کد خبر: ۷۴۷۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴
تعداد بازدید: ۲۴۶
زنگنه در مراسم امضای تفاهمنامه بین پالایشگاه جم و بنیاد مستضعفان:
زنگنه گفت: دو تفاهمنامه بررسی نحوه تامین خوراک کامل پالایشگاه جم و همچنین تفکیک خروجی پالایشگاه و جداسازی مولکول‌های سنگین انجام می‌شود و شرکت طرف قرارداد شش ماه فرصت دارد که بررسی‌های خود را انجام دهد.
فرصت 6 ماهه به بنیاد برای اعلام نتایج مطالعه تامین خوراک و جداسازی C2 پلاسبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت‌ ملی نفت و شرکت انرژی گستر سینا (بنیاد مستضعفان) در زمینه بررسی و مطالعه امکان‌سنجی تامین پایدار خوراک پالایشگاه فجر جم اظهار داشت: از چند وقت قبل این شرکت متقاضی شده که گاز را در خروجی پالایشگاه جم تحویل بگیرد و مولکول‌های سنگین گاز C2+  را که با ارزش هستند جداسازی کرده و همچنین تاسیسات پتروشیمی احداث کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه خوراک ورودی به پالایشگاه از میدان‌های ناروکنگان به دلیل زمان طولانی‌ای که برداشت می‌شود در حال افت است باید مطالعه بالادستی صورت گیرد که از وضعیت تامین خوراک پالایشگاه مطمئن شویم و بعد بدانیم که چه باید انجام دهیم.

زنگنه تصریح کرد: امروز دو تفاهمنامه بررسی نحوه تامین خوراک کامل پالایشگاه جم و همچنین تفکیک خروجی پالایشگاه و جداسازی مولکول‌های سنگین انجام می‌شود و شرکت طرف قرارداد شش ماه فرصت دارد که بررسی‌های خود را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در هر دو مورد تفاهم شده که از شرکت‌های بین‌المللی استفاده شود و دقت شود که در مطالعات با پیشنهادات بنیاد طراحی مفهومی صورت گیرد و بر مبنای آن خوراک اختصاص یابد و کار سرمایه‌گذاری برای احداث واحدهای تفکیک و پتروشیمی آغاز شود.

وی همچنین گفت: ما در این قرارداد تاکید داشتیم که مساله آب با توجه به اینکه منطقه بی‌آب است حتما باید دیده شود.

وی با بیان اینکه کار ساده‌ای هم نیست و باید مطالعه به خوبی صورت گیرد، تاکید کرد: باید همه جواب دیده شده سپس تصمیم‌گیری شود و منافع کشور حداکثر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: