کد خبر: ۷۴۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۳۱۱
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی ۴۸ ساعت آینده گفت: سرد شدن هوا، کاهش بارشها و افزایش آلاینده‌های جوی موجب کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی خواهد شد.
پیش‌بینی هوای سه روز آینده کشورمدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به کاهش دما در نیمه شمالی کشور طی ۴۸ ساعت آینده گفت: سرد شدن هوا، کاهش بارشها و افزایش آلاینده‌های جوی موجب کاهش کیفیت هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی خواهد شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  تسنیم، احد وظیفه، درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات سرد شمالی به همراه عبور موج بارشی از کشور امروز و فردا نیز اثرات خود را در نیمه شمالی کشور به جا می‌گذارد.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها بارشها امشب نیز در گیلان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی به صورت پراکنده ادامه خواهد یافت؛ بارشها در نقاط سردسیر و کوهستانی غالباً به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: کاهش دما که از روز گذشته نیمه شمالی کشور را در برگرفته امروز هم در شمال شرق و شرق کشور ایجاد می‌شود که این وضعیت در برخی مناطق با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

به گفته وظیفه، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هوای سرد در نیمه شرقی کشور ماندگار خواهد بود و بنابر پیش‌بینی‌ها کاهش دما بین 2 تا 8 درجه است.

وی افزود: در برخی ساعات روزهای یکشنبه و دوشنبه بخشهایی از مناطق شرق و جنوب شرق کشور با وزش باد شدید و گرد و خاک مواجه می‌شوند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت غرب کشور نیز اظهار کرد: طی دو روز آینده نیمه غربی کشور با جوی پایدار همراه خواهد بود ضمن اینکه افزایش آلاینده‌های جوی هم در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همانند تهران پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه دریای عمان و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود و مسافران به همراه افراد محلی باید به اخطارها توجه داشته باشند.

وی، راسک در استان سیستان و بلوچستان را با 31 درجه بالای صفر گرم‌ترین و خیرآباد زنجان با 10 درجه زیر صفر را سردترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: