کد خبر: ۷۴۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
تعداد بازدید: ۲۰۸
در جلسه شورای شهر بررسی شد؛
در بیست و سومین جلسه شورای شهر رای کمیسیون ماده 7 درباره تخلفات فضای سبز 1700 متری بررسی و به تصویب رسید.

تخلف فضای سبز تثبیت شده در یافت‌آباد /قطع ۱۷۳ درخت توسط شهرداری تهران در بیست و سومین جلسه شورای شهر گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری برای بررسی پلاک سقفی به شماره ۳/۱۵۵B با توجه به نظریه کمیسیون ماده ۷ ارائه شد.

محمد سالاری (رئیس کمیسیون معماری شهرسازی) در ابتدای جلسه با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: این ملک با مساحت ۷هزار و ۶۷۲ مترمربع در منطقه ۱۸، محله یافت‌آباد قرار دارد. براساس طرح تفصیلی کاربری آن از سال ۱۳۹۱ به عنوان فضای سبز عمومی تثبیت شده؛ تعیین شده است. در نتیجه تا سال ۱۴۰۰ اجازه هیچ‌گونه ساخت و سازی در آن نباید داده شود.

سالاری ادامه داد: با وجود آنکه کاربری این ملک فضای سبز عمومی تثبیت شده است اما شهرداری در جریان اجرای طرح‌های توسعه شهری خیابانی را از وسط این ملک عبور داده و در جریان احداث خیابان ۵۳ کنده و ۱۷۳ اصله درخت در این ملک قطع شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی در ادامه در تشریح کمیسیون ماده ۷ بیان داشت: براساس رای کمیسیون و طبق مصوبه شورای شهر وقت برای این ملک جریه ۵برابری، اعمال ماده ۴ (پرداخت جریمه در مراجع قضایی) و تبصره ۱ ماده ۶ (تصرف به نفع شهرداری) درنظر گرفته شده و این در حالی است که درخت‌ها در این ملک توسط شهرداری کاشته شده بود.

او ادامه داد: از آنجا که اصل فضای سبز تثبیت شده در باغ بودن ملک مقدم است هیچ ساخت و سازی نباید در آن صورت بگیرد و رای کمیسیون تجدیدنظر این است که عوارض حداکثری مصوب شورا بنا به رای کمیسیون بدوی ماده ۷ دریافت شده، و هرس (کاشت دوبرابری ) هم صورت گرفته و کاربری ملک همچنان فضای سبز تثبیت‌شده باقی بماند.

عضو شورای شهر با اشاره به تخلف محرز شهرداری درخصوص این ملک بیان داشت: شهرداری به جای پرداخت هزینه تملک خیابانی که از وسط ملک عبور کرده؛ به مالک مجوز احداث بنای تجاری داده است. این اقدام خلاف طرح تفصیلی بوده و یکی از نمونه‌های تخلف و اقدامات غیرقانونی شوراهای معماری است؛ لذا رای ما این است که هم به تخلف شهرداری رسیدگی شود و هم ماده ۴ (پرداخت جریمه در مراجع قضایی) اعمال شود.

در ادامه افشین حبیب‌زاده به عنوان مخالف صحبت کرده و گفت: شورا باید رای به بودن یا نبودن این ملک بدهد. از آنجا که تخلف شهرداری برای ساخت و ساز بارز است تخلف شهرداری محرز بوده و باید با شفافیت در رای گنجانده شود.

میرلوحی نیز در موافقت با رای کمیسیون گفت که بررسی‌ها درست بوده است. زهرا صدراعظم نوری به عنوان مخالف پیشنهاد داد: از آنجا که شهرداری نقش عمده‌ای در تخریب درختان داشته است جریمه مالک باید تعدیل شود. این اظهارات صدراعظم نوری از سوی سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز تایید شد و گفت: جریمه درختانی که توسط شهرداری در مسیر خیابان قطع شده است نباید توسط مالک پرداخت شود.

در انتها با تصویب پیشنهاد صدراعظم نوری رای کمیسیون در خصوص این ملک به تصویب رسید.

منبع: ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: