کد خبر: ۷۴۷۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید: ۱۸۰
معاون اول رییس‌جمهور:
جلسه بررسی رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
دولت از رویداد بین‌المللی تبریز ۲۰۱۸ حمایت می‌کند/ معرفی تبریز فرصتی برای معرفی ایران به جهان است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، اسحاق جهانگیری با تاکید بر اهمیت رویداد بین المللی «تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی» گفت: این رویداد فرصت مهمی است تا بتوانیم ضمن معرفی تبریز و جایگاه برجسته این شهر از لحاظ تاریخی، تمدنی ، آثار باستانی و ویژگی های منحصر به فرد، بار دیگر ایران را به دنیا معرفی کنیم.

معاون اول رییس‌جمهور با اعلام حمایت دولت از برگزاری این رویداد از استاندار آذربایجان شرقی و نیز دستگاه های اجرایی خواست برای این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شوند تا بتوانیم تبریز را خوب معرفی کنیم چرا که تبریز از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است و هر امتیازی که به لحاظ تاریخی و تمدنی برای ایران قائل هستیم، بی تردید یکی از کانون های اصلی آن تبریز بوده است.

جهانگیری افزود: در شرایطی که برخی کشورهای منطقه هنوز از پارلمان برخوردار نیستند، ایران صد سال پیش و در دوره مشروطه در این زمینه و در زمینه دموکراسی پیشتاز بوده که خاستگاه اصلی آن نیز شهر تبریز بوده است ضمن آنکه تبریز در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز نقش موثر و تعیین کننده ای داشته است.

وی همچنین با اشاره به تدوین برخی پروژه ها در ستاد ملی و استانی رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸، گفت: از میان این پروژه ها، طرح هایی که در برگزاری هرچه بهتر رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ موثر است احصاء شود تا سازمان برنامه و بودجه کشور نیز راهکارهای تامین منابع مالی برای اجرای این پروژه ها را در دستور کار خود قرار دهد.

جهانگیری همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی، تبلیغات و فعالیت در فضای مجازی برای معرفی هر چه بهتر این رویداد مهم تاکید کرد و گفت: ستاد ملی و ستاد استانی برای اطلاع رسانی در خصوص « تبریز۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی» با جدیت عمل کنند تا بتوانیم این رویداد را هر چه بهتر مدیریت و با استفاده از این رویداد مهم، چهره مناسبی از ایران به دنیا معرفی کنیم.

در این جلسه دکتر پزشکیان نائب رییس اول مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اهمیت رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ و انتخاب این شهر بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، خواستار اختصاص اعتبار برای تکمیل پروژه ها و طرح های نیمه تمام که از پیشرفت بالایی برخوردار هستند، شد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه همه ظرفیت های استان در خدمت رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ قرار دارد، گفت: اهمیت این رویداد تا حدی است که ظرفیت های استان برای برگزاری آن کافی نیست و نیازمند حمایت دستگاه ها و توجه ملی به این رویداد هستیم.

در این جلسه رییس سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری نیز گزارشی از برگزاری جلسات ستادهای مرتبط با رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ ارائه کرد و گفت: دو ستاد برای این موضوع در نظر گرفته شده که یکی ستاد ملی و با حضور دستگاه های اجرایی و دیگری ستاد استانی است که به ریاست استاندار برگزار می شود و این دو ستاد تا کنون جلسات متعددی داشته اند و برنامه ریزی و تمهیداتی برای برگزاری این مراسم صورت گرفته است.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند، ابعاد و زوایای مختلف رویداد بین المللی تبریز ۲۰۱۸ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهکارهای برگزاری هر چه مناسب تر در جهت معرفی بهتر تبریز و ایران به جهان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

گفتنی است، در پایان نهمین همایش وزرای گردشگری کشورهای اسلامی که در نیامی، پایتخت نیجر برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای شهر «تبریز» در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب و معرفی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: