کد خبر: ۷۴۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
تعداد بازدید: ۳۶۹
نویسنده برنده جایزه ملی کتاب آمریکا از سوی دانشجویان سابقش به تعرض جنسی متهم شد.
نویسنده مشهور آمریکایی به آزار جنسی متهم شد«واشنگتن پست» نوشت: «جان کیسی» رمان‌نویس، مترجم و استاد دانشگاه آمریکایی که در سال ۱۹۸۹ با رمان «اسپارتینا» موفق به دریافت جایزه ملی کتاب آمریکا شد، از سوی دو تن از دانشجویان سابقش در دانشگاه ویرجینیا به تعرض جنسی متهم شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، «اما آیزنبرگ» یکی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه ویرجینیاست که به رفتارها و حرف‌های زننده این استاد دانشگاه اشاره کرده و گفته است: رفتارهای «جان کیسی» یک راز همگانی در دانشگاه بود.

این دانشجوی سابق گفته که پس از صحبت دیگر هم‌دانشگاهی‌هایش تصمیم به علنی کردن این مساله گرفته است. او ادعا کرده استادشان طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ دانشجویان دختر زیادی را مورد آزار کلامی و بدنی قرار داده و به طور غیرمنصفانه‌ای با دانشجویان پسر بهتر برخورد می‌کرده است.

سخنگوی دانشگاه ویرجینیای آمریکا پس از شکایت یکی دیگر از دانشجویان سابق این استاد، اعلام کرده این مساله در دست بررسی است اما «کیسی» در پاسخ به تماس رسانه‌هایی جون «آسوشیتد پرس» در ابتدا سکوت کرده و سپس گفته هیچ‌گونه اظهارنظری در این‌باره ندارد.

این رمان‌نویس در سال ۱۹۹۲ جایزه ادبی «رم» را از آن خود کرد و در سال ۱۹۹۳ از سوی آکادمی هنر و ادبیات آمریکا برنده جایزه شد.

دو روز پیش هم آکادمی جوایز نوبل ادبیات با انتشار بیانیه‌ای از ادامه ارتباط با مردی که به آزار و تجاوز جنسی متهم شده، تبری جست. این آکادمی که از سال ۱۹۰۱ اعطای جایزه نوبل ادبیات را بر عهده دارد، طی بیانیه‌ای اعلام کرده تمام ارتباطاتش را با مردی که توسط ۱۸ زن به تجاوز و تعرض جنسی متهم شده، قطع کرده است. این فرد که از او نامی برده نشده، عضو آکادمی نبوده اما از افراد پرنفوذ در این نهاد محسوب می‌شده است.

هفته گذشته یک روزنامه سوئدی شکایت‌نامه ۱۸ زن از این مرد را منتشر کرد. این زن‌ها او را به تعرض و تجاوز طی سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ متهم کرده‌اند. براساس ادعای این روزنامه، برخی از این زن‌ها به آکادمی نوبل منسوب هستند و گفته‌اند به دلیل ترس از دست دادن شغل‌شان، طی این سال‌ها سکوت کرده و از این فرد بانفوذ شکایت نکرده‌اند.

موج افشاسازی تعرضات جنسی طی ماه‌های گذشته از هالیوود و شکایت بیش از ۵۰ زن از «هاروی واینستاین» ـ تهیه‌کننده پرنفوذ سینما ـ شروع شد و به شکایت علیه «کوین اسپیسی»، «داستین هافمن»، «کیسی افلک» و چندین چهره شناخته‌شده جهانی رسید. پرونده افشاسازی‌های جنسی در حوزه ادبیات هم اخیرا در برخی کشورها باز شده و دنبال می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: