کد خبر: ۷۵۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
تعداد بازدید: ۳۳۵
رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ازسوی آمریکا به وجهه جهانی واشنگتن ضربه سنگین وارد کرده است.
روسیه: اقدام ترامپ به آمریکا ضربه وارد کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) گفت که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ازسوی آمریکا به وجهه جهانی واشنگتن ضربه سنگین وارد کرده است.

کنستانتین «کاساچیف» رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه امروز در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: ترامپ نتیجه تصمیم تحریک آمیز و پر سر و صدای خود را می گیرد.

کاساچیف یادآورشد: بر اثر این اقدام ترامپ، سازمان همکاری اسلامی، سازمان با اعتبار بین المللی،قدس شرقی را پایتخت اشغال شده کشور فلسطین خواند و از آمریکا خواستار لغو تصمیم خود در مورد پایتخت اسرائیل شد.

مقام پارلمانی روس گفت: نکته بسیار مهم اینکه سران 48 کشور عربی و اسلامی، این تصمیم واشنگتن را انصراف از مشارکت در حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل می خوانند و مسئولیت این اقدام را بر دوش آمریکا می گذارند.

وی ادامه داد: پیامدهای این اقدام ممکن است بسیار جدی باشد. جنبش حماس آغاز انتفاضه سوم را اعلام کرده و وعده داده که روز خشم دیگری را برگزار کند.

رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون روسیه گفت: ترامپ واقعا با یک حرکت کشور خود را از ردیف میانجی گران بین المللی خارج کرده و متحد یکی از دو طرف مناقشه قرار داد. به این وسیله نفت بر آتش ریخت و از سوی دیگر ضربه سنگینی بر وجهه آمریکا به عنوان قدرت جهانی وارد کرد.

وی افزود: اما این اقدام ترامپ نباید مایه خرسندی شود و پس از اقدامات خطرناک آمریکا در شبه جزیره کره و بیانات بسیار ناموفق در باره ایران (برجام)، باید کشورهای دیگر پیامدهای این اقدامات مخرب واشنگتن را برطرف کنند.

کاساچیف گفت: بدیهی است این اقدامات پایان اعمال بی ثبات کننده آمریکا نیست که سعی دارد قاطعیت خود را با نادیده گرفتن پیامدهای بسیار منفی آشکار را به نمایش گذارد.
مقام های روس اقدام ضدفلسطینی ترامپ را تقبیح کرده اند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس متناقض با تمام توافقات موجود است.

لاوروف روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در وین در حاشیه اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت: روز گذشته (پنجشنبه) از تیلرسون وزیر خارجه آمریکا پرسیدم که آیا واشنگتن حرکت بعدی برای حل و فصل (مناقشه فلسطین و اسراییل) را می داند زیرا آنچه که (از طرف ترامپ) اعلام شده متناقض باتمام توافقات موجود است.

ترامپ روز چهارشنبه هفته گذشته در سخنانی در کاخ سفید با یادآوری اینکه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد، گفت: از وزارت خارجه می خواهم که آماده شود تا انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس را آغاز کند. رئیس جمهوری آمریکا سپس فرمان اجرایی شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را امضا کرد.

به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهمترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می آید و از جایگاه و اهمیت ویژه ای نزد مسلمانان برخوردار است.

قدس شرقی از نظر قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده محسوب می گردد، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر بعنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه های بین المللی است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر سال میلادی گذشته قطعنامه ای تصویب و تاکید کرد که «هیچ تغییری در مرزهای قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بیت المقدس به رسمیت شناخته نخواهد شد، مگر اینکه طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
بدون اجازه دمشق حضور نیروهای بین المللی و نیروهای خارجی تحت امرآمریکا درسوریه نقض قوانین المللی است.
هیچ کس نمی تواند بدون موافقت دمشق درسوریه پایگاه نظامی ایجاد کند.
حضورنظامی آمریکا درسوریه غیرقانونی است.
حضورآمریکا در اراضی سوریه هیچ گونه مشروعیتی ندارد.
هیچ کشوری در دنیا درسایه آمریکا به عدالت و رفاه نرسیده است.
آیا سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک واقعا نمی دانند آمریکایی ها به اسم دفاع ازحقوق بشر بدترین جنایات وحشیانه را درمنطقه خاورمیانه وجهان می کنند.
آمریکا بدون اجازه دمشق وارد سوریه شد و این درحالی است که سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این تجاوزآشکار نمی کنند.
این موضوع نقض آشکارحقوق بشراست.
آیا سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک واقعا نمی دانند آمریکایی ها به اسم مبارزه با تروریسم، القاعده، طالبان، داعش و دیگر گروهای تروریستی بدترین جنایات وحشیانه را درعراق، سوریه، افغانستان، لیبی، یمن، منطقه خاورمیانه وجهان می کنند بر اثرآن بیش از 999 هزارنفرانسان های مظلوم، بی دفاع و بی گناه خان خود را ازدست دادند و همچنان نیزادامه دارد.
نگران مردم دنیا ازجنایات وحشیانه، بی حساب و کتاب آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است..
آمریکا باید به حقوق دیگران احترام بگذارد.
آمریکا تاکنون قوانین الملل، حقوق بین الملل و حقوق بشر را رعایت نکرده است.
آمریکا عامل اصلی جنگ درسوریه است.
آمریکا بدون اجازه دمشق وارد سوریه شد ازنظرحقوق بین المللی مجرم شناخته می شود وهم تجاوزمحسوب می شود.
نیروهای آمریکایی بدون مجوز سازمان ملل درسوریه حضوردارند برخلاف قوانین بین الملل است.
نیروهای آمریکایی بدون مجوز سازمان ملل درسوریه حضوردارند برخلاف حقوق بین الملل است.
نیروهای آمریکایی بدون مجوز سازمان ملل درسوریه حضوردارند برخلاف قانون بین الملل است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: