کد خبر: ۷۵۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
تعداد بازدید: ۲۱۰
رییس کل دادگستری استان تهران ویژگی‌های ممتاز شهرستان پردیس را عامل هجوم متخلفان به این منطقه برشمرد و گفت: این شرایط و موقعیت مناسب در کنار مردم خوب و متدین آن باعث شده که دیگرانی چشم طمع بر خاک و آب و آبادانی این سرزمین دوخته‌ و به دنبال این باشند که از ثروت خداداد و نهفته این منطقه با تخریب منابع طبیعی آن ثروت بادآورده ای را تحصیل کنند.
مسئولان، پردیس را برای اقوام و هم حزبی‌هایشان منطقه ممنوعه اعلام کنند

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در مراسم تودیع و معارفه همزمان رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس با اشاره به حساسیت و موقعیت خاص شهرستان پردیس اظهار کرد: این منطقه در مجاورت تهران از لحاظ موقعیت جغرافیایی و جاذبه‌های محیطی و هم به لحاظ تأسیس شهر جدید پردیس با جمعیت فراوان و آینده ای روشن و مردم ریشه دار و انقلابی بومهن و پردیس، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما هم با این نگرش مدیریتی به آن نگاه می‌کنیم.

وی موقعیت و ویژگی‌های ممتاز شهرستان پردیس را عامل هجوم متخلفان به این منطقه برشمرد و تاکید کرد: این شرایط و موقعیت مناسب در کنار مردم خوب و متدین آن باعث شده که دیگرانی چشم طمع بر خاک و آب و آبادانی این سرزمین دوخته‌اند و به دنبال این باشند که از ثروت خداداد و نهفته این منطقه با تخریب منابع طبیعی آن ثروت باد آورده‌ای را تحصیل کنند و آنچه که متعلق به این مردم است را عده‌ای سودجو استفاده کنند. در مقاطعی که این شهرستان متولیان دلسوز نداشته باعث به وجود آمدن حوادث و رویدادهایی شده که الحمدالله با جدیت همه دست اندرکاران و مدیران و همکاران قضایی ما گام‌های موثری در دفاع از بیت المال و حقوق مردم این منطقه برداشته شده و باید این مسیر تداوم داشته باشد.

اسماعیلی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرازهایی از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر خاطرنشان کرد: همه ما با فرمایشات حضرت علی(ع) انس داریم و آن را به عنوان یک منشور حکومتی قبول داریم و به تناسب در حوزه‌های مختلف کاری از این نامه بی‌بدیل تاریخی استفاده کرده‌ایم و مناسب است که مفاد نامه آن حضرت را در خصوص شرایط این منطقه در خصوص همه دست اندرکاران و مدیران مد نظر قرار دهیم که می‌فرمایند «تمامی مسئولان دارای دوست، رفیق، آشنا و نزدیک می‌باشند و برخی از اشخاصی که در اطراف آنان قرار دارند دارای سه ویژگی هستند، اول؛ فرصت طلب، دوم؛ قدرت طلب و سرکش و سوم؛ در انجام معاملات بی انصاف می‌باشند و آن حضرت به مالک توصیه نمود که اگر می‌خواهی در آن دیار موفق شوی ریشه این افراد و زمینه سوء استفاده آنان را از میان بردار و به این اطرافیانت یک وجب زمین از اراضی بیت المال در اختیار قرار مده؛ چرا که در مراحل بعد با تو وارد مذاکره می‌شوند و قرارداد می‌بندند و در آخر کار منافع مربوط به آنان است و عقوبت اخروی آنان مال توست و بنابراین فریب آنان را مخور.

رییس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص شهرستان پردیس عنوان کرد: ما وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم این شهرستان چنین وضعیتی را در گذشته داشته است و وقتی آینده را نگاه می‌کنیم می‌بینیم احتمال دارد اگر حواسمان نباشد و فرمان حضرت امیر(ع) به مالک اشتر را مراعات نکنیم به این بلا مبتلا شویم، لازم است تمامی مسئولین از شهرستان اینجا را برای اقوام، بستگان و فامیل و هم حزبی‌های خودشان، منطقه ممنوعه اعلام کنند، زیرا اینجا متعلق به مردم و محرومین و زحمت کشان آن می‌باشد و قرار نیست دیگران در اینجا ویلا بسازند و زمین خواری و افعال غیرقانونی انجام بدهند.

اسماعیلی با برشمردن اقدامات صورت گرفته در خصوص استیفای حقوق عامه در پردیس گفت: ارزیابی ما از عملکرد چهار سال اخیر دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب پردیس این است که ما در حوزه توسعه خدمت رسانی به مردم و همچنین حفظ سلامت و عزت نفس دستگاه قضایی با اهتمام مدیران قضایی مربوطه، تلاش‌های خوبی انجام داده‌ایم و با روحیه انقلابی، ارزشی مدیران گام‌های موثری در دفاع از حقوق مردم در برابر فرصت طلبان برداشته شده است.

رییس کل دادگستری استان تهران افزود: این منطقه نیازمند این است که ما به فکر حفاظت و حراست از حقوق بیت المال و دولت و ملت و شهروندان و به ویژه مردم خوب این دیار و سرزمین باشیم و در مسیر کار هم لازم است بخش‌های اجرایی با همدیگر ضمن همدلی و همراهی در مقابل سودجویان و فرصت طلبان بایستند. لازم است بخش‌های خدمت‌رسانی به مردم تقویت بشوند تا توان و امکان خدمت گزاری به مردم را داشته باشند و بنده از کمک‌های بخش‌های مختلف دولتی سپاسگزارم و مجدد توصیه می‌کنم در راستای حفظ حقوق بیت المال و مردم بیش از پیش تلاش کنند.

در این مراسم ذوالفقار حسینی و علیرضا آقاجری با دریافت ابلاغ قضایی خود به عنوان رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس رسماً آغاز بکار کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: