کد خبر: ۷۵۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۵۲۵
کارشناس زمین شناسی گفت: نور آسمان ایلام پدیده پیکو بینو است و هیچگونه مشکلی برای مردم ندارد.
به گزارش خبرداغ ، ساعت 21 یکشنبه شب، نور عجیبی در آسمان ایلام دیده شد که این نور قرمز رنگ از سمت چوار و پالایشگاه گاز ایلام قابل روئیت بود.

این نور غیرمتعارف موجب وحشت شهروندان ایلامی شد و در فضای مجازی شایعات متعددی از جمله احتمال وقوع زلزله در ایلام منتشر شد. روح الله خدادادی کارشناس زمین شناسی در بررسی منشاء این نور به تسنیم گفت: این نور با بروز سردی هوا و بازتاب نور فلر پالایشگاه گاز ایلام به وقوع پیوست که به پدیده پیکوبینو مشهور است، پدیده‌ای نورانی و نادر است که هیچ ارتباطی با نور پالایشگاه یا زلزله ندارد.

ماجرای نور عجیب دیشب آسمان ایلام چه بود؟ +عکس

حاجعلی کریمی کارشناس زمین شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه نیز در این مورد گفت: نوری که شامگاه یکشنبه در آسمان ایلام دیده شد، هیچ ارتباطی با زلزله ندارد.

وی افزود: به احتمال زیاد این نور قرمز رنگ در آسمان بر اثر انعکاسی نوری از سمت زمین به سمت ابرها باشد و آنچه که مشخص است اینکه این نور هیچ ارتباطی با وقوع زلزله ندارد و جای هیچ نگرانی نیست.

نور قرمز رنگ در ناحیه افق غربی شهر ایلام به دلیل انعکاس شعله بزرگ پالایشگاه گاز از غبار یا بخار آب موجود در این ناحیه به وجود آمده است. طول موج قرمز بالاترین طول موج نور مرئى است که رنگ آن مشابه با غروب آفتاب است و درسال گذشته نیز چنین نوری در آسمان ایلام روئیت شده است.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: