در جام جهاني‌ زنان در سال 2015 يكي از پرافتخارترين زنان فوتبال تاريخ آمريكاست همواره مسئولان وقت فدراسيون فوتبال اين كشور را متهم به جانبداري از تيم مردان مي‌كرد و اعتقاد داشت بايد دستمزد برابري به تيم زنان و مردان آمريكا داده شود. در سطح بين‌المللي هم كه هنوز زمان زيادي نمي‌گذرد كه سولو در يك گفت‌وگوي جنجالي اعلام كرد سپ بلاتر، رئيس پيشين فيفا او را مورد آزار جنسي قرار داده است. «دقيقاً مي‌دانم فوتبال آمريكا بايد چه كاري انجام دهد‌. دقيقاً مي‌دانم كه چطور كارم را انجام دهم چون من شجاعت لازم براي اداره امور را دارم». اين بخشي از صحبت‌هاي سولو است كه در صفحه اجتماعي‌‌اش در فيس‌بوك نوشته و همانجا هم اعلام كرده قرار است كانديداي رياست فدراسيون فوتبال آمريكا شود. «هميشه آماده از خودگذشتگي براي چيزهايي بوده‌ام كه به آنها اعتقاد داشته‌ام و حالا اعتقاد دارم هيچ از خودگذشتگي‌اي بالاتر از جنگيدن براي حقوق برابر، انسجام و صداقت نيست، به ويژه در نهادي مثل فدراسيون كه مي‌تواند دستاورد زيادي براي جامعه ما داشته باشد».

 

 

هوپ سولو حالا شعار انتخاباتي‌‌اش را هم همين سه كلمه برگزيده است: برابري، انسجام و صداقت. البته كارنامه او نشان مي‌دهد كه براي اين موارد تلاش هم كرده است‌؛ همين سال گذشته و پيش از شروع بازي‌هاي المپيك 2016 ريو بود كه سولو فدراسيون فوتبال اين كشور را تهديد كرد اگر تبعيض ميان تيم مردان و زنان فوتبال آمريكا برداشته نشود حاضر نيست به همراه تيم ملي راهي برزيل شود و در اين رقابت‌ها شركت كند. هرچند كه البته شركت كردنش در اين تورنمنت هم دست آخر برايش دردسر شد چون بعد از شكست برزيل مقابل سوئد، او به بازيكنان تيم ملي سوئد فحاشي كرد و محروميت سنگيني نصيبش شد‌؛ محروميتي كه بسياري مي‌گفتند به معناي پايان حضورش در دنياي فوتبال است.

 

سولو حالا در راه رياست فدراسيون فوتبال آمريكا تلاش مي‌كند برنامه‌هايش را شفاف‌تر توضيح دهد. او مي‌گويد: «چيزي كه در آمريكا از دست داده‌ايم اعتماد به سيستم، مربيان و ناديده گرفتن استعدادهايمان است. بايد به اهداف واقعي‌مان جاني دوباره ببخشيم و به عنوان يك نهاد فوتبالي دوباره در كنار هم قرار بگيريم تا تغييراتي كه آرزويش داريم را رقم بزنيم». سولو كه سردمدار مبارزه با تبعيض در فوتبال آمريكاست اشاره‌اي هم به دستمزد ناچيز بازيكنان جوان در كشورش مي‌كند و مي‌گويد: «بهترين باشگاه‌هاي فوتبال ما به بازيكنان جوان‌شان دستمزد سالانه بين 3 تا 5 هزار دلار مي‌دهند. به شخصه شاهد بوده‌ام كه به خاطر همين حقوق ناچيز و كم، استعدادهاي بسيار نابي قيد فوتبال و رؤيايشان را زده‌اند و از اين ورزش جدا شده‌اند. متأسفانه سيستم هم همچنان باور غلط و تبعیض‌آميزش را دارد و چنين مسائلي را ناديده مي‌گيرد چون باور غلطي دارد كه آمريكا بهترين ورزشكاران دنيا را دارد پس مي‌توان بدون داشتن بهترين بازيكنان فوتبال هم از اين شرايط خارج شد. اين تفكرات قديمي و دردآور است و همين موارد تيم‌هاي ملي فوتبال در آمريكا را به سرنوشت كنوني‌شان رسانده است».

 

اشاره سولو به سرنوشت كنوني نرسيدن تيم ملي فوتبال مردان اين كشور به جام جهاني‌ 2018 روسيه و حذف زودهنگام تيم زنان آمريكا از بازي‌هاي المپيك 2016 ريو است. سولو البته در راه رسيدن به صندلي رياست فدراسيون فوتبال تنها نيست و تا اين زمان 9 نفر ديگر هم ثبت نام كرده‌اند.

 

 

الكلي و دست بزن دار!

حضور سولو در فهرست كانديداهاي رياست فدراسيون فوتبال اين كشور اگرچه به زعم بسياري از كارشناسان اتفاق مهمي است ولي بسياري ديگر هم او را شايسته رياست نمي‌دانند‌. دليلش هم اتفاقات ريزودرشتي است كه در زندگي سولو رخ داد‌؛ او علاقه زيادي به نوشيدن الكل دارد و بارها در حالت غيرعادي در هنگام رانندگي توسط پليس دستگير شده است. در كارنامه‌‌اش درگيري با پليس آمريكا و فحاشي مكرر به آنها ديده مي‌شود. كتك‌ زدن خواهرزاده و دعوا با خواهرش از يك سو و كتك زدن شوهرش هم از سوي ديگر نقش پررنگي در كارنامه شخصي‌‌اش دارد. داشتن مشكلات شخصي متعدد كه ريشه در كودكي او دارد هم مزيد بر علت شده؛ از الكلي بودن مادر تا دزدي كردن پدرش.

خبرورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: