کد خبر: ۷۵۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۷
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان:
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: در فصول سرما، صعود به اشترانکوه خیلی سخت بوده و به استقبال خطررفتن است.
اجساد زیر 2 متر برف پیدا شده‌اند/ صعود به اشترانکوه، استقبال از خطر استبه گزارش خبرداغ ، علی یاور عزیزپور، با اشاره به حادثه بهمن برای گروه کوهنوردی خراسان رضوی تآکید کرد: این گروه با ما، هیأت استان و شهرستان هماهنگ نکرده بود و تنها امان‌الله جوکار، راهنمای گروه اهل الیگودرز با این گروه بوده که متأسفانه فوت کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون جسد چهار کوهنورد پیدا شده، افزود: بلندترین قله اشترانکوه 4150 متر ارتفاع دارد و هم اکنون 60 نفر در قالب حدود هشت تیم در ارتفاع 2850 متری در حال جستجوی مفقودشده‌ها هستند که احتمال زنده ماندن آنها در حد صفر است.

عزیزپور یادآور شد: تیم‌های واکنش سریع و هیمالیا نوردان خراسان رضوی، مرکزی و لرستان به همراه گروه امداد و نجات هلال احمر در منطقه حضور دارند و در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان خاطرنشان کرد: اجسادی که امروز پیدا شده زیر دو متر برف کوبیده شده بوده و سرمای منطقه غیرقابل وصف است.

وی با بیان اینکه اشترانکوه به آلپ ایران مشهور است، تأکید کرد: هیچ گروه کوهنوردی نباید بدون هماهنگی با ما و هیأت استان و اطلاع نداشتن از شرایط جوی به اشترانکوه و سایر قلل برای صعود اقدام کنند. در فصول سرما صعود به اشترانکوه خیلی سخت بوده و به استقبال خطر رفتن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: