کد خبر: ۷۴۸۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۱۹۶
منابع نزدیک به مذاکرات درباره وضعیت موگابه گفتند که رئیس‌جمهور سابق زیمبابوه از مصونیت کامل قضایی برخوردار شده و در مورد سلامت و امنیت خانواده‌اش به وی تضمین داده می شود.
به موگابه مصونیت قضایی داده شده/ رئیس اتحادیه آفریقا: ازخروج نه چندان درخور موگابه متاثر شدمبه گزارش خبرداغ ، این ضمانت‌ها به عنوان بخشی از معامله با موگابه است که منجر به استعفای وی شد.

از سوی دیگر آلفا کنده، رئیس دوره‌ای اتحادیه آفریقا و رئیس جمهور گینه در واکنش به استعفای موگابه گفت: امیدواریم که انتقال قدرت و انتخابات با هم تداخل نداشته باشند.

وی در گفتگو با فرانس ۲۴ گفت: انتخابات ریاست جمهوری زیمبابوه لازم است سال آینده برگزار شود.

آلفا کنده افزود: « SADEC (انجمن توسعه آفریقای جنوبی) در لواندا، پایتخت آنگولا، نشستی برگزار می کند. ما برای توافق درباره موضوعاتی که توسط دوستانمان در این انجمن مطرح می شود گفتگو خواهیم کرد».

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز،رهبر گینه تاکید کرد فردی که در جریان انتقال قدرت زیمبابوه به حکومت می‌رسد  نباید برای انتخابات ریاست جمهوری در زیمبابوه در سال ۲۰۱۸ داوطلب شود.

وی همچنین گفت که از خروج نه چندان در خور رابرت موگابه از قدرت متاثر شده است. ما هرگز نباید فراموش کنیم، موگابه یک مبارز بسیار بزرگ بود، او یک قهرمان آفریقایی است. باعث ناراحتی است که او بااین شرایط از قدرت کنار می رود و عملکرد وی توسط مجلس مورد مخالفت قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: