کد خبر: ۷۵۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تعداد بازدید: ۳۲۰
فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی اعلام کرد که صبح امروز (سه شنبه) انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی در مرز بمو بخش ازگله منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.
بر اثر انفجار مین در کرمانشاه یک نفر به شهادت رسیدبه گزارش خبرداغ ، علی اکبر اکبری اظهار داشت: این انفجار منجر به شهادت یکی از نیروهای سپاه و مصدوم شدن یکی دیگر از نیروهای این نهاد شد.

گفته می شود، پرسنل سپاه در بخش مرزی ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در حال احداث جاده بودند که دچار این حادثه شدند.

شهرستان مرزی ثلاث باباجانی با 38 هزار نفر جمعیت در 136 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

این شهرستان که سال 81 از جوانرود منفک و به شهرستان مستقل تبدیل شده است، هزار و 418 کیلومتر مساحت دارد و 38 هزار نفر در قالب 12 هزار خانوار در این شهرستان سکونت دارند.

شهرستان ثلاث باباجانی دارای 2 بخش مرکزی و ازگله، 206 روستا و 2 شهر تازه آباد با 18 هزار نفر جمعیت و ازگله با 2 هزار نفر جمعیت است.

این شهرستان 40 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می شود.

در جریان جنگ تحمیلی 16 میلیون مین در بیش از چهار میلیون و 200 هزار هکتار زمین های مناطق مرزی کشورمان توسط رژیم بعث عراق کار گذاشته شد که 700 هزار هکتار معادل 17 درصد آن در استان کرمانشاه قرار دارد.

استان کرمانشاه 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: