کد خبر: ۷۴۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
تعداد بازدید: ۲۴۵
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به کثرت طلاق توافقی در گیلان، ادامه داد: در سال گذشته ۷۵ درصد طلاق توافقی داشتیم، در 7 ماهه نخست امسال ۷۵ درصد طلاق ها توافقی و ۲۵ درصد طلاق ها غیرتوافقی است.
کثرت طلاق توافقی در گیلان
به گزارش خبرداغ ، محمد احمدی پور امروز در شورای اجتماعی استان که به ریاست استاندار در سالن شهید انصاری برگزار شد، با بیان اینکه خانواده محور سلامت اجتماعی است، اظهار کرد: رابطه معنا داری بین افزایش ناهنجاری ها و فضای مجازی و تنوع اطلاعات وجود دارد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید طرح «احصای آسیب های اجتماعی» را در قالب طرح پیماش ملی ارائه کرد، گفت: در این طرح آسیب ها در دسته های مختلف اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و .... تقسیم بندی شد‌.

وی ادامه داد: طی دو سال قبل ۴۳ برنامه در حوزه اعتیاد، ۲۶ برنامه در حوزه طلاق، 38 عنوان برنامه در حوزه مفاسد اخلاقی و اجتماعی، در گروه سایر هم برنامه هایی اجرا شد که در مجموع دستگاه های مختلف ۱۱۱ برنامه با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی برگزار کردند.

در ادامه جعفری، معاون بهزیستی گیلان خانواده ها را نخستین نهاد اجتماعی عنوان کرد و گفت: طلاق از فاز آسیب اجتماعی وارد فاز بحرانی شده که تغییرات شگرفی را در جامعه شاهد هستیم‌.

وی با بیان اینکه در گیلان از هر سه ازدواج یک مورد منجربه طلاق می شود، گفت: در سال ۹۵ گیلان رتبه دوم طلاق را دارا بوده است‌.

در ادامه جان احمد آقایی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد: خانواده ارگان مهمی است که تربیت و فرآیند رشد و الگوپذیری فرزندان را بر عهده دارد.

وی طلاق مهم ترین علت در انحلال کانون خانواده است، افزود: موفقیت افراد خانواده منوط به خانواده است، در خانواده‌های آشفته فرزندان آشفته تربیت می شود.

وی با اشاره به کثرت طلاق توافقی در گیلان، ادامه داد: در سال گذشته ۷۵ درصد طلاق توافقی داشتیم،در هفت ماهه نخست امسال ۷۵ درصد طلاق ها توافقی و ۲۵ درصد طلاق ها غیرتوافقی است. یکی از علت های آن مستمری در تامین اجتماعی پس از فوت والدین برای فرزندان دختر و نکته دیگر کفالت سربازی فرزندان ذکور برای مادران است.

آقایی بیان کرد: در ۶ ماهه امسال ۳ هزار و ۸۱۹ فقره پرونده طلاق در استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشتیم.

وی مشاوره قبل از ازدواج را موثر دانست و بیان کرد: در سال گذشته طبق گزارش مرکز مشاوره ۱۱ درصد طلاق ها اصلاح شدند.

در ادامه سرهنگ خیرخواه، معاون اجتماعی پلیس گیلان با اشاره به معضل خودکشی در استان، تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر بیشترین خودکشی در سال ۹۱ اتفاق افتاده است.

وی افزود: بیشترین خودکشی ها در شهرستان های رشت، لاهیجان، تالش و انزلی و کمترین هم در املش اتفاق افتاده است. مردان ۶۴ درصد سهم خودکشی و زنان ۳۴ درصد سهم خودکشی را دارا هستند.

وی با بیان اینکه وقوع خودکشی در متاهلان بیشتر از مجردان است، گفت: شایعه ترین روش خودکشی در استان حلق آویزی و مصرف قرص برنج است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: