کد خبر: ۷۵۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۵۶۷
عوامل مختلفی از جمله بیداری شبانه، تغییرات هورمونی، آلرژی‌ها، کم‌کاری تیروئید، اختلالات کلیوی، بیماری‌های پوستی و خستگی در ایجاد پف زیر چشم نقش دارند.
چند راهکار‌ خانگی برای رهایی از پف زیر چشمعوامل مختلفی از جمله بیداری شبانه، تغییرات هورمونی، آلرژی‌ها، کم‌کاری تیروئید، اختلالات کلیوی، بیماری‌های پوستی و خستگی در ایجاد پف زیر چشم نقش دارند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین،عوامل مختلفی از جمله بیداری شبانه، تغییرات هورمونی، آلرژی‌ها، کم‌کاری تیروئید، اختلالات کلیوی، بیماری‌های پوستی و خستگی سبب ایجاد پف زیر چشم می‌شوند.

همچنین شرایطی مانند مصرف زیاد نمک، خوابیدن به پشت و پرخوابی که احتباس آب در بدن را به همراه دارند، اغلب پُف زیر چشم را تشدید می‌کنند. در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی کنیم که تاثیر چشمگیری در رفع پف زیر چشم دارند.
 چای کیسه‌ای سرد

 برای رفع پف زیر چشم با استفاده از چای کیسه‌ای سرد آب را بجوشانید و آن را روی چای کیسه‌ای بریزید تا خیس شودT سپس چای کیسه‌ای را در یخچال بگذارید تا سرد شود؛ آن را از یخچال بیرون بیاورید و روی چشم‌هایتان بگذارید. استفاده از چای کافئین‌دار ضروری نیست، ولی کافئین نقش موثری در کاهش پف زیر چشم و رفع چین و چروک پوست دارد.
 خیار

 خیار تاثیر بسزایی در از بین بردن پف زیر چشم دارد؛ برای این منظور خیار را در مخلوط‌کن بریزیدT سپس دور چشم‌هایتان را با آن ماساژ دهید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند پس از آن دور چشم‌هایتان را بشویید.
سیب زمینی

 اگر برش‌های سیب زمینی سرد را روی چشم‌هایتان بگذارید، سرمای آنها باعث رفع پف زیر چشم‌هایتان می‌شود. می‌توانید سیب زمینی را پوره کنید تا تأثیر بیشتری داشته باشد و بهتر روی پوست بماند. پس از نیم‌ساعت اثر خود را بر روی پوست نشان می‌دهد.
برگ‌های نعناع

برای نابودی پف زیر چشم‌هایتان چند برگ نعناع را بکوبید و آن را زیر چشم‌هایتان بگذارید همچنین می‌توانید روی نعناع کوبیده شده کمی عسل یا روغن زیتون بریزید تا خمیری به دست آید سپس زیر چشم‌هایتان را با این خمیر ماساژ دهید.

گلاب

 گلاب حاوی ویتامین A و C است و خواص ضد التهابی دارد. برای کاهش پف زیر چشم با استفاده از گلاب پنبه‌ای را به گلاب آغشته کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشم هایتان بگذارید.
توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که برای کاهش اثرات پیری پوست بسیار مناسب است و پف زیر چشم‌ها را از بین می‌برد. برای این منظور برش‌های توت فرنگی خنک را چند دقیقه روی چشم‌هایتان بگذارید تا پف زیر چشم‌هایتان از بین برود.
آلوئه ورا

هر شب قبل از خواب از آلوئه ورا برای کاهش پف زیر چشم‌ها استفاده کنید، پس از یک هفته تاثیر آن را مشاهده می‌کنید.
آب پرتقال

 آب پرتقال را با گلیسیرین یا کمی ژلاتین مخلوط و از آن خمیری تهیه کنید؛ هفته‌ای چند بار این خمیر را زیر چشم‌هایشان قرار دهید و بگذارید چند ساعت بماند.
 خواص درمانی دمنوش هل، دارچین و زعفران

 دمنوش هل، دارچین و زعفران برای درمان روماتیسم، تسکین درد‌های استخوانی، بهبود آرتروز و از بین بردن پف زیر چشم و افسردگی موثر است؛ سنگینی خواب و پف کردن صورت اغلب به علت غلبه سردی و رطوبت اتفاق می‌افتد.
طرز تهیه دمنوش هل، دارچین و زعفران

چوب دارچین خرد شده  یک قاشق غذاخوری
هل سبز خرد شده  هفت تا ۱۰ عدد
زعفران  یک گرم
عسل  ۲ قاشق مرباخوری به ازای هر لیوان
آب‌جوش  چهار لیوان

هل، دارچین و زعفران را به همراه آب‌جوش در قوری چینی بریزید و روی حرارت ملایم به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دَم کنیدT سپس این دمنوش را در یک فنجان بریزید؛ کمی عسل را به آن اضافه و میل کنید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: