کد خبر: ۷۴۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۳۲۹
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: در هفته اول حادثه 720 پرواز در فرودگاه کرمانشاه صورت گرفت، 1270 تن محموله ارسال و تعداد زیادی مجروح اعزام شدند، در این ایام این فرودگاه 6.5 برابر معمول خودش پرواز داشت.
پروازهای فرودگاه کرمانشاه 6.5 برابر شد/ اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار برای فرودگاه اصفهان/ ورود رهبر انقلاب به اختلاف اراضی فرودگاه اصفهان
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،رحمت‌اله مه‌آبادی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه ربیع در کنار پیروزی جبهه مقاومت و تسلیت به مناسبت زلزله غرب کشور، اظهار کرد: بحران‌هایی همچون زلزله نیاز به مدیریت بحران و سرعت کمک‌رسانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در حادثه کرمانشاه، در نخستین ساعات شب حادثه با مسؤولان فرودگاهی در استان‌های غربی کشور ارتباط گرفتیم تا در صورت بروز حادثه بتوانیم سرعت عمل داشته باشیم، ستاد بحران کرمانشاه و تهران در فرودگاه‌های این شهرها تشکیل شد که نشان از اهمیت فرودگاه‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ادامه داد: در مهرآباد یک رمپ اختصاصی ایجاد کردیم و محدودیت پرواز شبانه برای ارسال کمک برداشته شد، در هفته اول حادثه 720 پرواز صورت گرفت و 1270 تن محموله ارسال و تعداد زیادی مجروح اعزام شدند، 6.5 برابر معمول خودش خدمت‌رسانی داشتیم.

وی با اشاره به افزایش سفرهای هوایی در منطقه گفت: خاورمیانه در حال ربودن گوی سبقت جابجایی مسافر در دیگر نقاط جهان است، 9.4 درصد جابجایی در خاورمیانه است و دومین نقطه در جهان است.

مهابادی عنوان داشت: در مطالعات اخیر یک نهاد معتبر فرانسوی (اینک) 290 فرودگاه در بیش از 50 کشور مطالعه  و بررسی شده است که در آن، 8 فرودگاه ایران در سال 2016 جز 50 فرودگاه برتر قرار گرفته است، در این بررسی شاخصه‌های همچون حمل مسافر، نشست و برخاست و حمل بار مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان این که ایران در مجموع رتبه 4 را در مقایسه دیگر کشورها دارد، تصریح کرد: از لحاظ نشست و برخاست هم در بین 50 فرودگاه برتر هستیم، با توجه به رشد صنعت هوایی، در سال 2017 وضعیت بهتری خواهیم داشت.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها با بیان این که نکته مهم‌تر این مطالعه در خصوص مقایسه رشدهاست، یادآور شد: 7 فرودگاه اصفهان جزء 14 فرودگاه برتر دنیا لحاظ افزایش رشد هستند و مهم‌تر از آن رتبه‌های اول تا ششم و نیز رتبه نهم به ایران اختصاص دارد.

وی تأکید کرد: سریع‌ترین برداشت از این آمار این است که پرچم رشد ترافیکی ایران در قله منطقه به اهتزاز درآمده و خودنمایی می‌کند؛ فرودگاه اصفهان علی‌رغم کم توجهی‌ها در بین این رتبه‌های برتر است.

مهابادی با اشاره به گزارش عملکرد این شرکت ابراز داشت: مقایسه مهر 96 نسبت به مهر 95، فرودگاه مهرآباد 13 درصد افزایش نشست و برخواست دارد که قابل توجه است، فرودگاه کرمان 26 درصد در همین مدت و یا فرودگاه گرگان 100 درصد رشد را شاهد است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مقایسه شش ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته، تبریز رشد 9 درصدی، اهواز 11 درصد، امام خمینی 15 درصد، بوشهر 32 درصد، ساری 63 درصد، سنندج 96 درصد و زنجان رشد 100 درصدی مسافر را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اذعان داشت: حمل و نقل هوایی پیشتاز رشد مدل‌های مختلف حمل و نقل است، به زودی در شهر مشهد نیز از حمل و نقل ریلی پیشی می‌گیرد، این در حالی است که سال‌های نه چندان دور با اختلاف زیاد راه‌آهن به عنوان انتخاب نخست مسافران بود.

وی بیان کرد: این ظرفیت می‌تواند تأثیر زیادی بر اشتغال داشته باشد، توسعه بیشتر، نیازمند گسترش زیرساخت‌های ناوبری هوایی است؛ در صورت غفلت می‌شویم گلوگاه پیشرفت و توسعه کشور، غفلت از استفاده منابع این صنعت در خود آن، امروزه شاهد هستیم نداهایی می‌شنویم که می‌خواهند این منابع را خارج کنند.

مهابادی با بیان این که 5 محور برای توسعه در نظر داریم متذکر شد: تمرکز بر توسعه ایمنی به عنوان نخستین محور مطرح است، در سال‌های اخیر هر طرحی مربوط به ایمنی بوده محدودیت منابع قرار نداده‌ایم.

وی توسعه ارزش آفرین و مولد را محور دیگر دانست و اضافه کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌تواند کمک کند به سرعت عمل پیشران‌های اقتصادی باید حمایت شود؛ رفع گلوگاه‌های خدمت‌رسانی محور دیگر است، برای نمونه در فرودگاه خوزستان زمین جدید در نظر گرفته شده چرا که بیش از ظرفیت خود در حال استفاده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها با بیان این که توجه به عدالت جغرافیای و دسترسی مناطق کم برخوردار به حمل و نقل هوایی دیگر محور مهم شرکت فرودگاه‌هاست، تشریح کرد: همین الان فرودگاه‌های سقز و گناباد در حال ساخت است، این پروژه‌ها ملی بوده اما حالا از منابع شرکتی در حال ساخت است.

وی با بیان این که کرمانشاه، 80 میلیارد تومان برای باند اعتبار گذاشتیم که یکی از بدترین باندهای کشور است، اظهار داشت: برای سال 97، برای زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به مسافر، 800 میلیارد مناقصه در دست اجرا داریم، در آینده نزدیک اتفاق بزرگی را شاهد خواهیم بود، هر چند نسبت به آن چه باید باشد کم است.

مهابادی با اشاره به وضعیت فرودگاه اصفهان عنوان داشت: براساس گفته وزیر راه و شهرسازی، اصفهان تنها کلان‌شهری است که تمام شاخصه‌های یک شهر را از گذشته داشته در صورتی که شهرهای دیگر مانند تهران یک آبادی بوده‌اند که به مرور شهر شده‌اند و همین مسأله اصفهان را تبلوری از تمدن ایران مطرح کرده است.

وی با بیان این که اصفهان را در کانون توجهمان قرار داده‌ایم، عنوان کرد: توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان باعث شده تا نگاه دنیا و گردشگران خارجی نسبت به شهرهای مختلف ایران تغییر کند؛ در حال حاضر برای توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان 120 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش فارس، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ادامه داد: فرودگاه اصفهان را به عنوان یک هاب توسعه‌ای نگاه کنیم که می‌تواند در توسعه گردشگری نقش مهمی ایفا کند، ما با اصفهان در دنیا شناخته شده‌ایم.

وی اظهار داشت: اصفهان دومین فرودگاه از نظر عرصه است اما مشکل شدید اراضی داشتیم که با یک هم‌افزایی مسؤولان استان و رسانه‌های استان بسیار به مطالبه مردمی تبدیل شد تا آنجا که رهبر انقلاب هم ورود کردند و پس از سال‌های متمادی موضوع حل شود.

مهابادی یادآور شد: یا باید از منابع عمومی استفاده کنیم یا اصول اقتصادی را پیروی کنیم، دولت نمی‌تواند رفاه عمومی را رها کند و فرودگاه را به عنوان منابع عمومی مدیریت کند، فرودگاه خودگردان شده یعنی طوری خدمات را بفروشیم که بتوانیم سال آینده با شرایط بهتر ارائه کنیم.

وی با بیان این که تعرفه‌ها همانند گذشته است و سه سال است تغییری نکرده است، متذکر شد: در آمریکای شمالی آزادسازی نرخ‌های هوایی بود که منجر به تحول در صنعت هوایی شد؛ این موضوع در ایران هم اتفاق افتاد و یکی از دلایل رشد پروازهای کشور همین موضوع بود، با توجه به انحصاری بودن شرکت هواپیمایی، آزادی قیمت معنی ندارد بلکه تعرفه‌ها واقعی شده است.

رئیس هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: هزینه امنیتی و انتظامی با دولت یا کاربران است در دنیا اما در حال حاضر شرکت فرودگاه‌ها این هزینه را پرداخت می‌کند، امیدواریم در آینده این هزینه از دوش شرکت‌ها برداشته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پروژه جدیدی در سه فاز طراحی شده که فاز اول انجام شده و مراحل بعدی در حال مطالعه است، ترمینال مهرآباد که یکی از خطرناک‌ترین ترمینال‌ها بود، در 80 درصد پروازها برج مراقبت باید دخالت می‌کرد اما با شرایط جدید این تعداد به کمتر از 5 درصد می‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: