کد خبر: ۷۴۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
تعداد بازدید: ۲۴۵
مدیرکل میراث‌فرهنگی بوشهر اعلام کرد که هیچ‌کدام از بناهای ثبت‌ملی استان آسیب ندیده‌اند و زلزله فقط به ساختمان قدیم گمرک دیّر که تحت تملک اداره‌کل گمرکات استان است آسیب وارد کرد.
هیچ‌کدام از بناهای ثبت‌ملی بوشهر در زلزله آسیب ندیده‌اند/ آسیب جزئی به ساختمان قدیم کمرگ دیّر

به گزارش خبرداغ ،ناصر امیرزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوشهر، امروز 14 آذر 96 پیرو زلزله‌ای که در استان بوشهر رخ داد در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: «خوشبختانه زلزله به بناهای ثبت‌ملی این استان آسیبی وارد نکرده است.»

او افزود: «البته این زلزله آسیب‌هایی به بخش کوچکی از ساختمان قدیم کمرگ در دیّر وارد کرده است. هم‌اکنون نیز مسئولان نمایندگی دیّر برای بازدید از این بناها و بررسی شرایط در آن‌جا حضور دارند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بوشهر تأکید کرد: «این بنا ثبت ملی نبوده و تحت تملک اداره‌کل گمرکات است اما از آنجایی‌که اثر واجد ارزش‌های تاریخی است از طریق ناظر کمرگات استان موضوع را پیگیری می‌کنیم تا اقدامات لازم را برای حفظ و سامان‌دهی این اثر صورت گیرد.»

پیش از ظهر امروز زلزله‌ای ۴٫۹ ریشتری حوالی بنک، ریز و دیر در استان بوشهر را لرزاند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: